روش جدید تشخیص منشاء افسردگی با تصویربرداری از مغز

0

افسردگی را می توان با روش جدید تصویربرداری مغز تشخیص داد

افسردگی: یک روش جدید برای اندازه گیری اتصال به مغز -که توسط دانشگاه وارویک در انگلستان آزمایش شد- نشان می دهد که افراد مبتلا به افسردگی، تغییراتی در سیستم های مغز و حافظه شان بوجود می آید.

این یافته ها می تواند به شناسایی مناطقی از مغز که در آن علائم این بیماری مانند خاطرات تلخ، غم و ناراحتی و یا اندوه وجود دارد، کمک کند.

رویکرد جدید، به نام اتصال موثر، “فراتر از محدودیت های قبلی” که حاصل تحقیقات تصویربرداری مغز است؛ نشان می دهد که چگونه فعالیت های مناطق مختلف مغز با هم مرتبط هستند.

پروفسور ادموند رولز و جیانفنگ فنگ و دکتر وی کینگ -دانشگاه وارویک در گروه علوم رایانه – یک مطالعه را با استفاده از اتصال موثر، برای اندازه گیری تاثیر یک ناحیه مغز بر ناحیه دیگر انجام دادند.

یافته های جدید این تحقیق در مجله روانپزشکی بیولوژیک: عصب شناسی منتشر شده است.

روش جدید تشخیص بیماری

پروفسور رولز می گوید: “روش جدید اجازه می دهد تا اثر یک ناحیه از مغز بر روی ناحیه ای دیگر در بیمارانی که به افسردگی مبتلا هستند، اندازه گیری شود. این روش در شناسایی سیستم های مغز که باعث ایجاد افسردگی می شود، کمک کند.”

افسردگی یکی از رایج ترین اختلالاتی است که سلامت روان در ایالات متحده را تحت تاثیر قرار می دهد و سالانه ۱۶.۱ میلیون بزرگسال بالغ با این بیماری تشخیص داده می شوند.

افسردگی، احساس غم، اندوه مضاعف و همچنین از دست دادن علاقه را ایجاد می کند. تاثیر قابل توجهی بر احساسات، افکار و رفتار دارد و موجب بروز انواع مشکلات فیزیکی و عاطفی می شود.

منبع ناراحتی مشخص شده است

پروفسور رولز و تیم او ۳۳۶ نفر را با اختلال افسردگی را با ۳۵۰ فرد سالم مقایسه کردند.

مطالب مرتبط
افسردگی فصلی: زنان بیشتر از مردان آسیب می بینند

محققان در میان افرادی که دارای افسردگی بودند، متوجه شدند که این اختلال تاثیر بالقوه ای بر مناطق مغزی که در پاداش و لذت ذهنی دخیل هستند، می گذارد، . این روند باعث کاهش شادی و غم و اندوه شود.

نواحی از مغز که مربوط به حافظه هستند، ارتباطات و فعالیت بیشتری داشتند که ممکن است “پردازش حافظه افزایش یافته” و علت یادآوری خاطرات ناخوشایند را در افسردگی توضیح دهد.

پروفسور ادموند رولز: “این یافته ها بخشی از یک رویکرد هماهنگ برای درک بهتر مکانیزم های مغز در ارتباط با افسردگی است. به همین علت به روش های جدید تشخیص و درمان افسردگی منجر شده است.”

دکتر کامرون کارتر، سردبیر مجله روانپزشکی بیولوژیک، علوم اعصاب شناختی و عصب شناسی، می افزاید:

“این نشان دهنده پیشرفت جدید روش شناختی در توسعه بیومارکرهای تشخیصی و شناسایی عملکرد مغزی در شرایط بحرانی برای مداخلات هدفمند افسردگی است.”

ترجمه از: فرزانه پاشایی

اختصاصی وبسایت وردنگار: هرگونه کپی تنها با ذکر لینک وردنگار مجاز می باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.