بارداری باعث تغییرات عجیبی در صدای زنان می شود

دانشمندان طی دهه ها تحقیق و مطالعه دریافته اند که سطح صدای زنان پس از یائسگی در حدود 35 هرتز (برای یک زن با میانگین صدای صوتی که بیشتر از سه است) کاهش می یابد. تحقیقات اخیر نشان می دهد که صدای زنان ممکن است در هر ماه در بازه ی زمانی تخمک گذاری افزایش یابد و بیشتر مردان صداهای زنان را در این دوره باروری ترجیح می دهند.

0

بارداری باعث تغییرات عجیبی در صدای زنان می شود

بارداری : گرچه ممکن است ما از این امر بی اطلاع باشیم اما، صدای ما چیزهای بسیاری را در مورد ما فاش می کند. با تکیه بر حد متوسط ​​صدای فرد، به راحتی و بلا فاصله می توان تشخیص داد که آیا او یک کودک یا یک فرد بالغ، یک مرد و یا یک زن است.

این بدان دلیل است که صدای مردان – تقریبا دو برابر صدای زنان دو رگه و خشن می باشد. این اختلال جنسی در دوران بلوغ به وجود می آید و پس از این که هورمون تستسترون در مردان افزایش یافت موجب تشدید تن صدای آن ها می شود و باعث می شود که گام صدای آن ها به شدت کاهش یافته و همین امر نشان دهنده ی بلوغ جنسی در پسران نوجوان است.

گرچه  این امر کمتر مورد مطالعه قرار گرفته است، صدای زنان می تواند سر نخ هایی را در مورد باروری آن ها نشان دهد.

دانشمندان طی دهه ها تحقیق و مطالعه دریافته اند که سطح صدای زنان پس از یائسگی در حدود  ۳۵ هرتز (برای یک زن با میانگین صدای صوتی که بیشتر از سه است) کاهش می یابد. تحقیقات اخیر نشان می دهد که صدای زنان ممکن است در هر ماه در بازه ی زمانی تخمک گذاری افزایش یابد و بیشتر مردان صداهای زنان را در این دوره باروری ترجیح می دهند.

بنابراین محققان به بررسی این موضوع پرداختند که آیا باروری نیز می تواند بر روی تن صدای زنان موثر باشد یا خیر.

مطالعه ما نشان داد که تن صدای مادران پس از تولد اولین فرزندشان کاهش می یابد. اما این تغییرات صدا تنها حدود یک سال طول می کشد، و پس از آن صدای زنان به مقادیر نزدیک به قبل از بارداری باز می گردد.
این اولین شواهد علمی است که نشان می دهد حاملگی می تواند بر روی صداهای زنان تأثیر بگذارد، گرچه بسیاری از زنان ادعا می کنند که شخصا این موضوع را تجربه نکرده اند.

مطالب مرتبط
اسپای شات های جدید تویوتا کرولا 2020

خواننده معروف، ادل، پس از تولد پسرش در سال ۲۰۱۲، گزارش داد که تناژ صدای او به شدت کاهش یافته است. ادل می گوید صدای او پس از مدتی به سطح قبل از بارداری خود برگشت.

در اوایل دهه ۱۹۷۰، نیز گزارش هایی توسط متخصصان صوتی دریافت شد که در آن ها زنان از تغییرات صدای خود در طی یا بعد از بارداری شکایت داشتند. بعضی از متخصصان حتی ارزیابی صوتی بالینی را برای مادران مربوطه انجام می دادند.

فقدان شواهد علمی سبب شد که این موضوع برای مدت طولانی بی جواب باقی بماند. بنابراین مطالعات قبلی با مقایسه صداهای گروه های مختلف زنان (باردار و غیر باردار) و اندازه گیری سطح صدای یک زن، ارزیابی های خود را به سه ماهه محدود نمودند.

با توجه به گستره ای از تفاوت های فردی در زمینه سطح تناژ صدا، این طرح های مطالعاتی نشان دهنده ی نوسانات بسیار نا محسوسی در طول دوره ی مطالعه بود. با تمرکز انحصاری بر تغییرات دوران بارداری، مطالعات زیادی این احتمال را در نظر گرفتند که ممکن است تغییرات صوتی پس از زایمان توسط این زنان نادیده گرفته شده باشد.

در مطالعه ما که در مجله ی Evolution & Human Behavior منتشر شد، ما به بایگانی آنلاین مصاحبه با زنان، قبل، و پس از اولین بارداری پرداختیم و هر ۱۰ سال یک بار صدای این مادران را دوباره ضبط نمودیم و صدای آن ها را در حین بارداری به مدت ۵ سال قبل از تولد و پنج سال پس از زایمان مقایسه کردیم.

بیش از ۶۰۰ صدای ضبط شده از ۲۰ مادر و ۲۰  زنی که هرگز بارادار نشده بودند با یکدیگر مقایسه شدند. هر دو نمونه از خوانندگان، بازیگران، روزنامه نگاران و خبرنگاران بودند. این کلیپ های صوتی سپس با استفاده از Praat، یک برنامه محبوب تجزیه و تحلیل آکوستیک برای اندازه گیری گفتار تجزیه و تحلیل آکوستیک ارزیابی شدند..

مطالب مرتبط
توان 650 اسب بخاری آئودی RS6

ما دریافتیم که متوسط و کمترین میزان صدای  مادران در مقایسه با قبل از بارداری، به طور متوسط ۱۴. ۱ هرتز (حدود ۱.۳ نانومتر) کاهش می یابد. حداکثر سطح صدای مادران   نیز به طور متوسط   ۴۴ هرتز  نسبت به وزنشان کاهش می یابد و  لذا این مطالعه نه تنها تایید می کند که بارداری می تواند بر سطح صدای زنان تاثیر بگذارد بلکه تایید می کند که بازگشتن به سطح صدای قبلی می تواند برای بسیاری از آن ها به یک چالش تبدیل خواهد شد.

اختصاصی وردنگار – هرگونه کپی برداری با نام و لینک دهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.