تقویت حافظه؛ راهکارهایی که کمک می‌کند هوش خود را افزایش دهید

0

تقویت حافظه

تقویت حافظه : به‌نظر می‌رسد یادگیری در سنین بالا کمی سخت‌تر باشد، اما وقتی پای مغز به‌میان می‌آید، دانشمندان حرف‌های دیگری برای گفتن دارند. واقعیت این است که مغز انسان ظرفیتی باورنکردنی برای تطابق و تغییر دارد و این ویژگی سن‌وسال نمی‌شناسد. این توانایی را «ویژگی نوروپلاستی» مغز می‌گویند. وقتی مغز با محرک‌های مناسب روبه‌رو می‌شود، می‌تواند مسیرهای عصبی جدیدی پیدا کند. در این حالت، ارتباطات فعلی مغز تغییر می‌کند و نسبت‌به مسیرهای تازه واکنش نشان می‌دهد.

در بحث راههای تقویت حافظه نیز این ویژگیِ تغییرپذیری مغز، بسیار مفید ظاهر می‌شود. به‌کمک این ویژگیِ مغز یا همان خاصیت نوروپلاستیِ مغزی می‌توان توانایی شناختی را توسعه داد، قدرت یادگیری اطلاعات جدید را در خود به‌وجود آورد و در هر سن‌وسالی حافظه را رشد داد و تقویت کرد. در ادامه به ۹ مورد از راههای تقویت حافظه پرداخته شده است:

  1. تمرینات ورزشی برای مغز؛
  2. توجه به ورزش و تمرین‌های بدنی؛
  3. توجه به خواب کافی؛
  4. اختصاص وقت به دوستان؛
  5. مدیریت استرس؛
  6. خندیدن؛
  7. توجه به رژیم غذایی مناسب؛
  8. تشخیص و درمان مسائل سلامت؛
  9. گام‌های عملی برای تقویت حافظه و یادگیری.

اهمیت تقویت حافظه

اکثر افراد به دنبال خوراکی برای تقویت حافظه هستند. اما راه‌های ساده‌تر و ارزان‌تری وجود دارد. اگر حافظه خوبی نداشته باشیم معمولاً مورد تمسخر دیگران قرار می‌گیریم و رضایت از زندگی در خودمان به شدت کاهش می‌یابد و همچنین ممکن است در کهن سالی به بیماری‌هایی از جمله آلزایمر مبتلا شویم.
در عوض اگر حافظه خوبی داشته باشیم مورد تحسین دیگران قرار می‌گیریم و رضایت از زندگی‌مان به شدت بالا می‌رود. همچنین در امتحانات و آزمون‌ها نتیایج شگفت‌انگیزی می‌گیریم.

چگونه قدرت حافظه را افزایش دهیم؟

برای افزایش حافظه اولین کاری که باید انجام دهید ترک کردن ترس ها و نگرانی از ذهنتان است.یک ذهن روشن و با اعتماد به نفس داشته باشید.

مطالب مرتبط
واکسن آنفلوآنزا از مرگ نوجوانان جلوگیری می کند

شما همچنین می توانید یوگا را امتحان کنید.از آنجا که یوگا توانایی بدنی و روانی را افزایش می دهد، پیوستن به کلاس یوگا و یا داشتن یک مربی خصوصی یوگا راه بسیار خوبی برای افزایش آرامش خاطر و حافظه وپشتیبانی از سلامت جسمانی است.

به کارگاه های آموزشی ملحق شوید و ببینید می توانید آنها را دنبال کنید.اگر توانستید شما به طور بالقوه بسیاری از حقه ها و نکته ها را برای افزایش قدرت حافظه یاد گرفته اید.

شما همچنین می توانید یوگا را امتحان کنید.از آنجا که یوگا توانایی بدنی و روانی را افزایش می دهد، پیوستن به کلاس یوگا و یا داشتن یک مربی خصوصی یوگا راه بسیار خوبی برای افزایش آرامش خاطر و حافظه وپشتیبانی از سلامت جسمانی است.

اضافه کردن به رژیم غذایی و مکمل های غذایی.راه حل های متفاوتی برای افزایش حافظه وجود دارد مانند قرص ها و کپسول ها، اما آنها ممکن است برای شما ضرر داشته باشد، بنابراین استفاده از مواد طبیعی بهترین راه است.مواد غذایی مانند پرتقال و بادام برای حافظه مفید است.

اگر به دنبالی راهی برای افزایش هوش و حافظه و بهبود عملکرد مغزتان هستید، دوره تقویت هوش و تقویت حافظه دکتر مصطفی امیری را از دست ندهید:

آموزش آنلاین ویکی چرا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.