چراعلم می گوید رابطه جنسی برای مغز شما خوب است؟

رابطه جنسی

0

اگر به هر دلیلی نیاز به گرما بخشیدن دوباره به زندگی عشقی خود دارید، این مقاله را بخوانید. در طول سالها، محققین مشغول ثابت کردن این واقعیت بوده اند که رابطه جنسی منظم باعث افزایش سلامت مغز می شود و این نکته بیانگر آنست که مهمترین عضو جنسی ما در بین پاهایمان نیست بلکه درمیان گوشها و مغزهای ما قرار دارد.

مغز ما مرکز فرماندهی است که شخصیت، نظرات، احساسات و فعالیت های ما را توصیف می کند. مغز عضوی است که نمی خواهیم بد عمل کند ولی اگر نیروی مغزما کاهش یافته است، روش مناسبی برای تقویت آن وجود دارد: رابطه جنسی بیشتر، که نه تنها به سلامت مغز کمک می کند، بلکه باعث می شود که مغز بتواند به زندگی جنسی ما نیز کمک نماید.

چگونه رابطه جنسی قدرت مغز را افزایش می دهد؟

 تحقیقات بسیاری در طول سالها انجام شده اند که نشاندهنده ارتباط عمیق بین رابطه جنسی و سلامت مغز می باشند که در اینجا به نمونه هایی از بررسی های انجام شده راجع به ارتباط قدرت مغز با رابطه جنسی اشاره می شود:

یک پژوهش که در سال ۲۰۱۳ انجام شد، دریافت که رابطه جنسی منظم باعث افزایش بافتهای عصبی و ایجاد یاخته های عصبی جدید در مغز می شود. بافت عصبی برای شکل پذیری یا توانایی مغز بمنظور تطبیق و تغییر، جنبه حیاتی دارد. همچنین عملکرد ادراکی مغز بطور بالقوه بهبود می یابد و به افراد کمک می کند که قدرت حافظه و توانایی خود را برای حفظ اطلاعات بیشتر افزایش دهند.

یک تحقیق مشابه در سال ۲۰۱۰ اعلام کرد که رابطه جنسی موجب رشد سلول در ساختمان عصبی می شود که یک منطقه از مغز است که مربوط به حافظه درازمدت می باشد، یعنی رابطه جنسی می تواند روشی برای به تاخیر انداختن زوال حافظه و عقل باشد.

مطالب مرتبط
نکات مهمی که هر زن باید بداند: اصول برقراری رابطه جنسی خوب – بخش دوم

یک بررسی منتشر شده در نشریه پیری و سالمندی نشان می دهد که  بین فعالیت جنسی و عملکرد ادراکی در افراد بالای ۵۰ سال ارتباط وجود دارد. موضوعی که محققین کشف کردند، این بود که مردان و زنانی که از نظر رابطه جنسی فعال بودند، در مهارتهای حفظی و آزمایشات مربوط به عملکرد اجرایی، بطور قابل توجهی در مقایسه با افرادی که رابطه جنسی نداشتند، نمرات بالاتری اخذ نمودند. البته مشخص شد که مردها افزایش بیشتری در سلامت مغز نسبت به زنها داشتند چون در مهارتهای حفظی و عملکرد اجرایی پیشرفت کردند، در حالی که زنها فقط در مهارتهای حفظی پیشرفت نمودند. همچنین مردان و زنان فعال در رابطه جنسی معمولا دارای سطح تحصیلی بالاتر، جوانتر، پولدارتر، سالمتر، دارای افسردگی کمتر، دارای تنهایی کمتر و دارای کیفیت زندگی بالاتر بودند.

تحقیقات مهم در مورد تاثیر راباذت جنسیطه جنسی بر سلامت مغز

یک گروه در دانشگاه راتجرز از فیلم های صدادار برای ارزیابی فعالیت مغز و بررسی تغییرات جریان خون استفاده کردند و مشاهده نمودند که وقتی زنها به انزال و اوج لذت جنسی می رسند، حدود ۳۰ نقطه از مغز آنها فعال می شود که منجر به جریان خون بهتر می گردد و نشان می دهد که جریان مواد مغذی و اکسیژن  بطرف سلول های مغزحرکت می کنند و سلامت عمومی آنها را افزایش می دهند. محققین همچنین دریافتند که جدولهای کلمات متقاطع، سودوکو و بازیهای فکری که اغلب برای تقویت مغز پیشنهاد می شوند، فقط می توانند بخشهای خاصی از مغز را تحریک نمایند.

یک پژوهش انجام شده در دانشگاه ویسکانسین اعلام کرد که دی.اچ.ای.ا. که هورمونی است که می تواند با تاثیرات سالمندی مبارزه نماید، بطور طبیعی در طول رابطه جنسی افزایش می یابد و وقتی این اتفاق می افتد، مغز از فواید آن بهره مند می شود. محققین دریافتند که دی.اچ.ای.ا. نه تنها بطور قابل توجهی باعث افزایش تقسیم سلولی و رشد سلول جدید می شود، بلکه موجب زیاد شدن تعداد یاخته های عصبی تولید شده توسط ساقه سلولی می گردد و لذا باعث بهبود عملکرد مغز می گردد.

مطالب مرتبط
آیا اختلال نعوظ یک نشانه اولیه سکته قلبی است؟

دیگر پژوهشهای پزشکی دریافتند که رابطه جنسی موجب کاهش اضطراب می شود که بدلیل این واقعیت است که در طول رابطه جنسی، مغز شما پر از هورمون و انتقال دهنده های عصبی می شود که شامل هورمون تسریع کننده انقباض عضلانی، هورمون احساس خوب و هورمون آرامش هستند. لذا در نتیجه رابطه جنسی، نه تنها مغز غرق لذت می شود، بلکه این هورمونهای قوی به بخشهای دیگر بدن نیز فایده می رسانند و باعث افزایش احساس سلامت و آرامش در فرد می شوند.

برای رابطه جنسی وقت بگذارید

این تحقیقات همگی به واقعیت قدرت رابطه جنسی در ایجاد عملکرد بهتر مغز اشاره می کنند. اگر رابطه جنسی واقعا راهی برای این است که مغز ما در طول سالها بطور خوشایندتری پیر شود، پس همه ما باید در زندگی پرمشغله خود وقت بگذاریم و از آن بعنوان یک روش مراقبتی برای مغز استفاده کنیم. همچنین آیا هیچ یک از ما می تواند به چیزی لذت بخش تر یا خوشحال کننده تر از این فکر کند که با انجام رابطه جنسی، قادریم مغز و سایر اعضای بدن را سالم تر و با نشاط تر نگهداریم؟

هرگونه کپی برداری با نام وردنگار و لینک دهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.