راه های افزایش قد – چگونه فرزندانی قد بلندتر داشته باشیم؟

افزایش قد

0

افزایش قد – افرادی با قد کوتاه یا متوسط، همیشه آرزو می کنند که قد بلندتر باشند. این مقاله را بخوانید تا بدانید که چگونه می توانید قد بلندتری داشته باشید. زیرا قد می تواند تصور فرد را نسبت به خودش، تغییر دهد. افراد کوتاه قد، به ویژه مردان، از این موضوع خجالت می کشند و ممکن است اعتماد به نفس کمتری داشته باشند. گرچه قد یک فرد تا حدودی توسط ژنتیک تعیین می شود، اما ژنتیک تنها عامل تعیین کننده نیست.

راه های افزایش قد

در بدن، هورمونی به نام هورمون رشد وجود دارد که می تواند میزان قد را تنظیم کند. هورمون رشد انسانی توسط هیپوفیز تولید می شود و برای رشد غضروف و استخوان های بلند ضروری است. علاوه بر این، عوامل دیگری همچون مراقبت های پس از زایمان، سیگار کشیدن در دوران بارداری، ابتلا به بیماری در دوران کودکی و وزن کم هنگام تولد نیز در تعیین قد نقش مهمی ایفا می کنند. در ادامه به بررسی راه های افزایش قد خواهیم پرداخت.


بیشتر بخوانید: قد و وزن کودک؛ نمودار رشد و جدول قد و وزن کودک دختر


افزایش قد با ورزش دو سرعت

یک مطالعه نشان داد که انجام تمرینات فیزیکی می تواند باعث تقویت و کشش عضلات شده و منجر به رشد طبیعی شود. همان طور که می دانید، سریع دویدن به تولید مقدار زیادی هورمون رشد در بدن شما کمک می کند. هنگامی که به سرعت می دوید، چندین شکستگی کوچک در استخوان ایجاد می شود که در طول یک هفته می تواند بهبود پیدا کند. بنابراین، استخوان های شما تحت بازسازی و رشد قرار خواهند گرفت.

با توجه به تحقیقات علمی، تمرینات کششی می توانند قد انسان را به اندازه سه اینچ افزایش دهند به شرطی که به طور منظم این تمرینات را انجام دهید. سریع دویدن نیز می تواند به افزایش طول استخوان پا کمک کند.

تمرینات شدید ورزشی، باعث تولید رشد هورمون رشد می شوند و به افزایش قد انسان کمک می کنند. برای انجام تمرینات کششی در خانه، می توانید از یک نوار ورزشی استفاده کنید. این تمرین به شما در افزایش طول استخوان ها کمک می کند و به این ترتیب شما سریع تر افزایش قد پیدا خواهید کرد.

مطالب مرتبط
8 تمرین مفید برای بلند قدتر شدن در عرض یک هفته

همچنین می توانید از ورزش هایی مانند شنا، بالا و پائین پریدن، پریدن و جست و خیز کردن یا ورزش هایی مانند بسکتبال و والیبال، انجام دهید که می توانند به تقویت و کشش ماهیچه ها کمک کنند و باعث افزایش قد شما شوند.

در حال حاضر، افراد از نکات مهمی درباره افزایش قد پس از سن ۱۸ سالگی، اطلاع دارند این روش برای مردانی که قد بسیار کوتاهی دارند، مناسب است. خوشبختانه افرادی که می دانند با سریع دویدن، می توانند پس از ۱۸ سالگی نیز افزایش قد داشته باشند، به یک نکته شگفت انگیز دست پیدا کرده اند اگر بعد از سن بلوغ، تغییری را در میزان قد خود مشاهده نکردید، باید یک متخصص که در این زمینه آگاهی دارد مشورت کنید تا مراقبت های پزشکی و مشاوره هایی را برای کشف علل اصلی این مشکل به شما ارائه دهد.

لذت بردن از نور خورشید

در واقع، نور خورشید بهترین منبع ویتامین D است، که یک ماده مغذی مهم برای رشد کلی بدن، از جمله افزایش قد شما می باشد. هنگامی که بدن شما ویتامین D کافی جذب نکند و یا با کمبود ویتامین D مواجه باشد، دارای استخوان های ضعیف و قد کوتاهی خواهید بود. اگر بخواهید بدن شما به مقدار کافی این ویتامین را به دست بیاورد، باید روزانه ۲۰ یا ۳۰ دقیقه در معرض نور آفتاب قرار بگیرید.

شما می توانید عصر و یا صبح زود بیرون بروید تا بدن شما بتواند به اندازه کافی ویتامین D جذب کند و در این ساعات، بدن شما در معرض اشعه ماوراء بنفش مضر خورشید قرار نمی گیرد.

علاوه بر نور خورشید، می توانید ویتامین D را از پنیر، تخم مرغ، ماهی های چرب ، شیر و غذاهای مقوی به دست بیاوید.

خواب مناسب و تاثیر آن بر افزایش قد

همان طور که می دانید، در زمان استراحت، بدن شما رشد کرده  و بافت ها را بازسازی می کند. در حقیقت، هورمون رشد انسان که مسئول رشد قد است، زمانی که خواب عمیق و درست باشد، به طور طبیعی در بدن تولید می شود. بر اساس یک مطالعه، یک خواب عمیق، ترشح هورمون رشد را توسط غده هیپوفیز افزایش می دهد و باعث  بهبود وزن و قد بدن می شود.

مطالب مرتبط
نکاتی در مورد ریتم های طبیعی و غیر طبیعی قلب

در طول یک خواب درست، مغز شما آرام است و هورمون رشد بیشتری تولید می کند. همچنین یک مغز خسته، میزان کمی هورمون رشد را تولید می کند. به طور معمول، در مرحله رشد، شما باید حداقل ۸ تا ۱۱ ساعت در شبانه روز بخوابید تا رشد قدی زیادی داشته باشید. همچنین  باید حدود ۱۵ تا ۳۰ دقیقه هر روز، خواب نیمروزی داشته باشید. مطالعه ای که  اخیرا انجام گرفت، نشان داد که اگر می خواهید قد خود را بهبود ببخشید، خواب نیمروزی، یک اصل کلی در داشتن یک خواب به موقع و کافی است.

قرار دادن بدن در یک وضعیت خوب

تمرین قرار دادن بدن در یک موقعیت خوب، نقش مهمی در افزایش قد شما ایفا خواهد کرد. پس یک وضعیت خوب چگونه است؟ وضعیتی است که گردن و سر بدون خم شدن در یک راستا قرار می گیرند.

قرار دادن بدن در یک وضعیت خوب، باعث می شود ستون فقرات شما راست نگه داشته شود و ماهیچه هایتان را شل و آرام می کند و به طور طبیعی به افزایش قد شما کمک می کند. از سوی دیگر، اگر بدن را در وضعیت بدی قرار دهید، باعث خمیدگی ستون فقرات می شود و مانع از افزایش قد طبیعی شما می شود.

بنابراین، شما باید بر روی صندلی صاف بنشینید و چانه خود را بالا و شانه ها را نیز صاف و مستقیم نگه دارید. در هنگام راه رفتن یا ایستادن نیز، باید بدن خود را محکم و صاف نگه دارید.

نوشیدن مقدار زیادی آب

شما باید سعی کنید مقدار زیادی مایعات را در طول روز بنوشید. آب  سموم مضر را از بدن دفع می کند و هضم غذا را بهبود می بخشد. علاوه بر این، میزان سوخت و ساز بدن شما را افزایش خواهد داد که تاثیر مستقیمی بر روی قد شما خواهد داشت.

شما باید حداقل ۸ تا ۱۰ لیوان آب در روز برای سلامت کلی خود بنوشید. در کنار آب آشامیدنی، از سبزیجات و میوه هایی مانند هندوانه و خیار نیز استفاده کنید.

مطالب مرتبط
هپاتیت سی: درمان و پیشگیری

جلوگیری از موانع بازدارنده رشد

کسانی که می خواهند بدون استفاده از انواع داروها یا قرص ها، سریع تر در خانه رشد کنند، باید این قسمت از مقاله را بخوانند. شما باید خود را متقاعد کنید که قد شما تحت تاثیر عوامل خارجی یا داخلی قرار ندارد. در نتیجه، باید برخی از موارد زیر را در نظر داشته باشید:

مصرف مواد مخدر و الکل در سن جوانی بسیار خطرناک است و می تواند باعث کند شدن روند رشد و سوء تغذیه شود، بنابراین از رسیدن شما به قد کامل جلوگیری می کند. علاوه بر این، باید مصرف روزانه کافئین را باید محدود کنید، به ویژه کودکان، زیرا این امر مانع از خواب مناسب می شود. در حالی که نوجوانان و اطفال باید در حدود ۸ تا ۱۱ ساعت خواب مفید داشته باشند، کافئین می تواند تا حد زیادی خواب آنها را مختل کند، بنابراین  به طور غیر مستقیم منجر به کوتاهی قد می شود.

علاوه بر این، استروئید ها ثابت کرده اند که باعث محدودیت رشد استخوان کودکان می شوند که می تواند تاثیر منفی بر قد آنها بگذارد. طبق تحقیقات، کودکان و نوجوانانی که از آسم رنج می برند و یا از دستگاه های استنشاق اکسیژن استفاده می کنند، درحدود نیم اینچ، نسبت به سایر کودکان کوتاه تر هستند.

حفظ وزن ایده آل بدن

در واقع، چاقی تاثیر منفی بر افزایش قد شما دارد. علاوه بر این، چاقی می تواند باعث ایجاد بسیاری از مشکلات سلامتی نیز می شود. بنابراین،  با پیروی از یک رژیم متعادل غذایی و ورزش، وزن ایده آل خود راحفظ کنید.

اگر وزن زیادی دارید، این سنگینی وزن، باعث فشرده شدن  دیسک های بین مهره ای میشود و سبب کوتاهی قد میشود. علاوه بر این، وزن بیش از حد بدن می تواند روی استخوان ها و مفاصل فشار ایجاد کند و ساختمان بدن شما را به طور قابل توجهی کوتاه تر کند.

آیا می خواهید در مورد راه های افزایش قد قبل و بعد از بلوغ  بیشتر بدانید؟ آیا نگران افزایش قد کودکان خود هستید؟ با این راهکارهای ساده می توانید تاثیر بسزایی در افزایش قد فرزندان خود داشته باشید.

پایان رپورتاژ آگهی/.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.