رژیم ضد سلولیت – چگونه از سلولیت خلاص شویم؟

0

رژیم ضد سلولیت یکی از محبوب ترین رژیم های غذایی برای زنان است. تقریبا ۸۰٪ از زنان دارای سطح سلولیت ملایم یا شدید هستند، حتی زنانی که دارای وزن ایده آلی هستند. سلولیت یک بیماری پاتولوژیک نیست، اما دارای اهمیت زیبایی شناسی می باشد. این نشان دهنده تجمع سلول های چربی زیر اپیدرم (لایه فوقانی پوست) است.

داشتن تغذیه مناسب در مبارزه با سلولیت، از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. اما داشتن فعالیت بدنی منظم نیز، دارای  اهمیت ویژه ای است (داشتن یک پیاده روی ۳۰ دقیقه ای روزانه به شدت توصیه می شود). 

قوانین رژیم ضد سلولیت

شما مجاز به خوردن محصولات گوشتی فرآوری شده، نوشیدنی های گازدار، نوشیدنی های شیرین، نان سفید، شیرینی، غذای سرخ شده، نوشیدنی های الکلی نیستید. باید از غذاهای پرچرب نیز اجتناب کرد.

اجتناب از غذاهای شور، زیرا مصرف بیش از حد سدیم باعث حفظ مایعات در بدن می شود و بنابراین سلولیت را تشدید می کند.

نوشیدن حداقل یک لیوان (۱ فنجان یا ۲۵۰ میلی لیتر) آب بدون قند به همراه مقدار کمی آب لیموی تازه ، در این رژیم توصیه می شود و یا به صورت روزانه ۱ فنجان (۱۸۰ گرم) آب پرتقال بخورید. این میوه ها غنی از ویتامین C هستند که باعث تحریک سنتز کلاژن می شوند و از تجمع چربی در سلول ها جلوگیری می کند و به همین دلیل به کاهش سلولیت کمک می کند.

همچنین مهم است غذاهای غنی از گوگرد مانند: بادام، فندق، گردو، و ماهی را در اغلب مواقع مصرف کنید، زیرا گوگرد باعث حذف سموم از بدن شما می شود که این خود به کاهش سلولیت بدن کمک می کند.

مصرف میوه به طور روزانه توصیه می شود زیرا میوه ها حاوی پتاسیم هستند که دارای اثر دیورتیک می باشد (مایع باضافی را از بدن شما خارج می کند) و همچنین ممکن است به شما در از بین بردن سلولیت کمک کند.

مطالب مرتبط
رفع چین و چروک صورت با روش های خانگی

سیر دارای اثرات ضد سلولیت عالی است، اما به دلیل اینکه باعث بوی بد دهان می شود، ما آن را در برنامه غذایی خود قرار نمی دهیم. با این حال، اگر شما از خوردن سیر لذت می برید، شما آزادید به هر اندازه که دوست دارید آن را در برنامه غذایی خود بگنجانید.

شما می توانید دانه های کتان را به هر وعده غذایی خود اضافه کنید. دانه های کتان هضم غذا را بهبود می بخشد و سرعت متابولیسم را افزایش می دهد، و این اثرات می تواند به شما در خلاص شدن از سلولیت کمک کند.

در طول رژیم ضد سلولیت ، شما نیاز به نوشیدن مقدار لازم و نرمال آب (هشت تا ده لیوان در روز – حدود ۲ لیتر) هستید، زیرا هیدراتاسیون جزء ضروری ترین شرایط برای مبارزه با سلولیت است.

از این رژیم ضد سلولیت برای بیش از پنج روز استفاده نکنید. اگر تصمیم دارید، این رژیم غذایی را بگیرید، بهتر است قبل از شروع با متخصص تغذیه خود صحبت کنید.

رژیم ضد سلولیت – برنامه غذایی

صبحانه ناهار میان وعده شام
روز اول

 

۱ فنجان (۲۴۰ گرم) ماست کم چرب، ۱ ​​قاشق غذاخوری عسل و ۱ گلابی  

۱ سرو (۱ فنجان یا ۲۴۶ گرم) سوپ سبزی، ۱ فنجان (۱۴۰ گرم) سینه مرغ و ۱ فنجان ماست

۱/۲ فنجان (۱۰۰ گرم) آلبالو و زردآلو خشک

 

سالاد با گوشت بوقلمون (۱/۲ فنجان گوشت سفید بوقلمون، ۱ تخم مرغ پخته شده و ۱ فنجان (۷۵ گرم) کاهو)
روز دوم دو موز و یک فنجان چای با عسل ۲ فنجان (۱۵۰ گرم) قارچ کباب شده و ۱/۲ فنجان (۶۰ گرم) گردو دو پرتقال

 

۱ فنجان (۱۷۵ گرم) سالاد میوه (سیب، گلابی، پرتقال، آجیل و تمشک)
روز سوم ۳ فنجان (۱۵۰ گرم) غلات و ۱ فنجان (۲۴۵ گرم) شیر ۱ فنجان (۱۳۵ گرم) ماهی قزل آلای دودی و نان گندم یا چاودار یا جو دوسر و ۱/۴ فنجان (۴۰ گرم) دانه های کتان ۱ فنجان (۲۲۵ گرم) آناناس ۱ فنجان (۱۵۰ گرم) نخود و لوبیای پخته شده
روز چهارم دو تکه نان گندم با کره بادام زمینی ۱ فنجان (۲۲۵ گرم) سالاد توت با کلم بروکلی ۱ فنجان (۱۰۰ گرم) زغال اخته ۱ فنجان (۱۴۰ گرم) سینه بوقلمون، روغن زیتون و ۱/۲ فنجان (۹۰ گرم) برنج قهوه ای
روز پنجم یک برگ نعنا با گوشت بوقلمون، کاهو و خیار  

۱ فنجان (۲۲۵ گرم) گوشت گوساله و ۱ فنجان (۱۵۰ گرم) سالاد چغندر

۱ فنجان (۱۲۵ گرم) تمشک تازه

 

۱ فنجان (۱۰۰ گرم) اسپاگتی با کلم بروکلی، بادام و جعفری

اختصاصی وردنگار – هرگونه کپی برداری با نام و لینک دهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.