رژیم غذایی خام خواری چیست؟ مزیت ها و نوع مواد غذایی

0

رژیم خام خواری یک راه سریع برای کاهش وزن است اما قبل از شروع رژیم، نکاتی را باید بدانید.

رژیم خام خواری چیست؟

در رژیم خام خواری ، افراد فقط از مواد خام فرآوری نشده استفاده می کنند و چنین رژیمی برای بیش از صدها هزاز سال رواج داشته است. فناوری هایی مانند پاستوریزه کردن، همگن سازی، و دیگر اشکال پردازش مواد غذایی نیز سال ها توسعه یافته است. اساسا رژیم خام خواری برای مصرف مواد خام برنامه ریزی شده است و طرفداران این رژیم، گزینه ی سالمی را برای رژیم خود در نظر گرفته اند.

سبزیجات خام و میوه جات جایگاه ویژه ای در این رژیم غذایی دارند. این رژیم غذایی کوتاه مدت نیست بلکه می تواند انتخاب یک شیوه ی زندگی سالم و دائمی شود و عناصر کلیدی را به صورت همیشه، حفظ کند مانند خوردن ۳-۲ عدد میوه خام در روز.

برنامه رژیم غذایی خام خواری

در یک رژیم غذایی خام خواری، غذاهای خاصی مصرف می شود که مورد قبول هستند و دیگر مواد غذایی باید از برنامه غذایی حذف شوند.

غذاهای خامی که میتوان مصرف کرد عبارتند از:

* آجیل و دانه های خوراکی

* غلات و حبوبات

* تخم مرغ خام یا محصولات لبنی

* گوشت خام

* غذاهای دریایی خام

* میوه ها و سبزیجات

* کره بادام زمینی

* شیر گندم

*روغن زیتون و نارگیل

* میوه جات و گوشت خشک شده

* انواع جوانه ها

غذاهایی که نباید مصرف کرد:

* مشروبات الکلی،قهوه و چای

* شکر تصفیه شده

* محصولات غذایی پخته

* گوشت و سبزیجات و میوه جات پخته شده

* پاستا

loading...

* شیرینی جات

* محصولات لبنی پاستوریزه شده

* روغن تصفیه شده

مزایای رژیم خام خواری

* کاهش التهاب

* بهبود عملکرد کبد

* حفاظت از قلب

آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها، مواد معدنی، اسیدهای آمینه، پروتئین ها و سایر مواد مغذی موجود در مواد غذایی خام، بهتر می توانند جذب بدن شده و ارزش تغذیه ای خود را از دست نمی دهند.

مطالب مرتبط
غذاهای مناسب برای پیشگیری و کنترل پروستات بزرگ شده

مطالعات نشان داده اند که رژیم غذایی خام مزیت های زیر را دارد:

* کاهش وزن

* کاهش فشار خون

* پائین آوردن سطح کلسترول

* درمان پوکی استخوان

* کمک به هضم غذا

* تقویت سیستم ایمنی بدن

* درمان یبوست

* سلامت پوست

* جلوگیری از سرطان

* درمان سنگ صفرا

* جلوگیری از چاقی

* درمان درد عضلانی یا مالاژیا

* جلوگیری از بیماری های خود ایمنی

* بهبود سلامت استخوان ها

سطح بالای فیبر محلول و غیر محلول در این غذاها می تواند به مشکلات گوارشی کمک کند و سطح انرژی را بهبود می بخشد. ویتامین B و منابع پروتئینی خاص میتوانند متابولیسم را نیز بهتر کنند و همچنین تنظیم کننده تولید هورمون است و به زنان کمک می کند تا با علائم سندرم پیش از قاعدگی و یائسگی مبارزه کنند.

زمانیکه بسیاری از مواد افزودنی، مواد شیمیایی و غیر طبیعی را از فهرست غذایی خود حذف می کنید، علائم آلرژی به مواد غذایی را نیز کاهش می دهید. با تقویت سیستم ایمنی بدن و بکار بردن این رژیم، طول عمر و سلامت کلی شما تضمین خواهد شد.

اختصاصی وردنگار – هرگونه کپی برداری با نام و لینک دهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.