رژیم غذایی مرکبات | فواید + برنامه غذایی هفتگی

0

رژیم غذایی مرکبات بر افزایش مصرف مرکبات (لیمو، نارنجی، ماندارین و گریپ فروت) استوار است. مرکبات به خاطر محتوای بالای ویتامین C و همچنین ویتامین B، منیزیم، فسفر، مس و کلسیم شناخته شده است.  مرکبات کالری زیادی ندارند، بنابراین یک فنجان (۲۴۵ گرم) آب لیمو حاوی تنها ۵۰ کالری است.

همچنین شامل مواد دیگری مانند:

  • اسیدهای فنلی
  • فلاونوئیدها
  • اسید سیتریک
  • آلکالوئیدها
  • روغن ضروری

تمام این مواد دارای تاثیرات مثبتی بر روی سلامتی می باشند مانند:

  • اثرات نوروپاتیک
  • اثرات محافظتی قلبی عروقی
  • اثرات ضد التهابی
  • اثرات ضد سرطان زا
  • این برای بیماران مبتلا به دیابت مفید است، زیرا مانع افزایش ناگهانی قند خون بعد از غذا می شود.
  • مطالعات نشان داده اند که میوه های مرکبات خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش می دهند.

چگونه رژیم غذایی مرکبات باعث کاهش وزن می شود؟

مرکبات حاوی اسید سیتریک است که ترشح آب و آنزیم های معده را تحریک می کند و این عمل هضم را تنظیم می کند.  با تنظیم هضم، رژیم غذایی مرکبات به بدن شما کمک می کند تا از مواد مغذی استفاده کند که جذب چربی کمتری را ایجاد می کند و باعث ایجاد کالری غیر ضروری در بدن می شود.  علاوه بر این، هضم ضعیف منجر به خلق و خوی غیر معمول و افسرده می شود که در آن بسیاری از افراد از نظر فیزیکی کمتر فعال هستند.

لیمو و پرتقال حاوی مقدار زیادی پکتین (فیبر رژیمی شناخته شده) هستند که با گرسنگی مبارزه می کند و نقش مهمی در بهبود هضم و حذف مواد ناخواسته از بدن دارد.

یک فنجان آب گرم و آب لیمو یک نوشیدنی حاوی انرژی عالی و یک “شات” از ویتامین ها را می دهد.
معایب رژیم غذایی مرکبات

loading...

به دلیل مصرف بسیار کم کالری، احتمال دارد که در شما اغلب سردرد، خستگی و بی حالی را ایجاد کند. بیش از یک ماه این رژیم را رعایت کنید.

مطالب مرتبط
نوشیدن آب به همراه ناهار راه کاری ساده برای پیشگیری از چاقی کودکان

مزایای رژیم غذایی مرکبات این است که ارزان، آسان و بسیار موثر است.

قوانین رژیم غذایی مرکبات

اگر می خواهید سریع وزن خود را کاهش دهید، باید این قوانین را دنبال کنید:

  • اولین کاری که هر روز صبح باید انجام دهید، نوشیدن یک فنجان آب گرم و آب لیمو است
  • شما نباید مشروبات الکلی مصرف کنید
  • شما نباید بیش از یک لیوان قهوه در روز بنوشید
  • شما هر روز حداقل پنج وعده میوه می خورید
  • شما باید روزانه یک وعده غذای لیمو بخورید
  • اجتناب از غذاهایی مانند: نان سفید، سیب زمینی، برنج، شیرینی و تنقلات. این غذاها می توانند اثرات این رژیم غذایی و میزان کاهش وزن را کاهش دهند.
  • خوردن ماهی

اثر بخشی رژیم غذایی مرکبات

کاهش وزن پیش بینی شده در یک ماه: ۲۰ پوند (۹ کیلوگرم)

برنامه رژیم غذایی مرکبات

صبحانه همیشه یکسان است: یک پرتقال، یک گلابی، نصف گریپ فروت، یک تکه هندوانه و یک تکه نان تست.

ناهار شام
روز اول یک تخم مرغ پخته شده، یک عدد پرتقال دو عدد گوجه فرنگی، یک خیار و دو تخم مرغ پخته شده
روز دوم دو بیسکویت، یک پرتقال، یک تخم مرغ پخته شده و یک چهارم فنجان خامه ترش نصف فنجان (۱۱۰ گرم) گوشت گوساله، یک عدد گوجه فرنگی و یک تکه نان تست
روز سوم یک تخم مرغ پخته شده، یک پرتقال، یک گریپ فروت و دو قطعه خیار ۱ فنجان (۱۲۵ گرم) گوشت بوقلمون سفید، یک تکه تست و یک پرتقال
روز چهارم ۴.۵ اونس (۱۲۵گرم) پنیر و ۱۰۰ گرم ماهی آزاد نصف فنجان (۱۱۰ گرم) گوشت گوساله، یک عدد گوجه فرنگی و یک تکه نان تست
روز پنجم ۷ اونس (۲۰۰گرم) ماهی پخته شده، کاهو و یک پرتقال پس از غذا سبزیجات پخته شده (هویج، کلم بروکلی، نخود فرنگی و سیب زمینی)
مطالب مرتبط
رژیم غذایی تست | فواید + برنامه غذایی هفتگی

اختصاصی وردنگار – هرگونه کپی برداری با نام و لینکدهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.