رژیم غذایی کیوی | فواید + برنامه غذایی هفتگی

0

اگر می خواهید کیوی بخورید، این رژیم انتخاب مناسب شماست . این رژیم غذایی در سراسر جهان به طور فزاینده ای گسترش یافته است. گرچه این میوه بیشتر در چین رشد می کند، اما تقریبا در هر کشوری موجود است . با استفاده از این رژیم غذایی می توانید ۱ تا ۴ کیلوگرم (۲.۲ – ۸.۸ پوند) را از دست بدهید.

افراد مبتلا به اختلالات متابولیکی، دیابت، کم خونی، هیپوولمی یا اختلالات دستگاه گوارش نباید از این رژیم بدون مشاوره با پزشک یا متخصص تغذیه استفاده کنند. زنان باردار و مادران شیرده نیز نباید از این رژیم استفاده کنند.

مزایای بهداشت کیوی

کیوی یک میوه حاوی ویتامین C است (یک کیوی حاوی ۱۲۰ درصد از مصرف توصیه شده روزانه ویتامین C،ویتامین A، ویتامین B، ویتامین E و ویتامین K است).  بنابراین این میوه انتخابی ایده آل برای تقویت سیستم ایمنی است. این شامل بسیاری از مواد معدنی مانند: کلسیم، آهن، منیزیم، پتاسیم و فسفر است.

پزشکان بر این باورند که این میوه برای سرکوب علائم افسردگی و جلوگیری از اختلالات بینایی، کاهش کلسترول و کاهش استرس مفید است.  همچنین می تواند به شما در مبارزه با سرما خوردگی و آنفولانزا کمک کند.

با توجه به مقدار بالای آنتی اکسیدان های متعدد، تحقیقات اثرات مفید آن را برای کاهش سلولیت، اگر به عنوان غذا و یا در حمام مصرف شود، تایید کرده است.

قوانین یک رژیم غذایی کیوی

قوانین این رژیم بسیار ساده هستند.  هر زمان که احساس می کنید نیاز به خوردن شیرینی دارید، باید کیوی را مصرف کنید . شما می توانید این میوه را در مقادیر نامحدود بخورید زیرا حاوی مقدار کمی کالری است.

از آنجایی که حاوی ویتامین های محلول در آب است، خطر ابتلا به هیپرتونیتامین وجود ندارد. مردان باید حداقل ۱۳ فنجان (۳ لیتر) آب در روز بنوشند در حالی که زنان باید حداقل ۹ فنجان (۲.۲ لیتر) آب در روز بنوشند.

مطالب مرتبط
تاثیر نمک بر فشار خون و راهکارهای موثر برای کاهش آن

مصرف شیرینی ها و غذاهای پر چرب در طول این رژیم به شدت ممنوع است . مصرف این غذاها در طول این رژیم به میزان قابل توجهی اثر آن را کاهش می دهد. با توجه به مصرف محدود کننده پروتئین ها و چربی ها، از این رژیم غذایی برای مدت بیش از ۴ روز استفاده نکنید!

رژیم غذایی کیوی – برنامه غذایی

نکته مهم: رژیم کیوی نباید بیش از ۴ روز به دلیل مصرف بسیار محدود مواد مغذی مورد استفاده قرار گیرد.

صبحانه ناهار میان وعده شام
روز اول یک عدد کیوی (حدود ۶۸ گرم یا ۲.۴۸ اونس)، یک تکه نان چاودار و نصف فنجان ماست (۱۲۰ گرم یا ۴.۲۳ اونس) مصرف سوپ سبزیجات (معادل ۱ فنجان، ۲۴۵ گرم یا ۸.۶۷ اونس) و ۵-۱۰ عدد کیوی یک کیوی دو عدد تخم مرغ پخته شده
روز دوم قبل از صبحانه، باید یک کیوی بخورید . برای صبحانه شما می توانید یک کاسه غلات با شیر (معادل ۲ فنجان، ۱۰۰ گرم یا ۳.۵ اونس) را مصرف کنید پنج کیوی قبل از ناهار بخورید و سپس نصف فنجان (۱۱۰ گرم یا ۳.۶ اونس) ماهی آزاد بخورید یک کیوی ۳-۴ عدد کیوی
روز سوم ژله کیوی، توت فرنگی، موز و سیب ۵-۱۰ کیوی قبل از ناهار، سپس ۱ فنجان (۱۲۵ گرم یا ۳.۷ اونس) مرغ پخته شده با خیار، گوجه فرنگی، برنج و زیتون دو عدد کیوی دو عدد کیوی
روز چهارم ترکیبی از کیوی، زغال اخته و تمشک ۱ فنجان (۱۰۰ گرم یا ۳.۵ اونس) کلم آب پز با گوشت گوساله و ۱ فنجان (۵۰ گرم یا ۱.۷۵ اونس) هویج تازه پنج عدد کیوی یک عدد کیوی

اختصاصی وردنگار – هرگونه کپی برداری با نام و لینکدهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.