اصول کلی سخنرانی در جمع از زبان برایان تریسی

0

سخنرانی : بسیاری از سخنران‌ های حرفه‌ ای از مسیر یکسانی شروع کرده‌اند: سخنرانی را برای گروه کوچک افرادی که با آنها کار می‌ کردند شروع کردند و آنچه را که می‌ دانستند با بقیه به اشتراک گذاشتند.

وقتی افراد به صورت مثبت پاسخ دهند، سخنران متوجه می‌ شود که واقعا از این کار لذت می‌ برد، و این مهم ترین دلیل برای تمایل افرد به سخنرانی است.

چه در یک جلسه کوچک صحبت کنید و چه در مقابل حضار فراوان، اصولی برای این کار وجود دارد. یادگیری صحبت در جمع به بسیاری افراد کمک می‌ کند در شغل خود پیشرفت کنند، اعتماد به نفس داشته باشند، ارتقا پیدا کنند و حتی دور دنیا را سفر کنند.

۷ اصل صحبت در جمع

۱- باید واقعا صحبت در جمع را بخواهید.

چرا می‌ خواهید در جمع صحبت کنید؟

می‌ خواهید مشهور باشید، پول بیشتری به دست آورید و ستاره روی صحنه باشید؟

اینها دلایل خوبی نیستند. دلیل مهارت برخی افراد در سخنرانی، این است که چیزهای مفیدی دارند که می‌خواهند آن را با دیگران به اشتراک بگذارند تا آنها هم سود ببرند.

۲- بدون دستمزد باید سخت کار کنید

ممکن است مجبور باشید بدون دریافت حقوق بارها و بارها رایگان سخنرانی کنید.

۳- هیچگاه سخنرانی را رها نکنید

به یاد داشته باشید که ۹۵ درصد سخنرانی ها به شنونده احتیاج دارند. جمع کردن افراد در یک اتاق سخت‌ ترین کاری است که باید انجام دهید اغلب سخنرانان مهارت انجام این کار را ندارند. آنها کسانی را دارند که این کار را برایشان انجام می‌ دهند.

۴- در شروع، سخنرانی‌ های خود را متمرکز بر یک موضوع قرار دهید

شما در چیزی تخصص دارید و همیشه روی یک موضوع مانور می‌ دهید.

نکته مهم:

در سخنرانی فقط از مواردی صحبت کنید که بیانگر انتقال، تغییر و پیامدهای ناشی از شنیدن صحبت‌ های شماست.

۵- از مهارت سخنرانی خود برای کمک به دیگران استفاده کنید

هر سخنرانی عمومی فرصتی برای حل مسایلی است که شنوندگان دارند. باید درباره مساله‌ ای که قرار است صحبت‌ های شما متمرکز بر آن باشد واضح باشید.

مطالب مرتبط
بزرگترین موانع استقلال مالی و چگونگی غلبه بر آنها

۶- چگونه دستمزد می‌ گیرید

سخنرانی‌ های رایگان را برگزار کنید و تا جایی که می‌ توانید سریع و سخت روی آنها کار کنید.

۷- تخصص شما چیست؟

در چه چیزی مهارت دارید؟ درباره هر چه دوست دارید و در آن تخصص دارید می‌ توانید صحبت کنید.

۸- بر ترس خود از سخنرانی در جمع غلبه کنید

این ترس برای بسیاری از افراد وجود دارد. اصول زیادی برای غلبه بر این ترس وجود دارد. روش‌ های قدیمی مانند نگاه کردن به خود در آینه هنگام صحبت و ورزش سبک قبل از رفتن روی صحنه هستند.

سخنرانی حرفه‌ ای چیزی نیست که تصمیم بگیرید به آن علاقه داشته باشید یا از آن بترسید. واقعا انتخابی ندارید. اگر می‌ خواهید پتانسیل کلی خود در دنیای کاری را مشخص کنید، باید مهارت‌ های ارتباطی خود را بهبود ببخشید.

من افرادی را ملاقات کرده‌ ام که فقط با مهارت در ارتباط برقرار کردن در جلسات، توانسته‌ اند پیشرفت‌ های شغلی داشته باشند. من مردان و زنانی را دیده‌ ام که با غلبه بر ترس‌ های خود و بهبود مهارت‌ های سخنرانی پیشرفت‌ های شغلی سریعی داشتند.

چگونه صحبت در جمع را بهبود دهید

تنها روش یادگیری صحبت کردن این است که بارها و بارها صحبت کنید. تنها راه بهتر شدن در هر چیزی تکرار است. روش‌هایی وجود دارد که در مقابل جمع موثرتر صحبت کنید. در ابتدا موضوعی انتخاب کنید که واقعا برایتان اهمیت دارد. به موضوعاتی فکر کنید که برای شما مهم هستند، دوست داریدآنها را با دیگران به اشتراک بگذارید تا از فواید آن استفاده کنند.

برای ارتباط موثر آماده شوید. آمادگی از هر چیز دیگری مهمتر است. طبیعی است که زمان زیادی را برای آمادگی صرف کنید. مهارت‌ های ارایه خود را تمرین و بهبود دهید. اگر ضبط صوت یا دوربین دارید از ابتدا تا انتهای سخنرانی خود را ارایه و ضبط کنید؛ سپس آن را گوش داده یا تماشا کنید و نکاتی که باعث بهتر شدن آن می‌شود را یادداشت کنید.

اگر دوربین دارید به آن نگاه کنید و تظاهرات و جلوه‌ های بدنی خود را به گونه‌ ای هدایت کنید که گویی در حضور شنوندگان هستید. به خود سخت بگیرید.

مطالب مرتبط
راه حل های ساده برای آنکه احساس زیبایی کنید

اگر پیوسته تمرین کنید مهارت‌ های ارایه شما در طول زمان بهبود پیدا می‌ کند. به یاد آورید که توانایی صحبت مقابل جمع بیشتر از هر مهارت دیگری می‌ تواند زندگی و شغل شما را بهبود دهد.

۴ تمرین صحبت در جمع برای ایجاد اعتماد به نفس و عزت نفس

۱- سخنرانی خود را کلامی کنید

قوی ترین کلماتی که می‌ توانید برای آمادگی قبل از سخنرانی استفاد کنید این است که “خودم را دوست دارم”. این کلمات تاثیر شگفت‌ انگیزی بر افزایش اعتماد به نفس و کاهش ترس‌ ها دارد.

۲- سخنرانی خود را تجسم کنید

هر بهبودی در عملکرد بیرونی شما وابسته به بهبود تصاویر ذهنی شماست. باید خود را ببینید که آرام و مطمئن ایستاده‌ اید و به تماشاچیان خود می‌خندید. تماشاچیان را ببینید که به شما نگاه می‌ کنند، می‌ خندند، لذت می‌ برند و در هر چه شما می‌گویید درگیر می‌ شوند.

۳- سخنرانی کردن را حس کنید

اگر سخنرانی موفق بودید چه احساسی داشتید؟ این احساسات را تجسم و ترکیب کنید.

۴- افکار خود در مورد سخنرانی را واقعیت ببخشید

ذهن ناهشیار شما نمی‌ تواند تفاوت بین یک رویداد واقعی و یک رویداد ذهنی واضح را تشخیص دهد. تجربه صحبت کردن مثبت را ۱۰، ۲۰ یا ۵۰ بار در ذهن خود تجسم و تکرار کنید، ذهن ناهشیار شما ضبط می‌ کند که ۱۰، ۲۰ یا ۵۰ بار موفق صحبت کردید.

اصول سخنرانی برای گروه های کوچک و جلسات

توانایی شما برای سخنرانی در گروه‌ های کوچک تاثیر مهمی بر زندگی و کار شما دارد. سر کار دیگران پیوسته شما را ارزیابی و بررسی می‌ کنند. هشیار و ناهشیار آنها نظرات خود درباره شخصیت، توانایی، شایستگی و سطح اطمینان شما را بالا و پایین می‌ کنند. به این دلیل باید جلسات کاری را اتفاق مهمی برای شغل خود در نظر بگیرید.

علامت تخصص در هر حوزه‌ ای آمادگی است. هر چه بیشتر برای یک جلسه آماده باشید، حتی با کمک فردی دیگر، بهتر به نظر خواهید رسید و نتایج بهتری خواهید گرفت.

مطالب مرتبط
چرا افراد موفق شادتر هستند؟ بررسی دلایل از نظر برایان تریسی

قدرت همواره سمت فردی است که بیشتر آمادگی دارد. افرادی که بدون آمادگی به جلسه می‌ آیند قدرت کمی دارند.

وظیفه شما این است که در هر موقعیتی برنده شوید. هدف این است که به عنوان بازیگری مهم در هر بحث دیده شوید. هدف این است که دیگران را نسبت به نقطه نظر خود متقاعد کرده و روی جهان اطراف خود تاثیر بگذارید. از طریق آمادگی برای هر جلسه‌ ای که برگزار می‌کنید یا در آن شرکت می‌ کنید این کار را انجام می‌ دهید.

هر چه بیشتر حضار را در بحث مشارکت دهید و از افکار و احساسات آنها مطلع شوید، احساسات بهتری خواهید داشت.  احتمال اینکه آنها در پایان بحث با شما موافقت کنند بیشتر است.

اصول سخنرانی برای حضار بیشتر از ۱۰ نفر

هدف سخنرانی حرفه‌ ای سرگرم کردن، اطلاع رسانی، الهام بخشی و ترغیب حضار برای عمل کردن است. برای اینکه سخنرانی یا ارایه شما تاثیر بیشتری داشته باشد باید بتوانید شنوندگان خود را سرگرم کنید. در اینجا برخی اصول موثر وجود دارد:

  • چیزی برای مرتبط شدن با حضار بگویید.
  • هر جا ممکن بود در اریه خود داستان بگویید.

کلید درگیر نگهداشتن حضار در یک سخنرانی، گفتن داستان‌ های شخصی است. داستان‌ ها مهمترین بخش یک سخنرانی خوب هستند. می‌ توانید داستان‌ های بسیار کوتاهی بگویید. هر جایی که شروع به گفتن داستان کنید شنوندگان ۱۰۰ درصد توجه می‌ کنند.

چگونه به یک سخنرانی ساختار دهید

در سازماندهی سخنرانی خود به اختصار توجه کنید. سخنرانی باید سه بخش داشته باشد: آغاز، سه نقطه کلیدی و پایان.

می‌ توانید این سه بخش را با گفتن داستان‌ های انگیزشی یا هیجانی به هم مرتبط کنید.

اختصاصی وردنگار – هرگونه کپی برداری با نام و لینک دهی مستقیم مجاز است


شاید دوست داشته باشید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.