تویوتا سوپرای جدید فاقد گیربکس دستی خواهد بود

0

تویوتا سوپرای جدید فاقد گیربکس دستی خواهد بود

سوپرا : در ماه های اخیر، شایعات به گوش رسیده در مورد مدل جدید تویوتا سوپرا تا حد زیادی افزایش یافته و در حالی که بسیاری از آن ها چیزی بیش از شایعات دروغین نیستند اما گویا گزارش هایی که راجع به عدم وجود یک گیربکس دستی در این خودرو به گوش می رسد حقیقت دارند.

در مصاحبه ای که اخیرا، مهندس ارشد تویوتا و مرد اول این کمپانی، تتسو تادا با خبرگزاری Infoseek داشته عنوان گردید که گیربکس دستی در نسخه های جدید سوپرا، ارائه نخواهند شد.

او بیان نمود که به دلیل سطح بالای گشتاور تولید شده توسط موتور، دنده های دستی، شرایط خوبی را به وجود نخواهند آورد و همین امر سبب گشته که گیربکس دستی دیگر ارائه نشود.

عدم وجود گیربکس دستی در تویوتا سوپرا

تادا در خصوص خودروی الکتریکی سوپرا بیان داشته که این خودرو از سال ۲۰۱۵ تاکنون در حال پیشرفت و ارتقا می باشد و توانسته به عنوان یک ماشین اسپرت تمام عیار دو کلاچه خوش بدرخشد اما با وجودی که در حال حاضر همتای این خودرو یعنی مدل بی ام دبلیو Z4 همچنان گیربکس دستی خود را حفظ نموده این خودرو دیگر بدان مجهز نخواهد بود.

تادا در بیانیه ای که یک ماه پیش توسط این کمپانی منتشر شده بیان داشت که این خودروی اسپرت ایده آل دارای تقسیم وزن ۵۰:۵۰ خواهد بود و حتی ممکن است به پیشرانه هیبریدی نیز مجهز شود.

حالا که صحبت از قدرت شد باید بگویم که، گزارش اخیر نشان می دهد که موتور توربوشارژر خطی که توسط کمپانی بی ام دبلیو تولید می شود، در سوپرا جدید نیز به کار گرفته شده و به همراه یک توربو شارژر مناسب توانی برابر ۴۵۰ اسب بخار را تولید خواهد کرد.

مطالب مرتبط
خودروی جدید Mercedes GLA همراه با برادر بزرگترش رصد شد

آن چه که ما به واسطه سخنان تادا در مورد این خودرو می دانیم این است که در طول مرحله توسعه، این ماشین اسپرت با پورشه مورد مقایسه قرار گرفته، و به دلیل نحوه عملکرد و حساس بودن موتور نیز مورد ستایش قرار گرفته است.

این احتمال وجود دارد که ما در ابتدای ماه اکتبر شاهد رونمایی از تویوتا سوپرای جدید در پاریس باشیم، اگرچه یک نمایش آنلاین اولیه می تواند تصویر بهتری از این خودرو را در آینده نمایان سازد.

اختصاصی وردنگار؛ هرگونه کپی برداری با نام و لینکدهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.