سیب زمینی شیرین با فلفل قرمز و پنیر هالومی

0

سیب زمینی شیرین با فلفل قرمز و پنیر هالومی : همانطور که می دانید پنیر هالومی، پنیر سفید تهیه شده از شیر بز است. در این مقاله از وردنگار می خواهیم به طرز تهیه سیب زمینی شیرین با فلفل قرمز و پنیر هالومی بپردازیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه سیب زمینی شیرین با فلفل قرمز و پنیر هالومی :

۴ عدد سیب زمینی شیرین متوسط

۱ قاشق غذاخوری  روغن زیتون

۸ عدد برگ نعناع، ریز خرد شده

۲۲۵ گرم پنیر هالومی( ۴ تکه)

۴ عدد فلفل قرمز کبابی

کره ( اختیاری)

۱عدد لیمو نصف شده

۱ دسته جعفری خرد شده

طرز تهیه سیب زمینی شیرین با فلفل قرمز و پنیر هالومی :

بر روی هر یک از سیب زمینی ها ، کمی روغن و نمک بمالید و سپس در دو لایه فویل بپیچید.

روغن را درون یک کاسه ریخته و نعناع ها را اضافه کنید و هم بزنید.پنیر هالومی را به این روغن نعنایی اضافه کنید بطوریکه پنیر کاملا به روغن آغشته شود. هر تکه پنیر را روی یک برش از  فلفل قرار دهید. فویل را در حدود ۱ سانتیمتر برش داده و دور فلفل ها بپیچید. شما می توانید ار یک سیخ چوبی برای محکم نگاه داشتن فلفل ها استفاده کنید اما دقت کنید که پنیر ها تکه نشوند.

کباب  پز را گرم کنید و وقتی زغال ها قرمز شدند، سیب زمینی ها را مستقیما بر روی آن قرار دهید و به مدت ۳۰ دقیقه  انها را بپزید. سیب زمینی ها را بچرخانید. فویل دور سیب زمینی ها را باز کنید و ببینید پخته شده اند یا خیر. در صورت خام بودن، فویل رل دوباره بپیچید و اجازه دهید تا بیشتر پخته شود.هر ۱۰ دقیقه یکبار ، این کار را انجام دهید. در نهایت، در فر با دمای ۲۰۰ درجه به مدت ۱ ساعت و ۵۰ دقیقه قرار دهید.

مطالب مرتبط
طرز تهیه سیب زمینی شیرین با ادویه کاری

در ضمن، قطعات فلفل را به مدت ۳ تا ۴ دقیقه بر روی کباب پز ، گریل کنید تا پنیر ها کمی آب شوند. فلفل ها را از روی کباب پز بردارید و فویل دور آنها را باز کنید. سیب زمینی را نصف کنید و در صورتی که دوست دارید کمی کره بمالید، سپس در وسط هر کدام یک فلفل بگذارید و با یک تکه لیمو و مقداری جعفری تزئین کنید.

ارزش غذایی سیب زمینی شیرین با فلفل قرمز و پنیر هالومی

کیلو کالری: ۳۵۴
چربی: ۱۸ گرم
چربی اشباع شده: ۱۱ گرم
کربوهیدرات ها: ۲۹ گرم
قندها: ۱۶ گرم
فیبر: ۵ گرم
پروتئین: ۱۷ گرم
نمک: ۲ گرم

اختصاصی وردنگار – هرگونه کپی برداری با لینک دهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.