گیاهان خوب و مناسب و گیاهان بد و نامناسب فنگ شویی

0

گیاهان مناسب فنگ شویی و گیاهان نامناسب فنگ شویی وجود دارند. این موضوع بیشتر در مورد نحوه تعیین موقعیت گیاهانی خاص در مناطق ویژه باگوای خانه یا محل کار است.

اصولا چون بحث فنگ شویی کلا درباره انرژی است، تمرکز بیشتر بر روی انرژی گیاهان است که با ظاهر و حس کلی گیاه شروع میشود و به یکی از مهمترین عوامل ختم میشود و آن هم سلامت کلی گیاه است.

برای مثال، داشتن یک گیاه محبوب فنگ شویی مانند لاکی بامبو( بامبوی خوش شانس) که حالش خوب نیست و برای زنده ماندن در حال مبارزه است، در مقابل گیاه معمولی که سالم و شاداب و با طراوت است، هیچ ارزش و امتیازی ندارد.

گیاهانی که در محیط زندگی و یا در محل کار ما  می باشند، همیشه عناصر عالی و مفیدی برای ما هستند زیرا انرژی  تپنده “چی” را با خود وارد محیط می کنند.

گیاه تا زمانی که سالم باشد و در باگوای مناسب و خوبی قرار بگیرد و از لحاظ بصری نیز خوشایند و متناسب با محیط باشد، از نظر فنگ شویی، خوب محسوب میشود.

گیاهان خوب و مناسب فنگ شویی

ابتدا با گیاهان معمولا مناسب و خوب فنگ شویی شروع می کنیم.

ما میتوانیم گیاهان به اصطلاح خوب و مناسب را به دو دسته تقسیم کنیم:

این گیاهان، تصفیه کننده عالی برای هوای محیط هستند زیرا وجود نداشتن انرژی و هوای تازه و با کیفیت در خانه و محل کار، معنایی ندارد.گیاهان بسیار زیبایی د راین دسته قرار میگیرند از جمله نخل بلند و با شکوه آرکا تا سرخس پر برگ و زیبای بوستون.

گیاهان مناسب دیگر در فنگ شویی ،گیاه پول سنتی هستند. این اصطلاح معمولا گیاه پول است، اما حداقل دو گیاه پول باید وجود داشته باشند تا  به عنوان یک گیاه پول فنگ شویی استفاده شود.

مطالب مرتبط
عید نوروز و استفاده از گل و گلدان در دکوراسیون منزل

گیاهان بد و نامناسب فنگ شویی

گیاهان به اصطلاح بد فنگ شویی معمولا گیاهانی هستند که به خاط ظاهرشان، انرژی منفی را با خود به خانه می آورند.گیاه کاکتوس یک نمونه کلاسیک از گیاهان به اصطلاح بد فنگ شویی است که انرژی بسیار گزنده و تیزی دارد.

گاهی اوقات، گیاه زبان مادر شوهر یا همان گیاه مار را هم در دسته گیاهان بد فنگ شویی قرار می دهند. اما این درست نیست زیرا گیاه مار در صورتی که در منطقه خاصی از خانه یا محل کار قرار بگیرد، انرژی بسیار مفیدی دارد و دارای انرژی محافظتی بسیار قوی میباشد.

محل قرار دادن گیاهان

اما در مورد نحوه قرار گیری گیاهان در خانه و یا در محل کار، بهترین نقاط، مناطق باگوای هستند که عنصر چوب موجود در گیاه برای آنها خوب است. مناطق شرق ، جنوب شرقی ، و جنوب مناطق باگوای فنگ شویی، برای تزئین شدن با این گیاهان، بسیار عالی هستند.

 

انرژی باگوای شمال، با گذاشتن یک عنصر چوبی قوی یا تعداد زیادی از گیاهان، ضعیف میشود پس نباید در سمت شمال از تعداد زیادی گیاه استفاده کنید، همینطور در جنوب غربی، شمال غربی و شمال شرقی. بنابراین در این ناحیه از باگوای فنگ شویی، در حد متوسط از گیاهان استفاده نمائید.

قرار دادن گیاهان فنگ شویی، در مناطق مختلف باگوا براساس تعامل پنج عنصر فنگ شویی، چوب، آتش، خاک ، فلز و آب است. هنگامی که مبانی و اصول تاثیرات این عناصر را یاد بگیرید، انتخاب دکوراسیون خانه یا محل کار با گیاهان، بسیار آسان و راحت میشود.

دقت کنید که گیاهان را در جای مناسبی از خانه یا محل کار خود بگذارید و البته از آنها به خوبی مراقبت نمائید. به این ترتیب گیاهان تبدیل به یک بخش هماهنگ از دکوراسیون و ایجاد یک فنگ شویی عالی برای محیط شما میشوند.

مطالب مرتبط
20طراحی حمام جذاب و براق با تم نقره ای

هرگونه کپی برداری با نام وردنگار و لینک دهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.