فواید سلامتی هویج و تاثیر آن بر سلامتی بدن

0

هویج ها دومین محبوب ترین سبزیجات در ایالات متحده بعد از سیب زمینی هستند، اما به نوعی، مزایای آنها به نظر می رسد کم اهمیت به شمار می آید، به طوری که به ندرت به آنها به عنوان “میوه فوق العاده” اشاره می شود. با این حال، هویج دارای مزایای سلامتی قابل توجهی است.

خوشبختانه، آنها فراوان، ارزان و همه منظوره هستند، از این جهت که آنها را در سالادها یا غذاهای پخته شده استفاده می کنید یا فقط آن ها را به صورت نوشیدنی مصرف می کنید. در اینجا چند مزیت در مورد هویج ها آورده شده است که ممکن است شما را متقاعد کند که آنها را بخشی از رژیم غذایی روزانه خود قرار دهید.

خواص و فواید سلامتی هویج

هضم را بهبود می بخشد

هویج ها به میزان زیاد دارای فیبر رژیمی یکی از عناصر کلیدی سلامتی گوارش هستند. فیبر از اندام های گوارشی در برابر بیماری های جدی محافظت می کند و سلامت قلب را با کمک به از بین بردنLDL  کلسترول بد در شریان ها بهبود می بخشد.

حفاظت از بینایی

هویج به مدت طولانی برای چشم و بینایی سودمند شناخته شده است. هویج ها غنی از بتا کاروتن هستند که به ویتامین A تبدیل می شوند. کمبود ویتامین A با کوری دید در شب مرتبط است. شبکیه چشم به ویتامین A نیاز دارد تا به درستی عمل کند. بتا کاروتن همچنین به محافظت در برابر دژنراسیون ماکولا و آب مروارید کمک می کند. مطالعات نشان داده اند افرادی که دارای رژیم غذایی غنی از بتا کاروتن هستند، احتمال کاهش ایجاد دژنراتیو ماکولا را کاهش می دهند.

تقویت سلامت دندان

به طرز شگفت انگیزی، هویج ساینده طبیعی است که کمک می کند پلاک ها از دندان ها و لثه ها حذف شوند. آنها همچنین تولید بزاق را تحریک می کنند که به جلوگیری از فاسد شدن غذا در دندان ها کمک می کند. مواد معدنی موجود در هویج نیز به از بین بردن میکروب ها در دهان که می تواند منجر به آسیب دندانی شود، کمک می کند.

مطالب مرتبط
رعایت نکات تغذیه ای برای افراد دارای رفلکس معده

تغذیه پوست

loading...

هویج شامل موادی است که کبد را تمیز می کند و همراه با بتا کاروتن، راه را برای داشتن پوست سالم تر هموار می کند. هویج برای درمان زنگ های ناخوشایند پوست مفید است. محتوای ویتامین  A و سایر ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها سبب تمیز شدن و کمرنگ شدن لکه ها می شوند.

مبارزه با پیری

محتوای بتا کاروتن بالای هویج، همراه با سایر آنتی اکسیدان ها به مبارزه با رادیکال های آزاد که منجر به از بین رفتن و پیری سلول ها می شوند، کمک می کنند.

تنظیم قند خون

کاروتنوئیدها یک ماده در هویج، هستند که مانع مقاومت به انسولین می شوند و قند خون را در حالت طبیعی حفظ می کنند. آنها غذای خوب برای کسانی هستند که سعی در بهبود وضعیت دیابت یا قند خون بالا دارند، زیرا آنها به تثبیت انسولین و متابولیسم گلوکز کمک می کنند.

 جلوگیری از سرطان

مطالعات نشان می دهد هویج، از سرطان ریه، سرطان سینه و سرطان کولون جلوگیری می کند. فالاکارینول یک ریزمغذی طبیعی است که از ریشه های گیاهان محافظت می کند. یک مطالعه نشان داد مصرف هویج، خطر ابتلا به سرطان را در موش صحرایی به میزان ۳/۱ کاهش داد.

پیشگیری از بیماری قلبی

مطالعات نشان می دهند که رژیم های دارای کاروتنوئید های بالا با خطر کمتر ابتلا به بیماری های قلبی همراه می باشند. هویج ها نه تنها حاوی بتا کاروتن هستند، بلکه حاوی آلفا کاروتن و لوتین نیز می باشند.

رشد مو

هویج ها موهای شما را سالم تر و قوی تر کرده و همچنین در پیشبرد رشد مو کمک می کنند. کمبود ویتامین A یک مشکل برای ریزش مو است. هویج، به تولید سبوم برای رشد سریع مو کمک می کند. هویج، در ترکیب با اسفناج، سویا، بروکلی، برای شما نتایج بسیار خوبی را به همراه می آورد.

مطالب مرتبط
آیا فسفات تری کلسیم برای سلامتی شما مضر است؟

اختصاصی وردنگار؛ هرگونه کپی برداری با نام و لینک دهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.