فواید مغزیجات برای سلامتی بدن

فواید مغزیجات

0

همه مغزیجات و بادام ها اخیراً دوست داشتنی شده و مورد استقبال قرار گرفته اند. شما احتمالاً یک بسته کوچک از کره بادام زمینی ته کیف یا جیب خود داشته اید. ما می توانیم یک دقیقه برای صحبت کردن در مورد مغز ها وقت بگذاریم؟

فواید مغزیجات

دکتر مگی مایکلسزیک معتقد است: انواع زیادی از مغزیجات وجود دارند که برای سلامتی شما مفید بوده است. ممکن است شما آنها را باهم ترکیب کرده و مصرف کنید زیرا همه آنها غنی از پروتئین، فیبر، چربی های سالم و منینزیم هستند که می توانند استخوان ها وماهیچه های شما رو سالم نگه داشته و قوی تر سازد. همچنین هفت مغز مفید دیگر در زیر ذکر شده است که شایستگی دارند در برنامه غذایی شما گنجانده شود.

آجیل برزیلی:

به گفته دکتر جونز، این مغزیجات دارای سلنیوم های زیادی هستند، یک ماده ی معدنی مفید که در تولید هورمون تیروئید درگیر می شود و همچنین در واکنش های ضد اکسیدنت تعیین کننده و مقاوم است و بدن را در برابر سرطان محافظت می کند.

او اضافه می کند: این ماده غذایی برای سلامت پوست، مو، ناخن بسیار عالی است. مطالعات اخیر اثر پزشکی این دانه را بر بهبود بخشیدن کلسترول خون در مدت ۹ ساعت پس از خوردن آن نشان داده است. توجه داشته باشید که این دانه درشت بوده وشما تنها به دو الی سه دانه در روز برای بهره بردن از فواید آن نیاز دارید. مجبور نیستند بیشتر از این مقدار در روز استفاده کنید. هر انس (معادل ۲۸ گرم) از این دانه خوشمزه حاوی: ۱۸۷ کالری ، ۱۹گرم چربی،۱میلی گرم سدیم ،۳ گرم کربو هیدرات، ۰ گرم شکر،  ۲ گرم فیبر، ۴ گرم پروتئین می باشد.

بادام هندی:

بادام هندی بیشترین مقدار آهن را نسبت به دیگر مغزیجات داراست. بنابراین با وجود کمبود این ماده مغذی در اغلب افراد، مردم باید آن را در رژیم غذایی خود قرار دهند. بافت نرم و خامه ای بادام هندی باعث می شود شما از آن به عنوان  یک جایگزین عالی روزانه یاد کنید، این ماده می تواند یک جایگزین عالی برای پارمیزان باشد. هر انس از این مغز حاوی ۱۶۰کالری، ۱۲گرم چربی ، ۹ گرم کربو هیدرات  ، ۱گرم شکر ، ۲گرم فیبر ، ۵ گرم پروتئین.

مطالب مرتبط
در مورد خواص و فواید فلفل قرمز بیشتر بدانید

فندق استرالیایی:

مایکلسزیک می گوید: فندق استرالیایی غنی از تیامین ،a.k.a.،ویتامین B1، منگنز، مس و همچنین حاوی چربی منحصر به فرد سالم است. نوعی چربی که در آواکادو و روغن زیتون یافت می شود. آنها بسیار کمیاب بوده و معمولاً با شیرینی ها ارتباط دارند. شاید بهترین شناخت برای نقش آنها بیسکوئیت فندقی باشد، این دانه همچنین همراه با چیزهایی مثل سالاد وپوشش مغذی برای جوجه و ماهی بسیار عالی است .

هر انس از این دانه حاوی: ۲۰۴ گرم کالری، ۲۱ گرم چربی، ۱ گرم سدیم، ۳.۹ گرم کربوهیدرات،۱ گرم شکر  و ۲.۴ گرم پروتئی می باشد.

بادام زمینی:

بادام زمینی جزء مغزیجات به شمار نمی آید ولی بخشی از خانواده لوبیاها می باشد. منبع غنی از پروتئین وانواع مختلف ویتامین ها ومواد معدنی از قبیل مگنزیم وفسفر .(اگر چه همه آن را به عنوان مغزیجات می شناسند)

بله شما می توانید این فواید را با خوردن کره بادام زمینی بدست آورید . اما سعی کنید با قاشق سراغ این ماده غذایی خوشمزه نروید، همیشه در نظر داشته باشید که این حاوی مقدار زیادی کالری است بنابرین هر زمان که تمایل به خوردن آن دارید تنها دو قاشق غذا خوری از آن مصرف کنید .

هر انس از بادام زمینی شامل:۱۶۱ کالری ، ۰.۴گرم چربی، ۵گرم سدیم، ۴.۵ گرم کربوهیدرات،۱گرم شکر، ۲گرم فیبر و ۷ گرم پروتئین می باشد.

پسته:

این دانه های سبز کوچک یک میان وعده ی عالی محسوب میشود ، میتوان آن راهمراه با سالاد مصرف کرد، به خاطر میزان زیاد مواد مغذی آن واثر ضد اکسیدنت . دکترمایکلسزیک معتقد است که پسته حاوی میزان بالای لوتئن و زاکزانتین است که هر دو برای سلامتی چشم مفید است.

هر انس از آن حاوی: ۱۵۹ کالری، ۱۲.۸گرم چربی،۰گرم سدیم،۷.۷ گرمکربوهیدرات،۲.۱ گرم شکر،۳ گرم فیبر،۵.۷ گرم پروتئین.

مطالب مرتبط
منافع باور نکردنی فندق برای سلامتی

گردو:

گردو ها منبع گیاهی غنی از اسید چرب امگا ۳ است که برای رژیم غذایی و کاهش خطر بیماری قلبی ضروری است، دکتر مایکلسیز می گوید .

گردو در مقایسه با دیگر مغزیجات میزان کالری و چربی بیشتری دارد ، اما این چربی سالم بوده و بدن به آن نیاز دارد و به بدن در سالم تر ماندن کمک می کند .هر انس از این دانه لذیذ حاوی: ۲۲۰کالری،۲۲گرم چربی،۰ میلیگرم سدیم،۵گرم کربوهیدرات،۱گرم شکر،۲گرم فیبر و ۵ گرم پروتئین.

گردو

گردو به عنوان بهترین منبع غذایی حاوی ویتامین E شناخته شده است. آنها همچنین منبع عالی تیامین، ویتامین B است که نقش مهمی در متابولیسم انرژی به عهده دارد. شما می توانید آن را همراه ماست، بلغور جو، سوپ، یا کنار سبزیجات مصرف کنید. زمان خوبی است که آن را روی هر چیز بریزید و بخورید و از فوایدش بهره ببرید . هر انس از این گردو حاوی: ۱۹۶کالری، ۲۰گرم چربی،۰ میلیگرم سدیم، ۳گرم کربوهیدرات،۱گرم شکر، ۲ گرم فیبر، ۲.۶ گرم پروتئین. سلامت باشید.

هرگونه کپی برداری با نام وردنگار و لینک دهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.