رژیم غذایی مناسب برای مبتلایان به میگرن چیست؟

0

اگر به طور مداوم دچار سردردهای شدیدی مثل میگرن می شوید، گرفتن رژیم غذایی مناسب برای مبتلایان به میگرن ، یک انتخاب عاقلانه است.

رژیم غذایی مناسب برای مبتلایان به میگرن چیست؟

رژیم غذایی مناسب برای مبتلایان به میگرن ، نوعی رژیم غذایی حذف است که می تواند به شناسایی برخی از مواد غذایی که باعث میگرن دردناک می شود کمک کند. سلامت ما ارتباط نزدیکی به رژیم غذایی مان دارد و همین امر تاثیر زیادی بر بروز و کنترل میگرن دارد. برخی از غذاها می تواند باعث میگرن شود، در حالی که بعضی دیگر می توانند به کاهش یا جلوگیری از بروز میگرن کمک کنند. دانستن تفاوت بین این دو می تواند منجر به تسکین عمده ای از این شرایط چالش برانگیز شود.

همانطور که در مورد رژیم غذایی حذف شده است، این برنامه رژیم غذایی به دنبال حذف مواد غذایی معمولی است و پس از آن به آرامی آنها را در طول زمان، به منظور تعیین اینکه آیا احتمال ابتلا به میگرن را افزایش می دهد یا خیر، دوباره به برنامه غذایی وارد می شوند.

سپس هر ۲-۴ روز پس از وارد شدن آن ماده غذایی به رژیمتان، اگر متوجه شدید که نشانه های رایجی از میگرن در شما بروز کرد، آن ماده غذایی را به طور کامل از برنامه غذاییتان حذف خواهید کرد.

برنامه رژیم غذایی مناسب برای مبتلایان به میگرن

تعدادی از غذاهایی که باید بخورید و اثبات شده است که به کاهش التهاب و خطر ابتلا به میگرن کمک می کنند، عبارتند از:

  • سبزیجات
  • لبنیات
  • آجیل و دانه های مغذی
  • زنجبیل
  • تخم مرغ
  • سس ها
  • گیاهان
  • ادویه ها
  • برنج قهوه ای
  • چاشنی
  • حبوبات
  • میوه ها
  • محصولات پخته شده
  • چربی های سالم
  • روغن
  • ماهی
  • غلات
  • اب
loading...

مواد غذایی که باید از آنها اجتناب کنید

  • نوشیدنی های کافئین دار مانند قهوه و چای سیاه
  • شکلات
  • غذاهای غنی از گلوتن
  • ترشیجات
  • پیتزا
  • کره بادام زمینی
  • گوشت با چربی بالا
  • ماهی دودی و خشک شده
  • چیپس سیب زمینی و مواد غذایی ناسالم
  • گوجه فرنگی
  • ذرت
  • سیب
  • الکل
  • سوکرالوز ( یک شیرین کننده مصنوعی است )
  • آسپارتام ( یک شیرین کننده مصنوعی کم کالری است )
  • گلوتامات مونونوسیدیم
  • بادام
  • میوه های خانواده مرکبات
  • فست فود
مطالب مرتبط
اختراع ژلی جدید که بافت های مغزی را پس از سکته بازسازی می کند

در ابتدا به مدت ۲- ۳ هفته غذاهای مجاز را مصرف کنید و در صورت دیده نشدن علائم میگرن، یکی یکی مواد غذایی دیگر را به برنامه غذایی خود اضافه کنید و در صورتی که در شما درد میگرن بروز نکرد، در برنامه غذاییتان باقی خواهند ماند. در غیر این صورت آن را کلا حذف کنید.

اختصاصی وردنگار – هرگونه کپی برداری با نام و لینک دهی مستقیم مجاز است


شاید دوست داشته باشید:

رژیم غذایی بادام زمینی چیست؟ مزایای بهداشتی و برنامه غذایی

رژیم غذایی نرم چیست؟

رژیم غذایی حذف چیست؟ بررسی نحوه گرفتن رژیم تا عوارض و مزایا

رژیم غذایی مناسب برای مبتلایان به میلومای چندگانه (Multiple Myeloma)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.