معرفی سریال های برتر جهان از نگاه مجله تایم (قسمت اول)

0

معرفی سریال های برتر جهان از نگاه مجله تایم (قسمت اول)

مجله سینمائی تایم هر ساله لیستی از سریال های برتر تلویزیونی که مخاطبان و علاقمندان به سرگرمی نباید از دست بدهند، تهیه میکند. در سال ۲۰۱۰ نیز لیستی از بهترین مجموعه‌های تلویزیونی توسط این مجله منحصر به فرد منتشر شد که در آن سریال‌های نام آشنایی به چشم میخورد که در ادامه متن این لیست عنوان شده است که سریال‌بازهای واقعی باید سریال‌های یاد شده را حتما ببینند و تا زمانی که این لیست به طور کامل توسط ببیندگان تلویزیون و مدیوم دیده نشده باشد، نمیتوان عنوان سریال‌باز را به شخصی لقب داد.

نکته جالب در لیست منتشر شده؛ مجموعه‌های تلویزیونی مخاطب پسند بسیار بزرگی است که از آنها در لیست منتشر شده، نامی برده نشده است. بیشتر مخاطبان این لیست با نبود عنوان و مجموعه «دکستر» بسیار متعجب شدند که البته بعدها مجله تایم اعلام نمود که لیست مورد نظر توسط منتقدین و امتیاز اپیزودهای منتشر شده در طول دوران پخش مجموعه‌های تلویزیونی بوده است.

در این نوشتار از وردنگار، که در دو بخش ارائه می‌گردد، نگاهی خواهیم داشت به این سریال‌ها.

سریال های برتر تلویزیونی از نگاه مجله تایم

شماره ۱۰: دکتر هاوس (House M.D)

شخصیت دکتر هاوس یکی از شخصیت‌های نادر در سریال‌های تلویزیونی است. او نقش اول سریالی به همین نام است که از کانال فاکس پخش میشود. این سریال هم اکنون پربیننده‌ترین سریال در این کانال میباشد و به طور کلی دومین سریال پربیننده در بین تمام سریال‌هایی است که از فاکس پخش شده‌اند.

این سریال به عنوان یکی از سریال های برتر جهان از گونه سریال‌های درام بیمارستانی است که نمونه معمولی آن، سریال استرالیایی «پرستاران» میباشد و نمونه‌های بهتر آن سریال «ای.آر»، سریال «آناتومی گری» و سریال «بیمارستان عمومی» که از سال ۱۹۶۳ در حال پخش هستند، میباشد که البته همه محصول هالیوودند. سریال «دکتر هاوس» با اینکه لقب سریال درام بیمارستانی را یدک میکشد ولی با تمام گونه‌های خود فرق دارد و فرق بزرگش شخصیت بزرگ آن یعنی دکتر هاس است. در حالی که در بیشتر سریال‌ها بر داستان و روایت تاکید دارند در هاس به شخصیت توجه شده است. به نوعی هر چه سازندگان این سریال در چنته داشته‌اند بر روی شخصیت اصلی خود یعنی دکتر هاس گذاشته‌اند.

 دکتر هاس با بازی درخشان هیو لاری در هیچ یک از دسته‌بندی‌های شخصیت سیاه و سفید و حتی خاکستری نمیگنجد. او شخصیتی منحصر به فرد است که تنها بهانه دیدن سریال هاس میباشد . مردم سریال‌ها را به خاطر بیماری‌های عجیب و غریبش و نحوه معالجه آنها نمیبینند بلکه آنها این سریال را به خاطر خود دکتر هاس میبینند همان طور که سریال «مانک» را به خاطر نحوه کشف جرم‌ها نمیبینند بلکه خود مانک برایشان مهم است.

 برای آنها مهم است که دکتر هاس چه میگوید و یا چه کار میکند و بیماری و بیمارستان و دکترها همه وسیله‌ای برای بیشتر نزدیک شدن به شخصیت دکتر هاس هستند. همان طور که هیو لاری موقع گرفتن گلدن گلاب گفت؛ این که بازیگر چه قدر خوب بازی میکند مهم نیست بلکه اینکه چقدر شانس داشته باشد که در نقشی خوب بازی کند مهم است!

شماره ۹: فرار از زندان (Prison Break)

فرار از زندان، که از جمله سریال های برتر تمامی دوران ها است،  از سال ۲۰۰۵ از شبکه تلویزیونی فاکس شروع به پخش شد. داستان این سریال درباره دو برادر است که یکی از آنها با توطئه‌ای به زندان می‌افتد و منتظر حکم اعدام است و برادر دیگری که مهندس و طراح ساختمان است خود را به به عمد به زندان انداخته است.

 او بر اساس اطلاعاتی که از طراحی زندان دارد (چون خود او یکی از طراحان همان زندان بوده) برادر خود را که به دلایل جنایی و امنیتی به زندان افتاده را نجات دهد. معمولا طرفداران سریال «گمشدگان» از این سریال نیز استقبال زیادی کرده‌اند البته تنها نکته قابل شباهت این دو شاید تعلیق‌های مداوم در طول داستان میباشد و البته در این سریال تنش‌ها بسیار بیشتر نمود پیدا میکنند و هر لحظه بیننده با کشش و پیچشی در طول داستان مواجه میشود که انتظارش را ندارد.

بازی “ونت وورث میلر “بسیار عالی است و فیلمنامه بسیار پر تنش نوشته شده که در هر حال اگر مشکل قلبی دارید این سریال را نبینید.

شماره ۸: سیم (The Wire)

سریال «سیم» از سوی مجله‌های تایم، انترتینمنت ویکلی و روزنامه گاردین در سال ۲۰۰۸ به عنوان بهترین برنامه تلویزیونی انتخاب شد، رتبه هشتم از فهرست دهگانه‌ی سریال های برتر مجله تایم را دارد. سیم یا شنود سریالی پلیسی است که بسیار واقعی ساخته شده. این سریال درباره زندگی روزمره در آمریکا و موضوع آن به پشت پرده قاچاق مواد مخدر در شهر بالتیمور، شهری که در آن وقایع جنایی بسیاری رخ میدهد میپردازد.

 در این سریال توسط دیود سیمون ساخته شده است و از شبکه HBO پخش شده است شخصیت اصلی سریال را دمونیک وست بازی کرده که بازی او را در فیلم «۳۰۰»، «شیکاگو»، »رشد هانیبال» و همچنین «جنگ ستارگان قسمت اول» دیده شده است.

شماره ۷: شش فوت زیر زمین (Six Feet Under)

«شش فوت زیر زمین» داستان خانواده‌ای است که شغل آنها اجرای مراسم کفن و دفن مرده هاست. داستان با مرگ پدر خانواده شروع میشود و شخصیت اصلی داستان که پیتر کراسی آن را بازی میکند به طرز ناخواسته‌ای مجبور به ادامه و همکاری با سایر خانواده میشود تا این شغل را حفظ کند.

تم اصلی سریال در روابط بین شخصیت‌ها و مواردی مثل مرگ، دین، خیانت زناشویی و … خلاصه میشود. این سریال توسط آلن بال ساخته شده و از شبکه HBO در سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۵ پخش شده است.

شماره ۶: سیمپسون‌ها (The Simpsons)

ماجراهای این مجموعه، در شهری به نام اسپرینگ‌فیلد اتفاق می‌افتد. بیشتر شهروندان اسپرینگ‌فیلد زردرنگ هستند و همگی آنها (به غیر از چند استثنا) تنها ۴ انگشت در هر دستشان دارند. خانواده سیمپسون‌ها کارشان را در برنامه تریسی اولمن در ۱۹ آوریل ۱۹۸۷ آغاز کردند و با اقبال نسبی که متوجه این برنامه شد، شبکه فاکس در سال ۱۹۸۹ پخش داستان‌های خانواده سیمپسون را آغاز کرد.

 سیمپسون‌ها در واقع اولین مجموعهٔ تلویزیونی موفق شبکه فاکس بود و آنها را متقاعد کرد که قراردادشان را با آقای گرونینگ چندین بار تمدید کنند. هم اکنون شبکه فاکس قرارداد تولید این مجموعه را تا سال ۲۰۰۸ تمدید کرده‌ است و با این کار، این سریال برای فصل ۱۹ در حال پخش خواهد بود. در پایان این فصل از پخش برنامه (فصل ۱۸) تعداد بخش‌های پخش‌شده به ۴۰۰ عدد خواهد رسید که این برنامه را پربیننده‌ترین برنامهٔ کمدی و پربیننده‌ترین برنامه کارتونی تاریخ آمریکا خواهد کرد.

 ادامه‌ی سریال های برتر مجله تایم در قسمت دوم

گردآوری وبسایت وردنگار

مطالب مرتبط
رومن پولانسکی : معرفی 10 مورد از بهترین فیلم های رومن پولانسکی بازیگر معروف

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.