هشدار برای آنفولانزا: فقط تنفس برای گسترش آن کافی است

0

فقط تنفس کردن برای گسترش آنفولانزا کافی است

بر طبق تحقیقات جدیدی که توسط دانشگاه مریلند در کالج پارک انجام شده است، فقط نفس کشیدن – بدون سرفه کردن یا عطسه کردن – برای یک فرد مبتلا به آنفلوآنزا کافی است تا بتواند این ویروس را گسترش دهد.

دونالد ک. میلتون، استاد بهداشت محیط در دانشگاه مریلند، توضیح داد: “افرادی که مبتلا به آنفولانزا هستند، تولید اسپری های عفونی می کنند. (قطرات کوچکی که در مدت زمان طولانی به حالت تعلیق در هوا وجود خواهند داشت) این اسپری های عفونی حتی زمانی که آنها سرفه نمی کنند، نیز در هوا معلق خواهند شد، به ویژه در اولین روزهای بیماری.”

اعتقاد مشترک افراد این است که آنفلوانزا از طریق سرفه و عطسه کردن افراد آلوده و دست گذاشتن بر روی سطوح آلوده به ویروس گسترش می یابد.
با این حال، مطالعه جدید نشان می دهد که افراد مبتلا به آنفلوانزا می توانند ویروس عفونی را فقط به وسیله تنفس در اطراف خود پراکنده کنند.

پروفسور میلتون می افزاید:

” بنابراین وقتی فرد مبتلا به آنفلوآنزا می شود، باید به خانه برود و استراحت کند. در صورتی که در محل کار خود بماند، دیگران را آلوده خواهد کرد. ”
او و همکارانش یافته های خود را در مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم گزارش دادند.

آنفولانزای فصلی بسیار متفاوت است

آنفولانزا یک بیماری تنفسی عفونی است که توسط ویروس ایجاد می شود. این بیماری از سطح خفیف تا شدید بروز می کند و می تواند منجر به بستری شدن و یا حتی مرگ شود.

افرادی که در معرض خطر بیشتر عوارض جدی ناشی از آنفولانزا هستند، شامل موارد زیر می باشند:

• کودکان
• سالمندان
• زنان باردار
• افراد دارای شرایط خاص مانند سرطان، اچ آی وی / ایدز
• مبتلایان به بیماری قلبی
• افراد با سابقه سکته مغزی
• مبتلایان به آسم
• مبتلایان به دیابت

مطالب مرتبط
5 عارضه جانبی استفاده از گیاه تولسی ( ریحان مقدس )

شدت بیماری آنفولانزای فصلی در ایالات متحده به طور گسترده ای از سالی به سال دیگر متفاوت است، این شدت به موارد زیر بستگی دارد:

• میزان ویروس در گردش
• شروع و پایان فصل
• تاثیر واکسن ها
• تعداد افرادی که در اطرافیان شما به این بیماری دچار هستند

از سال ۲۰۱۰ تعداد افراد مبتلا به آنفلوانزا سالانه در ایالات متحده از ۹.۲ میلیون نفر به ۳۵.۶ میلیون نفر متغیر بوده است. تعداد افرادی که در بیمارستان بستری شده اند از ۱۴۰،۰۰۰ تا ۷۱۰،۰۰۰ متغیر بوده اند.

مراکز پیشگیری و کنترل بیماری (CDC) توصیه می کنند که هر ۶ ماه در ایالات متحده، در طول سال از ابتلا به آنفلوانزا جلوگیری می کنند تا از گسترش آنفولانزای فصلی جلوگیری شود.

آنفلوآنزا بدون سرفه و عطسه کردن، گسترش می یابد

در مجموع، تیم توانست از اطلاعات ۲۱۸ نمونه ای از بازدم استفاده کند که در آن نمونه ها از طریق بینی یا دهام گرفته شدند. نمونه هایی از بازدم شامل نمونه هایی است که در طول تنفس طبیعی، سرفه های خود به خودی و عطسه های ناشی از بیماری گرفته شده است.

از ۲۳ نمونه خوب که در طی تنفس طبیعی بدون سرفه جمع آوری شد، تجزیه و تحلیل نشان داد که ۱۱ نمونه یا تقریبا نیمی از آنها دارای RNA ویروسی هستند، از جمله هشت نفر مبتلا به ویروس عفونی بودند.

همچنین، شرکت کنندگان عطسه زیادی نمی کردند و هنگامی که آنها سرفه و یا عطسه می کردند، در میزان ویروس معلق در هوا تاثیر چندانی نداشت. این نشان می دهد که عطسه عامل مهمی در انتقال ویروس آنفلوآنزا از طریق نفس کشیدن نیست.

از این نتایج، محققان نتیجه می گیرند که عطسه یا سرفه کردن سبب ورود ویروس آنفولانزا به هوا نمی شود.

مطالب مرتبط
12 راه موثر برای مبارزه با آنفلوانزا در فصل زمستان

پروفسور میلتون اظهار کرد:

“ما دریافتیم که افراد مبتلا به بیماری آنفلوآنزا فقط با تنفس و حتی بدون سرفه یا عطسه کردن، هوای اطراف خود را با ویروس عفونی آلوده می کنند.”

آنها پیشنهاد می کنند که یافته های آنها می تواند به بهبود مدل های کامپیوتری کمک کند که خطر انتقال آنفلوانزا را از طریق روش های هواشناسی تحلیل می کند. این در نهایت همچنین می تواند اثربخشی طرح های بهداشت عمومی آنفلوانزا را برای کنترل و کاهش بیماری های همه گیر و واگیردار بهبود بخشد.

نتایج همچنین نشان می دهد که بهبود تهویه در دفاتر، مدارس و دیگر مکان های عمومی مانند ماشین های مترو می تواند به کاهش میزان گسترش آنفلوآنزا نیز کمک کند.

ترجمه از: فرزانه پاشایی

اختصاصی وبسایت وردنگار: هرگونه کپی تنها با ذکر لینک وردنگار مجاز می باشد.

دکترامیراشراقی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.