آموزش طرز تهیه پودینگ کره و نان پنیر ریکوتا و ریواس

0

آموزش طرز تهیه پودینگ کره و نان پنیر ریکوتا و ریواس : در این مقاله  آموزش طرز تهیه پودینگ کره و  نان پنیر ریکوتا و ریواس را برایتان آماده کرده ایم. با وردنگار همراه باشید با این صبحانه مقوی و خوشمزه.

مواد لازم برای تهیه پودینگ کره و نان پنیر ریکوتا و ریواس:

۴۰۰ گرم ریواس

۱۵۰ گرم شکر کاستر

۳۰۰ میلی گرم شیر

۳۰۰ میلی گرم خامه

۲/۱  قاشق چایخوری عصاره وانیل

۳ عدد تخم مرغ بزرگ، به همراه ۱ عدد زرده تخم مرغ

حدود ۲۵۰ گرم نان ( نان رول سفید نرم، نان برش خورده یا بریوچه)

 ۳۵ گرم کره

۲۰۰ گرم پنیر ریکوتا

۲۵ گرم شکر بعلاوه مقداری برای رویه پودینگ

۱ عدد لیمو

۱ عدد پرتقال

 خامه فرایچه یا مخلوط خامه و ماست یونانی برای سرو

طرز تهیه پودینگ کره و نان پنیر ریکوتا و ریواس

ریواس ها را بشوئید و  به قطعات ۳ سانتیمتری برش دهید. ۱۰۰ میلی لیتر آب را در یک ظرف به جوش بیاورید و ۵۰ گرم شکر را اضافه کنید و ریواسها را به آب جوش بیافزائید.به مدت ۱و نیم دقیقه،  ریواسها را بجوشانید،سپس  با دقت و به وسیله کفگیر، از ظرف خارج کنید. آنها را بر روی یک صفحه یا سینی و در یک طبقه بچینید. (اگر آنها را بیش از حد نزدیک به یکدیگر بگذارید، ممکن است له شوند در صورتیکه، آنها را سالم و دست نخورده، لازم دارید).

شیر وخامه را در یک ماهیتابه بزرگ بریزید، مقداری نمک را اضافه کنیدو بگذارید تا بجوشد. سپس وانیل را اضافه کنید. تخم مرغ، زرده اضافی و بقیه شکر را در یک کاسه بریزید. شیر و خامه گرم را به آن اضافه کنید و تمام مدت به هم زدن ادامه دهید.فر را با دمای ۱۶۰ تا ۱۸۰ درجه گرم کنید.

مطالب مرتبط
طرز تهیه سیب زمینی شیرین با ادویه کاری

کره را روی نان بمالید. در صورتیکه پنیر ریکوتا، آبدار است، آب پنیر را بیرون بریزید، سپس شکر را به آن اضافه کنیدو یک لایه ضخیم از پنیر ریکوتا را بر روی نان کره ای بمالید. در قسمت بالایی نان، از مخلوط پرتقال و لیمو بگذارید. این مواد را درون ظرفی به ابعاد ۲۰*۳۰ گذاشته روی این مواد را با تکه های ریواس بپوشانید. مخلوط تخم مرغ وخامه را روی این مواد بریزید و به مدت ۳۰ دقیقه کنار بگذارید. این کار به پوک و سبک شدن پودینگ کمک میکند.

ظرف پودینگ را درون یک ظرف حلبی بگذارید و تا نیمه ظرف، آب جوشیده بریزید.به مدت ۴۰ تا ۴۵ دقیقه یا تا وقتی که رویه آن پف کرد و طلایی شد، بگذارید تا بپزد. سپس حدود ۱۰ دقیقه اجازه دهید تا خنک شود. روی پودینگ را با شکر بپوشانید و با خامه فرایچه یا مخلوط خامه و ماست یونانی، سرو کنید.

ارزش غذایی پودینگ کره و نان پنیر ریکوتا و ریواس

کیلو کالری: ۴۸۹
چربی: ۳۲ گرم
اشباع شده: ۱۸ گرم
کربوهیدرات ها: ۳۹ گرم
قندها: ۲۶ گرم
فیبر: ۲ گرم
پروتئین: ۱۱ گرم
نمک: ۰.۷ گرم

اختصاصی وردنگار – هرگونه کپی برداری با نام و لینکدهی مستقیم مجاز است   

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.