افت شدید استفاده از وجوه نقد در کشور سوئد و هشدار بانک مرکزی این کشور

0

افت شدید استفاده از وجوه نقد در کشور سوئد و هشدار بانک مرکزی این کشور

درست است که استفاده از کارت های اعتباری دارای مزایایی مانند افزایش قدرت خرید، خرید آسان و محفاظت از پول می باشد اما در کنار این مزایا دارای معایبی نیز می باشد که یکی از معایب این روش کاهش وجوه نقدی و یا خطر حذف شدن آن می باشد که چنین مشکلی در کشور سوئد نسبتا بیشتر است چرا که کشور سوئد کشوری است که در آن کمترین میزان پول نقد جریان دارد چون اکثر مردم برای خرید و داد و ستد های خود اکثرا از کارت های اعتباری استفاده می کنند تا جایی که براساس گزارشات و برآوردهای مالی این کشور متوجه شده ایم که میزان وجوه نقد و جریان آن در کشور سوئد در مقایسه با دهه ی گذشته تا میزان قابل توجه ۴۰ درصدی کاهش پیدا کرده است و دو سال اخیر این میزان دچار افت بیشتری شده است که تا به حال کشور سوئد چنین افتی در زمینه ی استفاده از وجوه نقد را تجربه نکرده بود. از همین رو این مساله باعث شده است که بانک مرکزی این کشور به شدت دچار نگرانی شود زیرا این مشکل ممکن است موجب حذف کامل سکه و اسکناس در این کشور شود.

یکی از کمپانی های این کشور که در زمینه ی مدیریت مالی فعالیت چشم گیری دارد به مقامات مسئول بانک ها پیشنهاد داده است که برای رفع چنین مشکلی خرده فروشان را وادار کنند تا از مردم پول نقد دریافت کنند. مدیر عامل این کمپانی با نام پارتریک اندرسون ضمن نگرانی برای مردم ساکن شمال این کشور تاکید کرده است که با از بین رفتن و حذف وجوه نقد به ساکنین شمالی کشور سوئد که به صورت پراکنده از یکدیگر زندگی می کنند و دیگر توان تامین مایحتاج خود را از دست داده اند آسیب جدی وارد می شود. در این میان خود بانک مرکزی این کشور نیز طبق هشداری اعلام کرده بود که حذف پول نقد از کشور باعث عدم یکپارچگی زیرساخت های لازم برای استفاده از سکه و اسکناس می شود و امنیت این سیستم را به شدت تضعیف می کند.

مطالب مرتبط
IBM و ساخت کوچک ترین کامپیوتر دنیا

رئیس بانک مرکزی کشور سوئد با نام استفان اینگوس اعلام کرده است که شرکت های تجاری بیشترین آسیب را در این جریان به کشور وارد می کنند چرا که کنترل ابزارهای عمومی پرداخت به دست شرکت های تجاری افتاده است. از این رو پارلمان سوئد از بانک مرکزی خواسته است تا برای جلوگیری از کاهش شدید تر وجوه نقد در کشور روال کاری بانک مرکزی را تغییر دهد.

اختصاصی وردنگار؛ هرگونه کپی برداری با نام و لینکدهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.