هر آنچه که باید درباره تلویزیون هوشمند QE55Q8DN سامسونگ بدانید

در اوایل سال 2018 بود که شاهد رونمایی تلویزیون هوشمند QE55Q8DN بودیم. این محصول جدید چند ماه پس از معرفی به فروشگاه ها راه پیدا کرده و در حال حاضر نیز برای خرید دردسترس است.

هر آنچه که باید درباره تلویزیون هوشمند سامسونگ QE55Q8DN سامسونگ بدانید

در اوایل سال ۲۰۱۸ بود که شاهد رونمایی تلویزیون هوشمند سامسونگ QE55Q8DN بودیم. این محصول جدید چند ماه پس از معرفی به فروشگاه ها راه پیدا کرده و در حال حاضر نیز برای خرید دردسترس است. شاید در طراحی بتوان QE55Q8DN را یک مدل ساده و بی آلایش دانست اما در عملکرد تلویزیون هوشمند باکیفیت و قابل توجهی بوده که می تواند رضایت کاربر خود را جلب کند.

بیشتر ویژگی های Q8DN برگرفته از مدل بالاتر Q9FN بوده از این رو می توان آن یک تلویزیون قابل قبول و ارزشمند به شمار آورد. البته از بزرگترین مزایا Q8DN قیمت پایین این تلویزیون هوشمند شرکت کره ای می باشد.

ساخت و ویژگی ها

هر تلویزیون هوشمندی از مجموعه ای ویژگی برخوردار است و نمی توان بیان کرد هیچ تلویزیونی دارای ویژگی مناسب نیست. یکی از این تی وی ها تلویزیون هوشمند سامسونگ مدل QE55Q8DN است. برندی مطرح در صنعت تولید تلویزیون های هوشمند که هر سال نسل جدیدی را با مجموعه ای از قابلیت ها معرفی می کند. مدل جدید این کمپانی به عنوان QE55Q8DN شناخته شده که طراحی ساده و قابل توجه برای آن در نظر گرفته شده است. بدنه ای کامل تخت و غیرمنحنی در کنار کیفیت ساخت بالا نظر هر فردی را به خود جلب می کند. تلویزیون های امروزی در بحث ابعاد بسیار بزرگتر از قبل هستند تا مخاطب بتواند تجربه لذت بخشی داشته باشد.

تلویزیون هوشمند سامسونگ مدل QE55Q8DN یک تلویزیون کاملا هوشمند بوده که همانند سایر رقبا می تواند کیفیت تصویر بالایی از خود نشان دهد. این تلویزیون هوشمند فاقد OneConnect سامسونگ است که موجب افزوده شدن پورت ها به یک باکس دیگر شده است و دیگر روی تلویزیون هوشمند پورت های خاصی وجود ندارد.

استند این تلویزیون می تواند به خوبی تلویزیون را روی پایه ای نگه داشته و ارتفاع بالایی به آن ببخشد. این پایه همانند مدل های Q9FN، Q8FN، Q8CN و Q7FN از پایه ظریف و زیبایی برخوردار است. این پایه موجب جذابیت بیشتر طراحی ظاهری تلویزیون هوشمند شده و افراد می توانند تجربه کاربری پریمیومی و باکیفیتی روی تلویزیون موردبحث داشته باشند. البته سامسونگ محصولات مختلفی در بخش تلویزیون هوشمند داشته و Q8DN تنها یکی از آنها بوده که می تواند رضایت مخاطب را جلب کند.

مطالب مرتبط
سامسونگ Galaxy J8 در راه است

Q8DN نه تنها در بحث ظاهری نظر هر فردی را جلب می کند، بلکه در بحث ویژگی نیز شرکت کره ای سعی کرده مشخصات خوبی برای آن در نظر گیرد تا موجب رضایت کاربر شود. تلویزیون های هوشمند مختلفی را می توان در بازار مشاهده کرد اما همگی گزینه مناسبی برای خرید نیستند زیرا برخی قیمت بالایی داشته و برخی نیز از کیفیت مناسبی به دلیل  قیمت پایین برخوردار نیستند. Q8DN یک مدل ارزشمند است که نه تنها کیفیت ساخت قابل قبولی داشته بلکه در بحث کیفیت و وضوح تصویر گزینه مناسبی به شمار رود.

سامسونگ در تولید تلویزیون هوشمند تاکنون توانسته به خوبی عمل کند و رضایت مخاطب را جلب نماید. QE55Q8DN یک مدل معمولی نیست و نباید آن را در دسته تلویزیون های میان رده و نامناسب این شرکت کره ای که برندی شناخته شده بوده، قرار داد.

چنین تلویزیون های هوشمندی مناسب افرادیست که به تماشا شبکه های اینترنتی و تلویزیونی متعددی می پردازند و می تواند رضایت مخاطبش را جلب کند. تماشا شبکه های Netflix, Amazon Instant Video, BBC iPlayer و Google Play Movies می تواند در این تلویزیون بسیار لذت بخش باشد. با پشتیبانی از فرمت HDR یا HDR10 و همچنین فرمت HLG که شبکه هایی چون BBC از آن پشتیبانی می‌کنند در کمتر تلویزیون هوشمندی قابل مشاهده است.

سامسونگ همیشه در تلویزیون های هوشمند خود بهترین ها را به کار می گیرد و تلویزیونی را به مخاطب و مشتریان ارائه می دهد که می تواند رضایت بخش باشد. علاوه بر فرمت های موردبحث، پشتیبانی از HDR10 + نیز فراهم آمده که چندین برابر فرمت های موردبحث می تواند عملکرد بهتری داشته و در محیط تاریک روشنایی را چند برابر سازد. فراتر از محتوا و فرمت های موجود در QE55Q8DN سامسونگ، عملکرد هوشمندانه موضوع جدی دیگر است.

تصویر تلویزیون هوشمند سامسونگ QE55Q8DN 

کیفیت تصویر بزرگترین موضوعی است که در تلویزیون های هوشمند باید به آن توجه کرد. سامسونگ و ال جی دو کمپانی هستند که تاکنون توانستند با ارائه محصولاتی حرفه ای و قابل توجه رضایت مخاطب را جلب کنند. QE55Q8DN در بحث کیفیت تصویر یک تلویزیون هوشمند قابل قبول بوده و می تواند عملکردی مطابق انتظار داشته باشد. Q8DN ارزش خرید بالایی در بحث کیفیت تصویر دارد و تفاوت اندکی بین آن و Q9FN وجود دارد. البته در مقایسه با Q9FN این مدل قیمت کمتری داشته و رده پایین تر نیز به شمار می رود.

مطالب مرتبط
انتشار تصاویر جاسوسی از شاسی بلند فول سایز هیوندای

هنگام پخش محتوا HDR تفاوتی را می توان در میان دو مدل احساس کرد. روشنایی این تلویزیون کمتر از Q9FN بوده و مدل Q9FN سطح روشنایی آن به ۲۰۰۰ نیت می رسد. اما شدت روشنایی Q8DN تنها ۱۵۰۰ نیت بوده و اختلاف ۵۰۰ نیت را نباید کم دانست. البته هر دو از پنل OLED  برخوردار هستند که مدل های باکیفیت سامسونگ را دربرمی گیرد. Q8DN در حقیقت ویژگی های اصلی Q9FN را در خود داشته و به نمایش می گذارد. اگرچه در برخی موارد معایبی را می توان در Q8DN مشاهده کرد که در تلویزیون هوشمند Q9FN مشاهده نمی شود. در پنل OLED رنگ سیاه به خوبی مشاهده شده و به نوعی عمیق تر است. از این رو بسیاری سعی می کنند تلویزیون هوشمندی خریداری کنند که پنل OLED در آن به کار گرفته شده است.

گذشته از آن در بحث عمق رنگ Q8DN می تواند کیفیت خوبی را به نمایش بگذارد و نباید انتظارات بسیاری داشت. متاسفانه یکی از معایب Q8DN عدم نمایش مناسب سایه های نورانی بوده و این مشکل در Q9FN مشاهده نمی شود. واقع گرایی و تعادل عمومی رنگ ها در هر دو تلویزیون هوشمند ایده آل بوده اگرچه Q9FN در برخی بخش ها کمی بهتر می تواند عمل کند. هنگامی که به پخش یک فیلم ۴کی Blu-ray در تلویزیون هوشمند سامسونگ Q8DN پرداختیم توانستیم به نتایجی در بحث عملکرد تلویزیون موردبحث دست پیدا کنیم. نتایجی که نشان می دهد Q8DN می تواند وضوح معمولی و ایده آلی داشته باشد. پخش محتوا ویدئویی با رنگ های زنده از ویژگی بارز این مدل است. در مشاهده جزئیات دقیق تصاویر در بخش لبه ها هیچ تفاوتی بین Q8DN و Q9FN مشاهده نمی شود.

در هنگامی که کیفیت تصویر تلویزیون روی ۱۰۸۰ پیکسل قرار دارد تفاوتی میان Q8DN و Q9FN مشاهده نمی شود. اما این کیفیت زمانی که ارتقا می یابد می توان تفاوت وضوح را بین این دو تلویزیون هوشمند شاهد بود. در سایه پردازی، نمایش رنگ مشکی و عمق رنگ Q9FN و Q8DN تفاوت هایی داشته اما این اختلاف بسیار عمیق و گسترده نیست از این رو افراد در تجربه کاربری با Q8DN می‌توانند شاهد عملکرد خوبی باشند.

مطالب مرتبط
رکورد آفرینی پورشه با همکاری شورولت و ثبت رکورد 6:56.4 در پیست نوربرگ رینگ

تلویزیون هوشمند سامسونگ Q8DN در بحث کمینه سازی بهترین عملکرد را ارائه می دهد و در بحث HDR نیز هنگامی که در حالت عملکرد اکو قرار دارد غیرفعال می شود. ما همچنین هنگامی که Q8DN را در حالت بازی قرار دادیم میزان تاخیر ورودی کاهش یافته و قابلیت Game Motion Plus نیز فعال می شود. با این حساب می توان حالت موردبحث را بسیار قابل توجه دانست و عملکرد بالایی را فراهم می آورد.

صدا

Q8DN در بخش صدا کیفیتی در سطح Q9FN ندارد از این رو ممکن است موجب ناامیدی شود. باس ضعیف و وضوح صدا ناامید کننده ممکن است برای افرادی که توجه بسیاری به کیفیت صدا تلویزیون دارند قابل توجه نباشد. از این رو نیاز است تا از اسپیکرهای ثانویه بهره گرفته شود تا بتوان تجربه خوبی را شاهد بود.

نتیجه گیری

Q8DN اگرچه اختلاف قیمت ۱۰۰ پوندی با مدل Q9FN دارد اما اختلاف بسیاری در کیفیت ساخت و وضوح صفحه نمایش آنها قابل مشاهده نیست. این موضوع نشان می دهد سامسونگ سعی می کند تلویزیون های هوشمند باکیفیتی را در تمامی محدوده های کاربری و قیمتی عرضه کند. برای مثال Q8DN اگرچه مدلی نسبتا پایین تر است اما در بیشتر مشخصه ها شباهتی به Q9FN رده بالاتری دارد. مدلی که بیش از ۱۰۰ پوند قیمت آن با این مدل اختلاف داشته و می توان آن را گران قیمت دانست.

ویژگی های مختلفی شرکت سامسونگ برای این تلویزیون هوشمند خود در نظر گرفته که آن را نسبت به رقبا برتر می‌سازد. قابلیتی که در کمتر تلویزیون هوشمندی قابل مشاهده است و اگر هم باشد باید آن را با قیمت بالایی تهیه کرد.

 

نظرات بسته شده است.