هر آنچه باید درباره P20 Pro دانست

شرکت هوآوی هر سال نسل جدیدی از گوشی هوشمند پرچمدار خود را معرفی می کند و پی 20 پرو یک گزینه بزرگ برای خرید است. هر سال مدل های مختلفی از پرچمداران هوآوی عرضه می شوند و پی 20 پرو نیز به عنوان یک پرچمدار سال 2018 بسیار محبوبیت پیدا کرده است.

هر آنچه باید درباره P20 Pro دانست

P20 Pro : هوآوی را می توان در زمینه تولید گوشی هوشمند یک شرکت بزرگ دانست که هر سال با معرفی نسل جدید از دیوایس های خود توانسته رضایت مخاطب را جلب کند.

گوشی های هوشمندی که مدل های مختلفی داشته و باید آنها را بسیار قابل توجه و باکیفیت دانست. در سال ۲۰۱۸ نیز چندین مدل اسمارتفون معرفی شد و از جمله آن پی ۲۰ پرو است.

شرکت هوآوی اخیرا گوشی هوشمند P20 Pro را به عنوان پرچمدار جدید خود معرفی کرد. اسمارتفونی که در کنار مدل های سری پی ۲۰ رونمایی شده و باید آن را محصولی قابل توجه از برند چینی دانست.

P20 Pro بالاترین مدل سری پی ۲۰ بوده و بهترین مشخصات برای آن در نظر گرفته شد. با قیمت ۸۰۰ پوند این مدل تقریبا گران قیمت است و نباید آن را ارزان دانست. مشخصات رده بالا با AI برای تصویربرداری و دیگر ویژگی ها، پی ۲۰ پرو را به مدلی کامل تبدیل می شود.

پی ۲۰ پرو گوشی هوشمند قابل قبولی بوده و باید آن را مدلی قابل توجه دانست. همانطور که بیشتر گوشی های هوشمند رده بالا به مشخصات قابل توجهی مجهز هستند، پی ۲۰ پرو نیز اینگونه است. بدنه ای ترکیب فلز و شیشه در کنار صفحه نمایش ۶.۱ اینچی می تواند تجربه کاربری خوبی را رقم زند.

یکی از گزینه های رنگی پی ۲۰ پرو نیمه شب آبی بوده که زیبا و جالب توجه به نظر می رسد. یکی از ویژگی های بارز پی ۲۰ پرو وجود سه لنز در قسمت عقب آن می باشد که برای نخستین بار به کار گفته شد. برای کسانی که علاقه بسیاری به تصویربرداری دارند، این ویژگی کارآمد است.

در این مطلب قصد داریم به بررسی پی ۲۰ پرو هوآوی بپردازیم تا آشنایی بیشتری با آن پیدا شود:

ساخت

یکی از مهمترین بخش های گوشی های هوشمند کیفیت ساخت بدنه و طراحی آن می باشد. بسیاری از مشتریان و خریداران گوشی های هوشمند اگر با طراحی نامطلوب بدنه و کیفیت نامناسب رو به رو شوند بی شک از خرید مدل موردنظر منصرف شده و تمایل به خرید گوشی هوشمندی دارند که از کیفیت ساخت مطلوبی برخوردار است. شرکت هوآوی سالیان درازیست که در زمینه تولید گوشی هوشمند فعالیت داشته و حضور آن در این صنعت با سال ها قبل بازمی گردد. در ماه های گذشته شرکت چینی تصمیم گرفته تا نسل جدید پرچمداران خود را با نام سری پی ۲۰ رونمایی کند. اسمارتفون پی ۲۰ پرو نیز از این سری بوده و افراد می توانند در کار با آن و لمس بدنه به رده بالا بودن این گوشی هوشمند پی ببرند.

مطالب مرتبط
گوشی هوشمند آنر 9 آی هوآوی معرفی شد

برخی مدل ها از طراحی و کیفیت ساخت مناسبی برخوردار نیستند اما پی ۲۰ پرو بسیار متفاوت از همان برخی ها بوده و در نگاه نخست نظر مخاطب و افراد را جلب می کند. هوآوی با بهبود طراحی اسمارتفون های خود در چند سال گذشته موجب افزایش فروش شده به شکلی که سال گذشته به حجم فروش ۱۶۰ میلیونی دست یافت. کیفیت ساخت این پرچمدار بسیار قابل توجه بوده و هنگامی که به دست گرفته می شود می توان به کیفیت ساخت بالا آن پی برد.

هوآوی در تولید اسمارتفون تجربه طولانی داشته و پی ۲۰ نیز ساخته مهندسان با تجربه و با تبحر این شرکت می باشد. ساختار پی ۲۰ پرو به شکلی بوده که در نگاه نخست نظر هر فردی را جلب می کند. زیرا همیشه بدنه ترکیبی فلز و شیشه که در مدل های پرچمدار به کار گرفته می شود موجب شده تا بسیاری پرچمداران را به عنوان گوشی هوشمند خود انتخاب کنند.

پی ۲۰ پرو نیز از این قاعده مستثنی نیست. زیرا شرکت هوآوی همیشه برای مدل های رده بالا خود همانند دیگر شرکت ها ویژگی های قابل توجهی در نظر گرفته و توانسته مورد تحسین طرفداران قرار گیرد.

طراحی این گوشی هوشمند ناچ بوده که این روزها مدل های مختلفی از اسمارتفون ها با چنین ساختاری همراه هستند و توانستند محبوبیت بالایی پیدا کنند. پی ۲۰ پرو همانطور که گفته شد در بخش بدنه به نوعی تمام عیار و پریمیومی بوده از این رو دشوار است تا ایرادی را در آن مشاهده کرد.

ویژگی ها

هر گوشی هوشمندی از چندین ویژگی یا فیچری برخوردار است و آن را نسبت به سایر اسمارتفون ها متفاوت می سازد. پی ۲۰ پرو نیز در این زمینه از برخی ویژگی ها برخوردار بوده و می تواند موردتوجه کاربران قرار گیرد. هوآوی برای پی ۲۰ پرو از سه دوربین در بخش عقب بهره گرفته که تاکنون در هیچ اسمارتفونی شاهد آن نبودیم. سه دوربین از سنسور ۴۰، ۲۴ و ۸ مگاپیکسلی برخوردار هستند که برای تصویربرداری باکیفیت و زاویه بزرگ می تواند گزینه مناسبی باشد. با استفاده از فناوری ۴D سنسورهای دوربین پی ۲۰ پرو می توان به محاسبه حرکت اشیا متحرک برای تصویربرداری بهتر، با ثبات تر و برخی دیگر پرداخت.

البته هوآوی در پی ۲۰ پرو تمرکز بالایی روی سنسور دوربین داشته و با همکاری لایکا سنسوری را توسعه داده که می تواند کیفیت تصویر خوبی ارائه دهد. قابلیت های HDR، Pro Mode، PanoramaTime-Lapse و Night Mode از جمله ویژگی های بخش دوربین پی ۲۰ پرو می باشد. همانطور که گفته شد این شرکت همیشه با لایکا در قسمت دوربین پرچمداران همکاری داشته و به نظر نمی رسد باتوجه به استقبال مثبت شاهد لغو همکاری باشیم.

مطالب مرتبط
مینگ چی کو دیگر پیش بینی اپل را انجام نمی دهد

دوربین سه گانه بزرگترین شاخصه پی ۲۰ پرو بوده و آن را نسبت به رقبا یک سر و گردن بالاتر قرار داده است. یکی از نکته هایی که نمی توان آن را جنبه مثبتی دانست طراحی نمایشگر ناچ است. این نوع نمایشگر ابتدا در آیفون ۱۰ به کار گرفته شد و پس از آن چندین کمپانی دیگر به الگوبرداری پرداختند و واکنش ها اگرچه مثبت بوده اما الگوبرداری از طراحی دیگر برندها نمی توان عملی حرفه‌ای باشد. به هر حال پی ۲۰ پرو کیفیت خود را به خوبی نشان می دهد و افراد می توانند تجربه کاربری باکیفیتی داشته باشند.

یکی دیگر از قابلیت های پی ۲۰ پرو فیس آنلاک است. ویژگی که این روزها در بیشتر اسمارتفون های میان رده و رده بالا جدید قابل مشاهده است و بسیار کاربردی می باشد. نخستین بار توسط مایکروسافت در لومیا ۹۵۰ به کار گرفته شد و سپس سامسونگ در گلکسی نوت ۷ برای اولین بار به استفاده از آن پرداخت. پس از این دو شرکت کمپانی های دیگری دست به کار شده و تصمیم به استفاده از این قابلیت کاربردی گرفتند.

فیس آیدی به معنای تشخیص چهره بوده و گوشی هوشمند با اسکن چهره افراد اجازه کار را می دهد. پی ۲۰ پرو پرچمدار قابل توجهی از هوآوی است و عجیب نیست شاهد ویژگی های جالب و رده بالایی در آن باشیم. هوآوی همیشه سعی داشته به کاربران و مشتریان خود محصولی مناسب ارائه دهد که با پی ۲۰ پرو توانسته نشان دهد این محصول در نوع خود قابل توجه است. طراحی پی ۲۰ پرو شاید در نگاه نخست شبیه به آیفون ایکس باشد اما اپل سعی داشته تغییراتی را حاصل کرده تا فاصله ای بین طراحی این دو گوشی هوشمند احساس شود.

صفحه نمایش

هوآوی از پنل ۶.۱ اینچی OLED با رزولوشن ۲۲۴۰*۱۰۸۰ پیکسلی بهره گرفته که از ۱۶.۷ میلیون نوع رنگ پشتیبانی می کند. این رزولوشن در مقایسه با گلکسی اس ۹ و اس ۹ پلاس با نمایشگر ۲۹۶۰*۱۴۴۰ پیکسلی پایین تر بوده و در نتیجه کیفیت کمتری خواهد داشت. حتی کیفیت موردبحث نسبت به آیفون ایکس با رزولوشن ۲۴۳۶*۱۱۲۵ پیکسلی متفاوت بوده و هوآوی وضوح کمتری در مقایسه با گوشی های هوشمند موردبحث و رقیب در نظر گرفته است. صفحه نمایش پی ۲۰ پرو همچنین از HDR پشتیبانی می کند از این رو می توان آن را در کنار نتفلیکس به کار گرفت و به تماشا برنامه ها پرداخت.

تماشا محتوا ویدئویی در این نمایشگر بدون شک لذت بخش است. اگرچه پی ۲۰ پرو نمایشگری کم کیفیت تر نسبت به برخی مدل های مورد اشاره دارد اما در سطح خود یک پرچمدار قابل قبول در بحث صفحه نمایش است. پشتیبانی از HDR کمک می کند تا بتوان در محیط تاریک تصاویر باکیفیت و روشنی را شاهد بود. البته امروزه شرکت های مختلفی هستند که تصمیم دارند در زمینه صفحه نمایش HDR را در نظر گیرند. کیفیت پویا تصاویر در نوع خود قابل توجه است و می تواند مطابق انتظارات کاربران و افراد ظاهر شود.

مطالب مرتبط
آشکار شدن پوستر تبلیغاتی پی 20 هوآوی

با این تفاسیر در بحث صفحه نمایش محصول هوآوی در نوع خود بی نظیر بوده و می تواند عملکردی فراتر از انتظار را داشته باشد تا موردتوجه طرفداران و مشتریان این شرکت قرار گیرد. پی ۲۰ پرو یک پرچمدار ناقابل است و هوآوی نیز سعی کرده با به کارگیری بهترین ویژگی ها آن را به محصولی ارزشمند تبدیل کند.

روشنی، وضوح، نسبت صفحه نمایش به بدنه و برخی دیگر همگی در سطحی قرار دارند که موجب ناراحتی کاربر نمی شوند و افراد می توانند تجربه کاربری خوبی داشته باشند تا از کار با P20 Pro نهایت لذت را به دست آورند. موضوعی که به سادگی قابل دست یافتن نیست.

صدا

یکی از قسمت هایی که باید توجه بارزی به آن داشت کیفیت صوتی گوشی هوشمند است. P20 Pro هوآوی به عنوان اسمارتفون پرچمدار می تواند عملکردی فراتر از انتظار را داشته و یک اسمارتفون باکیفیت ظاهر شود. با پشتیبانی از کدک های Dolby AC-4 ، پشتیبانی از فناوری دالبی اتمز و فرمت APTX می توان کیفیت صوتی بالا و پروضوحی را در پی ۲۰ پرو شاهد بود. چنین کیفیت صوتی در میان اسمارتفون ها به نوعی کمیاب بوده و پی ۲۰ پرو عملکردی فراتر از انتظار دارد. خبری از جک ۳.۵ میلمیتری هدفون نیست تا هدفونی را به گوشی هوشمند پی ۲۰ پرو متصل کرد. این موضوع ابتدا توسط اپل انجام گرفت و سپس دیگر شرکت ها آن را پیش گرفتند.

با حذف جک ۳.۵ میلیمتری هدفون نمی توان هدفونی را به اسمارتفون موردبحث متصل کرد از این رو نیاز است تا بوسیله بلوتوث قابلیت ارتباطی داشت. هنگامی که چند موسیقی را در این گوشی هوشمند به اجرا درآوریم کیفیت و وضوح مطلبی شنیده شده و رضایت بخش است.

صدا بخش مهمی در گوشی های هوشمند بوده و P20 Pro نیز اسمارتفون رده بالایی در این زمینه است. بنابراین می توان آن را در این بخش اسمارتفون ارزشمندی دانست.

نتیجه گیری

شرکت هوآوی هر سال نسل جدیدی از گوشی هوشمند پرچمدار خود را معرفی می کند و P20 Pro یک گزینه بزرگ برای خرید است. هر سال مدل های مختلفی از پرچمداران هوآوی عرضه می شوند و P20 Pro نیز به عنوان یک پرچمدار سال ۲۰۱۸ بسیار محبوبیت پیدا کرده است.

 

نظرات بسته شده است.