طرز تهیه دسر کاسترد و موز

چگونه دسر کاسترد و موز درست کنیم؟ + آموزش طرز تهیه

چگونه دسر کاسترد و موز درست کنیم؟ شاید این هم یکی از علاقه مندی های شما در تهیه کاسترد باشد. با ما همراه باشید تا به آموزش این دسر خوشمزه بپردازیم.

مواد لازم دسر کاسترد و موز

برشهای موز برای تزئین (اختیاری)

اسپری خوراکی یا ورقه های طلایی برای تزئین (اختیاری)

۲۰۰ گرم شکلات سفید خرد شده

مواد لازم جهت تهیه خمیر اکلر

۸۵ گرم کره خرد شده

۱۰۰ گرم آرد

۳ عدد تخم مرغ متوسط

مواد لازم جهت تهیه کاستارد موز

۲ عدد موز رسیده

۱۰۰ گرم پودر شکر

۱ قاشق غذاخوری آب لیمو

۴ قاشق غذاخوری پودر کاسترد

۳۰۰ میلی لیتر شیر

۱۵۰ میلی لیتر خامه

۲ قاشق چایخوری دانه وانیل یا عصاره وانیل

طرز تهیه دسر کاسترد و موز

کره را با ۲۲۵ میلی لیتر آب درون تابه ای بریزید. آرد را در یک کاسه بزرگ ریخته و کناری بگذارید. کره و آب را به همراه کمی نمک بجوشانید تا کره ذوب شود، سپس  این مواد را درون آرد ریخته و با یک قاشق چوبی هم بزنید تا خمیر شوند و به مدت ۱۰ دقیقه کناری بگذارید تا خنک شود.

فر را با دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد گرم کنید و دو کاغذ مومی را بر روی دو سینی فر پهن کنید. با استفاده از یک خط کش و یک مداد، ۱۲ خط در حدود ۹ سانتی متر را بر روی کاغذهای مومی بکشید و  بین خطوط به اندازه کافی فاصله بگذارید کیسه ای یکبار مصرف را با ماسوره ای به قطر ۱.۵ سانتیمتر آماده کنید. هنگامی که خمیر خنک شد، شروع به اضافه کردن تخم مرغ ها کنید.آنها را یکی یکی اضافه کنید و خوب هم بزنید تا صاف و یکدست شوند.ممکن است نیازی به استفاده از تمامی تخم مرغ ها نداشته باشید، بنابراین آن ها را به تدریج اضافه کنید.سپس خمیر را درون کیسه بریزید و با ماسوره، بر روی خطوطی که رسم کرده اید، قالب بزنید.

مطالب مرتبط
طرز تهیه کوکی کره بادام زمینی فنجانی، خوش طعم و مناسب برای عید نوروز

سینی ها را در فر قرار دهید و ۳۰ دقیقه بپزید تا زمانی که پف کرده و طلایی شوند. سینی فر را در ۵ دقیقه آخر، درون فر بچرخانید. اگر وسط اکلرها هنوز مرطوب باشند،  زمانیکه خنک شوند، روی اکلر ها فرو رفته میشوند. پس از پختن، بگذارید تا کاملا خنک شوند. میتوانید اکلرها را در یک ظرف دربسته قرار دهید و قبل از اینکه بخواهید آنها را پر کنید، حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه دوباره حرارت دهید تا ترد شوند.

اکنون نوبت تهیه کاستارد موز است. موز، شکر و آب لیمو را در غذا ساز بریزید و به شکل پوره درآورید. چند دقیقه بجوشانید تا غلیظ شود. پودر کاسترد را با ۲ تا۳ قاشق غذاخوری شیر مخلوط کنید و هم بزنید تا یکدست شوند. سپس بقیه شیر،خامه و وانیل را اضافه کنید و خوب هم بزنید. مخلوط کاسترد را به پوره موز اضافه کنید و هم بزنید تا صاف و غلیظ شوند. سپس درون کاسه ای بریزید و رویش را بپوشانید و  به مدت ۲ ساعت کناری بگذارید تا سرد شود.

موز ها را به ۲۴ حلقه، برش دهید وروی یک سینی بگذارید و  با اسپری خوراکی طلایی یا با یک ورقه طلای کوچک پوشش دهید،  التبه اگر دوست دارید. وقتی اکلرها آماده شدند، هر یک را از کنار، شکاف دهید.اکلرها را با کاسترد پر کرده و روی یک سینی قرار دهید. شکلات را در یک کاسه در مایکروویو ذوب کنید و هر ۲۰ ثانیه یکبار هم بزنید تا نسوزد. وقتی اکلرها را پر کردید، سر هر یک از آنها را درون شکلات بزنید و  بالای هر کدام یک برش موز طلایی بگذاریدو به مدت ۳۰ دقیقه یا بیشتر روی سینی قرار دهید. حدود ۳ ساعت بعد، سرو کنید.

اختصاصی وردنگار – هرگونه کپی برداری با نام ولینک دهی مستقیم مجاز است

مطالب مرتبط
چالش 30 روز غذای سالم: مصرف قهوه برای تسکین درد

نظرات بسته شده است.