راه های تقویت حافظه و بهبود عملکرد مغز

0

راه های تقویت حافظه و بهبود عملکرد مغز

هر کسی می تواند حافظه خود را بهبود بخشد، مگر اینکه در اثر یک حادثه بخشی از حافظه اش را از دست دهد و مشکلی برا ی آن ایجاد شود.

اگر می خواهید آزمایش علمی خود را امتحان دهید، در مسابقات قهرمانی حافظه جهانی شرکت کنید یا حافظه خود را حفظ و تقویت کنید، ما نکاتی را برای کمک به تقویت حافظهی شما آورده ایم.

خاطرات، بخش های ساختمانی بیوگرافی درونی ما هستند. آنها به ما می گویند که ما در طول زندگی خود چه کاری هایی کرده ایم و با چه کسانی در طول مسیر ارتباط داشته ایم.

بسیاری از مردم در مورد کاهش حافظه و مهارت تفکر احساس نگرانی دارند. اما چه چیزی باعث می شود برخی از افراد حافظه خود را از دست بدهند در صورتی که برخی از افراد از حافظه قوی برخوردار می مانند؟ ژن ها در دستیابی به خاطرات و حفظ حافظه نقش دارند اما انتخاب شیوه زندگی هم در حفظ حافظه بی تأثیر نیست.

عوامل مهم در حفظ حافظه:

    خوردن یک رژیم سالم

    داشتن ورزش منظم

    توجه به میزان کلسترول

    توجه به فشار خون

    مراقبت از سطح قند خون

    سیگار نکشیدن

همانطور که هر چه از عضلات استفاده کنید، تقویت می شوند، در مورد حافظه و مهارت های شناختی هم صادق است. استفاده بیشتر از حافظه باعث تقویت آن می شود.

یک ضرب المثل قدیمی می گوید: ” شما نمی توانید ترفندهای جدید را به سگ پیر آموزش دهید”.

این در مورد مغز صادق نیست. عملکرد مغز می تواند دائما تغییر کند و با شرایط منطبق شود، حتی در سن پیری.  مغز شما در صورتیکه محرک های مناسبی برای آن ارائه گردد، قادر است سلول های جدیدی بسازد و اتصالات عصبی جدیدی برقرار کند. توانایی مغز برای تغییر، رشد و بهبود در طول زندگی به عنوان نوروپلاستی شناخته می شود.

عادت های روزانه شما بر عملکرد مغزتان تأثیر می گذارد. گام های بسیاری وجود دارد که می توانید قدرت و توانایی مغزتان، برای تغییر و بهبود حافظه خود را مدیریت کنید.

 

مطالب مرتبط
فواید سلامتی هویج و تاثیر آن بر سلامتی بدن

برای دبدن آخرین تحقیقات انجام شده برای تقویت حافظه و بهبود عملکرد مغز، مقاله زیر را مطالعه کنید:

۵ ترفند برای افزایش و تقویت حافظه

 

اختصاصی وبسایت وردنگار: کپی تنها با ذکر منبع مجاز است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.