رونمایی مرسدس بنز از EQC 400 ؛ رقیب سرسخت تسلا

در رقابت با بزرگترین و پرفروش ترین برند خودروهای الکتریکی یعنی تسلا، بنز خودروی شاسی بلند eqc 400 4matic را در روز سه شنبه 13 شهریور ماه در استکهلم سوئد رونمایی کرد.

0

رونمایی مرسدس بنز از ای کیو سی ۴۰۰ ؛ رقیب سرسخت تسلا

EQC 400 : مرسدس بنز شرکتی بی رقیب در تولید خودروهای برتر می توان در نظر گرفت. شرکتی که بیش از تمام خودروسازان مطرح دنیا در کارنامه خود اختراعات بسیاری دارد. به خصوص در ساخت پیشرانه های منحصر به فرد خودرو که در طول سالیان گذشته با این پیشرانه ها خوروهای خود را به بازار عرضه کرده است.

مرسدس بنز مانند سایر برندهای معتبر خودروسازی سرمایه گذاری میلیون دلاری برای ساخت خوروهای الکتریکی انجام داده است.

در رقابت با بزرگترین و پرفروش ترین برند خودروهای الکتریکی یعنی تسلا، بنز خودروی شاسی بلند eqc 400 4matic را در روز سه شنبه ۱۳ شهریور ماه در استکهلم سوئد رونمایی کرد.

شرکت‌های مرسدس متعلق به دایملر، آئودی و پورشه متعلق به فولکس واگن و نیز بی‌ام‌و همگی برای پروژه ۵۲ میلیارد دلاری خودروی برقی خیز برداشته و حتی تبلیغ برای فروش آن را نیز آغاز کرده‌اند.

در واقع رقبای بازار خودروهای برقی لوکس به طور کلی تسلا را نشانه رفته‌اند، زیرا تنها فروش مدل سدان ۳ (صندوقدار) این مارک تا پایان سال جاری میلادی به ۵۰ هزار دستگاه خواهد رسید و پیش‌بینی می‌شود که فروش همین مدل در سال ۲۰۱۹ دو برابر شود.

در حالی که فروش مقطعی تسلا رو به افزایش است، کارشناسان بازار خودرو پیش‌بینی می‌کنند که سهم فروش خودروهای برقی لوکس این شرکت در یک دهه آینده به شدت کاهش یافته و از ۱۲.۳ سهم کل بازار در حال حاضر به ۲.۸ درصد برسد. این در حالی است که سهم مجموع خودروهای برقی لوکس آلمانی محصول تمام کمپانی‌های این کشور از همین بازار تا سال ۲۰۲۰ به ۱۱.۸ درصد رسیده و سه سال بعد از آن از مرز ۱۹ درصد خواهد گذشت.

مرسدس برقی جدید که تولید انبوه و فروش آن از سال آینده میلادی آغاز می‌شود، قیمتی حدود ۴۹ هزار دلار خواهد داشت که تقریبا نزدیک به قیمت تسلای مدل جی‌ال‌سی است.

مطالب مرتبط
کوپه چهار درب AMG GT کمپانی مرسدس بنز

مرسدس بنز همچنین قصد دارد دو مدل خودروی برقی دیگر را نیز برای رقابت با مدل‌های ایکس و اس تسلا تولید کند.

مشخصات فنی و طراحی EQC 400

طراحی ظاهری کوپه الهام گرفته از طراحی آیرودینامیکی متمرکز و طرح داشبورد کلاس A است.

در وسط هر محور، موتورهای الکتریکی یک خروجی ترکیبی از ۳۰۰ کیلو وات تولید می کنند. این خروجی قرار است در تولید اروپایی خود ۴۰۷ اسب بخار و در تولید آمریکایی خود ۴۰۲ اسب بخار را با ۵۶۴ پوند فوت گشتاور به ارمغان بیاورد.

مرسدس بنز ای کیو سی ۴۰۰ در زمان ۱/۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می رسد. و حداکثر سرعت این خودروی جذاب ۱۸۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

باتری با ظرفیت ۸۰ کیلووات ساعت برق را برای “بیش از ۴۵۰ کیلومتر (۲۸۰ مایل)” تغذیه می کند تا زمانی که سلول ها از برق خارج شوند. در آمریکای شمالی، بنز انتظار دارد که EQC در آبراه ۲۰۰ مایل توسط آژانس حفاظت از محیط زیست رتبه بندی شود.

شارژر با ۷/۴ کیلووات قدرت و سیستم خنک کننده آب روی برد آن تنها ۴۰ دقیقه شارژ باتری خودرو را به ۸۰ درصد می رساند که با تکنولوژی Wallbox شگفت انگیز خواهد بود.

مقایسه مرسدس بنز EQC 400 با سایر خودروهای الکتریکی معروف

در اینجا مقایسه ای خواهیم داشت با برندهای معتبر خودروهای الکتریکی نظیر تسلا :

Specs Mercedes-Benz EQC Tesla Model X 75D Jaguar I-Pace Audi E-Tron Quattro (concept) BMW iX3
Range Over 200 miles (est) ۲۳۷ miles ۲۴۰ miles ۲۴۸ miles (est) ۲۵۰ miles (est)
۰-۶۰mph ۴.۹ sec ۴.۹ sec ۴.۵ sec ۴.۵ sec TBA
Top speed ۱۱۲mph ۱۵۵mph ۱۲۴mph TBA TBA
Battery ۸۰kWh ۷۵kWh ۹۰kWh ۹۵ kWh ۷۰kWh
Weight TBA ۵,۱۸۵ lbs ۴,۷۸۴ lbs TBA TBA
Horsepower ۴۰۲hp ۵۱۸hp ۳۹۴hp ۴۲۹hp ۲۷۰hp
Price TBA $۷۹,۵۰۰ $۶۹,۵۰۰ TBA TBA
مطالب مرتبط
سنجش میزان آلودگی هوا در جو زمین با استفاده از ایستگاه های ماهواره ای و داده های زمینی

تصاویر زیبایی از مرسدس بنز EQC 400

در پایان تصاویر زیبایی از شاسی بلند الکتریکی مرسدس بنز را با هم می بینیم.

هرگونه کپی برداری با نام و لینک دهی مستقیم مجاز می باشد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.