لامبورگینی اسپادا، اسطوره ای کلاسیک از لامبورگینی

لامبورگینی اسپادا، اسطوره ای کلاسیک از لامبورگینی

لامبورگینی اسپادا (Lamborghini Espada) خودرویی است که در سال‌های ۱۹۶۸ تا ۱۹۷۸در ایتالیا تولید شده‌است.

 

این خودرو در کلاس خودرو GT قرار گرفته، طراحی آن خودروهای موتور جلو-محور عقب بوده طول آن در حالت طبیعی ۴٬۷۳۰ میلیمتر (۱۸۶٫۲ اینچ)، عرض آن در حالت طبیعی ۱٬۸۶۰ میلیمتر (۷۳٫۲ اینچ)، ارتفاع آن در حالت طبیعی ۱٬۱۸۵ میلیمتر (۴۶٫۷ اینچ) و وزن آن در حالت طبیعی ۱٬۴۶۵ کیلوگرم (۳٬۲۳۰ پوند) است. لامبورگینی تا آن زمان فقط چند ماشین ۴ سرنشینه ساخته بود یعنی GT400 2+2 و Marzalاما صندلی های عقب این ماشین به اندازه کافی خوب نبودند. پس در سال ۱۹۶۸ فروچیو لامبورگینی شروع به ساخت یک ماشین ۴ سرنشینه کرد این ماشین Espada 400 GT نام گرفت . طراحی ماشین توسط Marcello Gandini از شرکت Bertone انجام گرفت.

 

اسپادا یک موتور ۳.۹ لیتری V12 بود که می توانست در قوی ترین نسخه ۳۴۵ اسب بخار قدرت تولید کند. حداکثر سرعت این کلاسیک نه چندان زیبا از لامبورگینی ۱۵۵ مایل بر ساعت است.

 

طراحی قسمت هایی از این خودرو در اختیار تیزرهای روسی بوده است و شاید قسمت های عجیب و غریب به خاطر طراحی روسی باشد. در کل مدل اسپادا از مدل های کمتر شناخته شده لامبورگینی است و تا زمان معرفی مدل کانتاش لامبورگینی موفق ترین مدل لامبورگینی بوده است.

 

اسپادا انواع شیشه را در طراحی خود دارا می‌باشد. این خودرو به طور نامتناسبی بزرگ است و دارای شیشه عقب پیازی شکل بزرگ، کاپوت به همان اندازه بلند و شیشهٔ جلو بیش از اندازه بزرگ است. مزیت مهم اسپادا در توان ۳۲۵ اسب بخار آن، موتور جلوی V12 و کارایی چند وظیفه‌ای آن برای حمل چهار نفر بود.

 

اسپادا، با تولید سه تیپ از آن در طول سال‌های ۱۹۶۸ تا ۱۹۷۸، تاکیدی بر موفقیت‌های لامبورگینی بوده است. کمپانی فروچیو اکنون وارد دهه ۱۹۷۰ با خط تولید چشم گیری می‌شد. همراه با اسپادا، میورا اس جدید با موتور جلوی جی‌تی مشابه مدل جی‌تی۳۵۰ با نام لامبورگینی ایسلرو ساخته شد. در کمتر از هشت سال، لامبورگینی به اوج موفقیت خود رسیده بود.

 

مطالب مرتبط
آلپاین خودروی تازه متولد شده رنو

در اینجا شما را به دیدن تعدادی از عکس های این خودروی کلاسیک دعوت می کنیم.

 

 

نظرات بسته شده است.