راهکارهای ساده و موثر در از بین بردن چین و چروک صورت

0
چین و چروک صورت-  با افزایش سن و شروع روند پیری، مقدار کلاژن سازی پوست، همان ماده جوانساز و احیا کننده سلول ها، کاهش می یابد. در نتیجه کاهش میزان کلاژن پوست، پوست قابلبیت اتجاعی بودن خود را از دست می دهد و چین و چروک صورت به جود می آید.
حال چه میتوانیم بکنیم که جلوی ایجاد این چین و چروک صورت را بگیریم. در این مقاله راهکار های ساده و موثری را جهت جلوگیری از ایجاد چین و چروک صورت را ارائه می دهیم.
امروزه راه‌حل‌های طبیعی و خانگی برای رفع چروک وجود دارد که بهتر از راه‌های دیگر است. با استفاده از این روش‌ها نه تنها نسل جوان، بلکه افراد مسن نیز می‌توانند پوستی سالم‌تر و جوان‌تر داشته باشند.

از بین بردن و کاهش چین و چروک صورت

صورتتان را با آب ولرم بشویید، با یک حوله زبر خشک کنید و شب ها ترکیبی از کرم شیر و چند قطره لیمو روی آن بمالید تا کاملاً جذب پوست شود.

بعد از نیم ساعت آن را بشویید. با ۲۰-۱۵ روز استفاده منظم، خواهید دید که بسیاری از چین و چروک ها برطرف شده و لکه های تیره روی پوستتان هم کمتر می شود.  آب سرد در جلوگیری از چین و چروک مؤثر است.

ماسک خیار و رفع چروک اطراف چشم

برای از بین بردن چین و چروک های آزار دهنده ی دور چشم هم بهترین گزینه ها ، روش های خانگی و گیاهی است.

خیار یکی از مفیدترین محصولات طبیعی شناخته شده برای پوست اطراف چشم است. قرار دادن برش های خنک خیار در اطراف چشم یکی از راه های کم خرج و تاثیرگذار برای سرحال تر و جوانتر کردن پوست خسته ی اطراف چشم است. برای آبرسانی کاملا طبیعی به پوست اطراف چشم می توانید از این دستورالعمل، صبح و یا شب استفاده کنید:

مطالب مرتبط
جوان سازی پوست و درمان های خانگی موثر برای آن

۱ قاشق چای خوری عصاره تازه خیار، یک قاشق غذاخوری ژل آلوئورا و ۱/۴ قاشق چای خوری نشاسته ذرت را مخلوط کنید و حرارت دهید تا جوش بیاید.

سپس آنرا از روی حرارت برداشته و یک قاشق غذاخوری گیاه هاماملیس به آن اضافه کنید. پس از اینکه مخلوط خنک شد، مقداری از آنرا به آرامی به پوست اطراف چشم بزنید. مابقی آنرا در یک ظرف شیشه ای ریخته و برای استفاده های بعدی در جایی خنک نگهداری کنید.

شیر ، سریع ترین رفع کننده چین و چروک پوست

شیر سرد را در کاسه ای بریزید و پنبه های توپی تان را داخل آن قرار دهید. سپس پنبه را فشار داده تا شیر اضافی موجود در آن خارج شود.

سپس پنبه ها را روی قسمت های پف کرده ی زیر چشم بگذارید وقتی پنبه ها گرم شدند، آنها را تعویض کنید. این کار ساده در طی یک ساعت، به دلیل اینکه شیر سرد به جمع شدن و انقباض عروق خونی زیر چشم کمک میکند، می تواند به میزان قابل توجهی پف و تورم زیر چشم را کاهش دهد.

روی صورتتان آب لیموی تازه بمالید. پوست لیمو را روی صورتتان بکشید.

روغن زیتون، معجزه زیبایی پوست

روغن زیتون یک منبع غنی از آنتی اکسیدان، ویتامین A. و ویتامین E. می‌باشد که می‌تواند با رادیکال‌های آزاد پوست آسیب دیده مبارزه کند. ماساژ روغن زیتون بر روی پوست باعث ترمیم و بازسازی سلول‌های پوست می‌شود.
مقداری روغن زیتون را به مدت ۱۰ دقیقه روی پوست ماساژ دهید. می‌توانید شب تا صبح بر روی پوست گذاشته و صبح آن را بشوئید. می‌توانید کمی ماست هم به آن اضافه کنید.

رفع چین و چروک صورت با پرتقال

بدون شک پرتقال یکی از میوه‌های سرشار از ویتامین C است که علاوه بر تقویت و محکم کردن پوست ضد پیری فوق العاده‌ای به حساب می‌آید.
آب پرتقال را با آب و کمی سرکه مخلوط کرده. سپس آن را در یخچال بگذارید. می‌توانید از این ماسک برای کل بدن چند مرتبه استفاده کنید.

مطالب مرتبط
10 راهکار طبیعی برای بهبود کیست های چرکی

ماسک گوجه فرنگی و نمک دریا

گوجه فرنگی غنی از بتاکاروتن و لیکوپن است که ترکیب آن با نمک دریایی باعث می‌شود خطوط و آثار پیری با مرور زمان کاهش یابند.
گوجه فرنگی‌ها را از وسط نصف کرده و بر روی آن‌ها نمک دریایی می‌ریزید. سپس برای ۵ دقیقه بگذارید روی پوستتان بماند. کمی آن را روی پوست ماساژ دهید؛ و سپس با آب بشوئید.

زنجبیل و رفع چین و چروک صورت

زنجبیل به دلیل داشتن محتویات آنتی اکسیدانی یک درمان خوب برای رفع چین و چروک به حساب می‌آید.
زنجبیل خرده شده یا پودر آن را با یک قاشق چایخوری عسل مخلوط کرده و ۵ دقیقه روی پوست بگذارید؛ و یا این مخلوط را در چای ریخته و میل کنید.

رفع چین و چروک صورت با روغن نارگیل

این روغن دارای خاصیت مرطوب کنندگی بالایی است و علاوه بر درمان لک‌های پوست برای رفع چین و چروک نیز مناسب است.
با استفاده از این روغن زیر چشم‌ها و نواحی چین افتاده را برای چند دقیقه به حالت دایره وار و ملایم ماساژ دهید. بهتر است اجازه دهید یک شب روی پوستتان بماند.

نوشیدن مرتب و روزانه آب

نوشیدن آب راحت ترین و موثرترین روش درمانی برای رفع چین و چروک پوست می باشد. نوشیدن آب سبب هیدراته شدن بدن می شود و سطح رطوبت پوست را حفظ می کند.

زمانی که بدن شما آب از دست بدهد، پوست پیرتر به نظر می رسد. همیشه سعی کنید از آب تصفیه شده و خالص استفاده کنید زیرا آب تصفیه نشده به سبب داشتن مواد شیمیایی می تواند در گذر زمان سبب آسیب پوست شما گردد.

روزانه حداقل دولیتر آب تصفیه شده مصرف کنید. در ابتدای صبح برای شروع فعالیت بدنی خود یک لیوان آب بنوشید و در طول روز حتما یک بطری آب همراه خود داشته باشید. همچنین از مصرف نوشیدنی های الکلی و گاز دار بپرهیزید.

مطالب مرتبط
سیزده عادت اشتباه روزمره که باعث پیری می شود

 سبک زندگی و سلامت پوست

توجه داشته باشید که شیوه‌ی زندگی شما بر سلامت و رفع چین و چروک پوست بسیار مهم و تاثیر گذار است و روند پیری را کند می‌کند. بدیهی است که برای جلوگیری از پیری و داشتن پوستی شفاف و جوان باید به سبک زندگیتان دقت کنید و بسیاری از مسائل را رعایت نمایید.

  •  حتما از ضد آفتاب و مرطوب کننده‌ها استفاده کنید.
  •  به مقدار لازم آب بنوشید.
  • با تمریناتی مانند مدیتیشن، یوگا، صحبت کردن با درمانگر، نوشتن و خواب کافی استرس را مدیریت کنید.
  • مصرف سیگار و دخانیات را به حداقل برسانید.
  • وزنتان را کنترل کنید و رژیم غذایی مناسبی برای خود انتخاب کنید.
  • مصرف قند را کاهش دهید.
  • ماساژ و بخور را فراموش نکنید.

گردآوری: وردنگار

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.