از دست دادن مو به علت کم کاری تیروئید

کم کاری تیروئید

0

اگر کم کاری تیروئید عامل اصلی ریزش موی شما باشد، ریزش مو از قسمت جلویی سر شروع می شود. دلیل این اتفاق این است که کمبود هورمون های تیروئید منجر به مرگ سریع تر سلول های مو می شود. سعی کنید تولید هورمون های خود را با ادویه هایی مانند زنجبیل و زردچوبه تجدید کنید.

از غذاهای فرآوری شده و غذاهایی که موجب گواتر می شوند اجتناب کنید و ویتامین D و B12 را به اندازه کافی دریافت کنید. آیورودا داروهای گیاهی مانند ashwagandha و guggulu را برای درمان مشکلات تیروئید پیشنهاد می کند. ۵ نفر از هر ۱۰۰ نفر (۱۲ سال و بالاتر) در ایالات متحده به هیپوتیروئیدیسم یا کمبود فعالیت تیرویید مبتلا هستند. این مشکل می تواند احساس خستگی و بی حالی شما را افزایش دهد و باعث افزایش وزن، مشکلات باروری و حتی افسردگی شود.

چیزی که شما ممکن است ندانید این است که این مشکل همچنین می تواند باعث ریزش مو شود. موی خشک و خرد شده، در واقع یکی از علائم کم کاری تیروئید است.

اما این مشکل چقدر می تواند بد باشد؟ آیا راه هایی برای درمان این مشکل به طور طبیعی برای در شما وجود دارد؟

علائم از دست دادن موها به علت هیپوتیروئیدیسم

ریزش مو اتفاقی است که شما خودتان آن را می بینید. اما تشخیص این مطلب که ریزش مو، به علت کم کاری تیروئید باشد، مهم است، بنابراین شما می توانید درمان مناسب را دریافت کنید. بنیاد تیروئید بریتانیا برخی از ویژگی های کلیدی را بیان می کند:

  • ریزش مو به صورت پراکنده است
  • ریزش مو در دو طرف پیشانی بیشتر است.
  • از دست دادن مو در سراسر پوست سر و نه در بخش های جدا از هم

به نظر می رسد چند ماه پس از آنکه فرد به بیماری تیروئید مبتلا شده است، ریزش مو رخ می دهد، بنابراین فرد سایر علائم بیماری تیروئید مانند افزایش وزن، خستگی، صورت پف کرده، یبوست، درد مفصلی یا عضلانی، مشکل با هوای سرد، کاهش میزان عرق، پوست خشک، پریودهای سنگین در زنان و یا نامنظم شدن قاعدگی و سرعت ضربان قلب را مشاهده می کند.

مطالب مرتبط
افزایش درجه حرارت بدن کودک و رشد دندان ها

چرا هیپوتیروئیدیسم باعث ریزش مو می شود؟

هورمون های تیروئید T3 و T4 مسئول مدولاسیون فرآیندهای بیولوژیکی موها به روش های مختلف هستند. T3 و T4 با کاهش مرگ و میر کراتینوسیت ها یا سلول هایی که کراتین را ایجاد می کنند، یک بلوک ساختاری در برابر موهای شما هستند.

T4 به خودی خود تکثیر این سلول ها که ماتریکس مو را تشکیل می دهند، تنظیم می کند. همچنین طول مدت مرحله رشد سلول های مو را افزایش می دهد.

اگر تیروئید شما به اندازه کافی فعال نیست، به راحتی این هورمون ها در بدن شما تکثیر نمی شوند. بنابراین سلول های موی شما سریع تر می میرند و جای آن ها دوباره پر نمی شود. این اتفاقی است که باعث ریزش مو به علت کم کاری تیروئید می شود.

 درمان آیورودا برای از دست دادن مو به علت کم کاری تیروئید

درمان ریزش مو همیشه آسان نیست. با این حال، در مورد ریزش یا از دست دادن موی مرتبط با هیپوتیروئیدیسم، شما می توانید برخی از درمان های طبیعی که موجب درمان اختلال تیروئید و کمک به بازگرداندن رشد مو می شود را استفاده کنید.

آیورودا نقش غده تیروئید ضعیف را بازی می کند تا تعادل هورمون های T3 و T4 را در بدن بازسازی کند. این به نوبه خود باعث افزایش مو یا افزایش رشد مو می شود.

Varunadi kasaya، triphala، kachanar guggulu و ashwagandha بعضی از داروهای معمولی است که ممکن است یک پزشک آیورودا تجویز کند. ۶- Ashwagandha مخلوط با روغن نارگیل می تواند باعث قوی تر شدن ریشه های مو شود.

هرگونه کپی برداری با نام وردنگار و لینک دهی مستقیم مجاز می باشد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.