آیا داروهای اگزما می توانند بیماری آسم را درمان کنند؟

0

بیماری آسم – دو آزمایش جدید تصادفی دو سوکور نشان می دهد که داروهای اگزمای دوپلیوماب ایمن تر و موثر تر از درمان های فعلی برای درمان آسم شدید می باشند. افرادی که علائم آسم آنها، به سختی کنترل می شود ممکن است  با داروهایی که برای درمان اگزما مورد استفاده قرار می گیرند، تسکین یابد. برآوردها نشان می دهد که تا ۲۵ میلیون نفر در ایالات متحده دارای آسم هستند و بیش از ۳۱ میلیون نفر مبتلا به اگزما هستند.

ارتباط بین اگزما، درماتیت آتوپیک و آسم، تحت تمرکز تحقیقات زیادی است. به عنوان مثال، شناخته شده است که کودکان مبتلا به آسم مبتلا به اگزما نیز هستند و بسیاری از افرادی که اگزما دارند در معرض ابتلا به آسم قرار می گیرند – پدیده ای است که به عنوان ” مارش اتوپیک ” شناخته می شود.

بیماری آسم و داروهای اگزما

در حال حاضر، تحقیقات جدید نشان می دهد که یک داروی مورد استفاده برای درمان یک بیماری نیز ممکن است در درمان دیگری موثر باشد. دوپیلوماب (Dupilumab) یک داروی ضد التهابی است که برای درمان اگزما استفاده می شود و دو مطالعه اخیرا در مجله پزشکی نیوانگلند نشان داد که علائم  آسم را نیز کاهش می دهد و به بیماران مبتلا به آسم  کمک می کند تا راحت تر تنفس کنند.

اولین مطالعه توسط دکتر ماریو کاسترو آلن و ادیت وولف، استاد برجسته رولموگرافی و مراقبت های ویژه پزشکی در دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس انجام شد.  دکتر کاسترو نیز یکی از نویسندگان مطالعات دوم بود که اولین نویسنده آن دکتر کلاوس فر راب است که استاد پزشکی ریه در دانشگاه کیل در آلمان است. 

دوپیلوماب باعث بهبود عملکرد ریه می شود

اولین مطالعه شامل ۱۹۰۲ نفر از بیماران مبتلا به آسم متوسط ​​تا شدید بود که همه آنها سه نوع مختلف از استنشاق را برای کنترل علائم خود نیاز داشتند. برای مدت ۱ سال، آنها به صورت تصادفی به یکی از دو گروه تقسیم شدند: گروهی که دپیلوامب دریافت کرد و گروهی که پلاسیو را دریافت کردند.  گروهی که دارو را دریافت می کردند خود به دو گروه تقسیم شدند: دوز بالاتر یا دوز پایین تر.

مطالب مرتبط
ایمپلنت دندان و هر آنچه لازم است در مورد آن بدانید

نه پزشکان و نه شرکت کنندگان نمی دانستند که کدام  گروه  داروهای واقعی  را مصرف می کنند، که این را یک مطالعه دوسویه کور، تصادفی کرده است. نه تنها افرادی که دوپیلوماب را مصرف کرده اند علائم کمتری دارند، بلکه آنها در آزمایش عملکرد ریه نیز موفق ترند. آزمایشی که که حجم هوایی را اندازه گیری می کند که یک فرد می تواند به شدت آن را بیرون بدهد.  به طور کلی، افرادی که دوپیلوماب را مصرف کردند از ۱۳۰ تا ۲۴۰ میلی لیتر عملکرد ریه بهتری داشتند  نسبت به افرادی که دارو مصرف نمی کردند. تفاوت بین دوزهای بالا و پایین داروهای اگزما وجود ندارد.

علاوه بر این در شرکت کنندگان که دارو مصرف کرده اند، نیز به دلیل آسم مراجعه کمتری به اتاق اورژانس ثبت شده است. در واقع، ۳.۵ درصد از بیمارانی که دوپیلوماب مصرف می کردند به اورژانس مراجعه داشتند در مقایسه با ۶.۵ درصد از افرادی که پلاسبو مصرف می کردند.

چرا دویپلوماب بهتر از داروهای دیگر است

در مطالعه دوم، ۲۱۰ نفر از شرکت کنندگان که آسم شدید داشتند، مورد بررسی قرار گرفتند که همه آنها از همان نوع داروهای استنشاقی برای کنترل وضعیت خود استفاده می کردند، اما همچنین از استروئیدهای خوراکی نیز استفاده می کردند.  آنها به صورت تصادفی برای دریافت داروی دوپیلوماب یا پلاسبو به عنوان داروی اضافی  برای ۲۴ هفته انتخاب شدند. تا ۵۰ درصد از بیمارانی که  دوپیلووماب دریافت کردند به طور کامل مصرف  استروئید ها را قطع کردند و ۸۰ درصد از بیماران میزان مصرف استروئید را به نصف کاهش دادند.

دکتر کاسترو توضیح می دهد که استروئید های مزمن خوراکی مانند پردنیزون می توانند عوارض جانبی مانند دیابت، آب مروارید و پوکی استخوان را ایجاد کنند. همچنین افرادی که مبتلا به آسم هستند، نیاز به مصرف این داروها برای چندین دهه دارند. کاسترو توضیح می دهد که “من بیماران دارم،” که مجبور به توقف کار و معلولیت شده اند چرا که علائم آسم آنها بسیار شدید بود و دیگر نمی توانستند کار کنند. “

مطالب مرتبط
نحوه مصرف قرص لیپوفیکس

او  اضافه کرد: “من هیجان زده هستم” در مورد پتانسیل دوپیلوماب در بهبود علایم آسم. زیرا بیماران زیادی را که در درمان های در دسترس قرار گرفته اند و هنوز نمی توانند نفس بکشند، می توانند  به بیماری بسیار ناتوان کننده ای دچار شوند. ” دکتر کاسترو همچنین در مورد اهمیت گسترده این یافته های جدید، گفت: “این دارو نه تنها علائم شدید آسم را کاهش داد، بلکه توانایی تنفس را بهبود بخشید. این مساله مهمی است زیرا این بیماران دارای یک بیماری مزمن هستند که در طول زمان با از دست دادن عملکرد ریه بدتر می شود. تا کنون دارو برای آسم وجود نداشته است که روند بیماری را تغییر دهد.”

وی همچنین در مورد مزیت دوپیلوماب را در مقایسه با درمان های موجود بیان می کند و می گوید: “داروهای جاری برای آسم شدید، به عنوان مثال برای کاهش مراجعه به اتاق اورژانس موثراند، اما کارکرد ریه را بهبود نمی بخشد.”

اختصاصی وردنگار – هرگونه کپی برداری با نام و لینک دهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.