۴۰ ماده غذایی که خطر مبتلا شدن به سرطان پوست را کاهش می دهد

0

۴۰ ماده غذایی که خطر مبتلا شدن به سرطان پوست را کاهش می دهد

در این مقاله که توسط کارشناسان سلامت وب سایت وردنگار تهیه شده است با ۴۱ ماده غذایی که خطر مبتلا شدن به سرطان پوست را کاهش می دهد، آشنا می شوید:

آجیل برزیلی

محققان موسسه هانتسمن و یوتا، بین سلنیوم و سرطان پوست ارتباطی پیدا کرده اند و می گویند غذاهایی که حاوی سلنیوم باشند خطر ابتلا به ملانوما (تومورهای پوستی) را کاهش می دهند.

 

خوشبختانه برای دستیابی به میزان مناسبی از سلنیوم (بین۵۵ تا۴۰۰ میکروگرم) می توانید از آجیل برزیلی استفاده کنید. خوب است بدانید که هر ۳.۵ اونس آجیل حاوی ۱۹۷ میکروگرم سلنیوم می باشد.

 

میگو

یکی دیگر از عوامل کاهش خطر سرطان پوست میگو می باشد. با استفاده ۶ میگو با اندازه متوسط ۵۶ میکروگرم سلنیوم به بدن شما می رسد. همچنین میگو غنی از ید نیز می باشد.

 

دانه خردل

با اینکه بسیاری از چاشنی ها برای سلامتی انسان مضر هستند اما خردل بسیار مفید است. در هر ۳.۵ اونس دانه خردل ۲۰۸ میکروگرم سلنیوم وجود دارد. پس برای استفاده از خردل در غذاهایتان معطل نکنید.

 

تخم مرغ

آیا دوست دارید که خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش دهید؟ پس روز خود را با خوردن تخم مرغ شروع کنید. این را هم بدانید که خوردن تخم مرغ به کاهش وزنتان کمک می کند.

 

دو عدد تخم مرغ حاوی ۱۶۵ میکروگرم سلنیوم می باشد. خوردن این ماده غذایی یکی از ساده ترین راه های مبارزه با سرطان پوست است.

 

اسموتی ها (آبمیوه ها)

با خوردن اسموتی های مغذی، وزن خود را به راحتی کاهش دهید و چربی های اضافی شکمتان را از بین ببرید. با نوشیدن اسموتی، سوز و ساخت بدنتان افزایش پیدا می کند و اگر سیستم گوارشتان مشکلی داشته باشد آن را برطرف میسازد. پس از چند روز استفاده می توانید تأثیر آن را مشاهده کنید.

 

صدف دو کفه ایی

در عین حال که کالری کمی دارد اما سلنیوم و امگا۳ بالایی دارد. یکی دیگر از راه های کاهش خطر ابتلا به سرطان پوست و همچنین التهابات پوستی مصرف این ماده غذایی است.

از دیگر فواید صدف این است که به کاهش وزن شما کمک می کند. هر۳.۵ اونس صدف حاوی ۶۰ میکروگرم سلنیوم است، پس درنگ نکنید و با خوردن آن خود را در برابر سرطان ایمن کنید.

 

ماهی

ماهی را جایگزین غذاهای تکراری خود کنید تا سالم تر زندگی کرده و سلامتی پوستتان را تضمین کنید. هر۳.۵ اونس از ماهی های اقیانوس اطلس حاوی ۱۴۸میکروگرم سلنیوم می باشد پس بیایید با مصرف ماهی سلامت پوست مان را تضمین کنیم.

 

گوشت بوقلمون

آیا می خواهید که پوستتان را در مقابل اشعه های مضر خورشید حفاظت کنید؟ خوردن مقداری گوشت بوقلمون را امتحان کنید. گوشت بوقلمون یکی از منابع دسترسی به سلنیوم می باشد. هر ۳.۵ اونس از گوشت بوقلمون ۱۰۳ میکروگرم سلنیوم دارد. نکته مهم این است که اگر بو قلمون را با پوست مصرف کنید شاهد تأثیرات بیشتری خواهید بود.

 

گوشت بره

قرار دادن بره به عنوان یکی از وعده های غذایی سلامت پوست شما را تضمین می کند. در مجله مواد غذایی منتشر شده که تنها مصرف ۴ اونس گوشت بره نصف میزان سلنیوم مورد نیاز شما را فراهم می کند و همچنین در زمان پیری به عملکرد و سلامتی شما کمک می کند.

 

قارچ شیتاک

با اضافه کردن مقداری قارچ شیتاک به وعده های غذاییتان از پوست خود محافظت کنید. علاوه بر آن برای از بین بردن جوش های صورت نیز کاربرد دارد.

 

این قارچ با داشتن  روی و ریبوفلاوین سبب زیبا و با طراوت ماندن پوست شما می شود. هر۳.۵ اونس قارچ حاوی۴۶ میکروگرم سلنیوم می باشد.

 

مطالب مرتبط
دلایلی که نشان می دهند چرا یک الگوی مختل شده ساعت بدن می تواند خطر افسردگی شما را افزایش دهد

تخم آفتابگردان

آیا قصد خوردن یک ساندویچ خوشمزه را دارید ولی از داشتن آلرژی و حساسیت نسبت به کره بادام زمینی می ترسید؟ شما می توانید به جای کره بادام زمینی از کره تخم آفتابگردان استفاده کنید.

 

هر ۳.۵ اونس از تخم آفتابگردان دارای ۱۰۴ میکروگرم سلنیوم می باشد. بنابراین با خوردن ساندویچ حاوی کره تخم آفتابگردان از خطر ابتلای خود به سرطان پوست بکاهید.

 

جگر مرغ

بجای دور ریختن دل و جگر مرغ از آنها غذای مقوی و سالم درست کنید. شما با خوردن جگر مرغ سلامت و زیبایی پوستتان را افزایش می دهید. با جگر مرغ می توانید سوپ یا آبگوشت درست کرده و از خوردن آن لذت ببرید. هر وعده آن حاوی ۱۰۴ میکروگرم سلنیوم می باشد.

 

گوشت گاو

 این بار که به رستوران می روید استیک گوشت سفارش دهید، سپس در طول زمان شاهد بهتر شدن پوستتان خواهید بود و سلامتی پوستتان دوباره باز خواهد گشت.

 

به دلیل وجود کولین در این ماده غذایی میزان تمرکز شما بالا می رود. هر۳.۵ اونس گوشت دارای ۴۰ میکرو گرم سلنیوم  است. بنابراین گوشت گاو یکی دیگر از منابع بسیار خوب تأمین سلنیوم می باشد.

 

ده پا

اگر ده پا را به سبد غذایی خود اضافه کرده و آن را جایگزین غذاهای بی ارزش کنید مشاهده خواهید کرد که پوستتان بهتر خواهد کرد. هر ۳.۵ اونس از این غذای دریایی حاوی ۹۰ میکروگرم سلنیوم می باشد.

 

اختاپوس (هشت پا)

یکی دیگر از راه های آسان برای به دست آوردن سلنیوم خوردن اختاپوس است. مصرف اختاپوس به صورت سوشی، سالاد یا سوپ برای سلامت پوست شما مفید است. هر ۳.۵ اونس اختاپوس میزان سلونیوم شما را دو برابر می کند.

 

 

ماهی تن، مخصوص آب های شور و گرم

دفعه بعدی که تصمیم می گیرید غذای ژاپنی مصرف کنید رل های خوراکی سرخ کرده و سس زده را فراموش کنید و به جای آن ماهی تن سفارش دهید. این نوع ماهی علاوه بر اینکه سرشار ازسلنیوم است حاوی  امگا۳ نیز می باشد.

 

ماهی کولی

این ماهی ها علاوه بر مقرون به صرفه بودن دارای اسید چرب امگا۳ و سلنیوم نیز می باشند. حتما باید این ماهی ها را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

فقط مقدار اندکی از این ماهی حاوی ۶۸ میکروگرم سلنیوم است. این ماهی ها علاوه بر  خاصیت ضد سرطانی، ضد التهابی پوست را نیز دارا است.

 

ماهی اورنج راف

آیا از خوردن غذا های معمولی و تکراری دریایی خسته شده اید؟ این ماهی سودمند را می توانید جایگزین غذا های تکراری دریایی کنید. این ماهی در اعماق آب ها زندگی می کند و هر ۳.۵ اونس از آن حاوی ۸۸ میکروگرم سلنیوم می باشد.

علاوه بر سلنیوم مقدار زیادی امگا۳ هم دارد. برای طعم و مزه دار کردن می توانید از مرکباتی مثل پرتغال و لیمو ترش استفاده کنید. با این کار پوست خود را در برابر سرطان مراقبت کرده اید. علاوه بر محاظت از پوست به کاهش وزتنان نیز کمک کرده اید.

 

کنسرو تن ماهی

آیا تصورتان این است که فقط با خوردن غذا های گران قیمت می توانید سلامتتان را تضمین کنید؟؟ دوباره راجع به دیدگاه خود فکر کنید. شما می توانید برای پیشگری از ابتلا به سرطان پوست از کنسرو تن ماهی استفاده کنید.

 

هر ۳.۵ اونس ماهی تن حاوی ۸۰ میکروگرم سلنیوم می باشد. پس هر از چند گاهی ماهی تن را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

 

جوانه گندم

برای مبارزه کردن با سرطان پوست احتیاجی به خوردن غذا های گران قیمت ندارید. تنها با اضافه کردن مقداری جوانه گندم به اسموتی یا سالاد خود علاوه بر کم کردن وزن می توانید از مبتلا شدن به  سرطان پوست نیز جلوگیری کنید.

 

مطالب مرتبط
پرهیز از ترکیبات غذایی مضر برای بدن انسان

هر ۳.۵ اونس جوانه گندم حاوی ۷۹ میکروگرم سلنیوم می باشد. این ماده غذایی علاوه بر سلنیوم منبع مناسبی برای فیبر وکلسیم است. برای سالم تر زندگی کردن، کم کردن وزن، پیشگیری از سرطان پوست  و قوی تر شدن استخوان ها از جوانه گندم استفاده کنید.

 

صدف خوراکی

علاوه بر ویژگی و خواص مغزی که این ماده غذایی دارد اضافه کردن آن به برنامه غذاییتان خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش می دهد.

هر ۳.۵ اونس صدفی که از اقیانوس آرام گرفته می شود حاوی ۱۵۴ میکروگرم سلنیوم می باشد. علاوه بر خاصیت ضد سرطانی خاصیت ضد التهابی و امگا۳ بالایی دارد.

 

ماهی سواحل بومی و سنگلاخی

این ماهی کالری کم و سلنیوم بالایی داشته و خوردن آن  خطر ابتلا به سرطان پوست و ملانوما را کاهش می دهد. علاوه بر این به دلیل ویتامین D و کلسیم برای استخوان ها مفید می باشند. این ماهی را می توان به صورت سرخ شده، پخته شده یا کباب شده نوش جان کرد.

ماهی سالمون

احتمالا شنیده اید که اسید چرب امگا۳ به سلامت و عملکرد قبلب شما کمک می کند اما آیا اینکه برای پوست هم مفید است شنیده بودید؟؟

 

تنها یک تکه فیله سالمون حاوی ۷۶میکروگرم سلنیوم می باشد. پس ماهی سالمون را هم به لیست غذاهای مفید برای پوست اضافه کنید.

 

کبد غاز

وقتی بحث بر سر محصولات ارگانیک و طبیعی می شود که برای رشد و بزرگ شدنشان از مواد طبیعی و سالم استفاده شده شما با خیال راحت می توانید از این غذای مفید و لذیذ استفاده کنید و آنها را جز غذاهایی قرار دهید که برای سلامت پوست هم مفید هستند. تنها چند قاشق از خوراک جگر و کبد غاز حاوی ۶۸ میکروگرم سلنیوم می باشد.

 

ماهی خال مخالی

تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که مقداری از این ماهی را در برنامه غذایی خود قرار دهید زیرا خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش می دهد.

این ماهی که طرز پخت و تهیه آن آسان است حاوی ۷۳ میکروگرم سلنیوم می باشد. پس برای اضافه کردن این ماهی خوشمزه و مفید به برنامه غذاییتان درنگ نکنید.

 

خرچنگ دریایی

اینکه خودتان در خانه این غذا را درست می کنید یا در رستوران آن را سفارش می دهید اصلا مهم نیست. نکته مهم و حائز اهمیت این است که با خوردن این غذا خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهید. خوب است بدانید که هر ۳.۵ اونس از این خرچنگ حاوی ۶۴ میکروگرم سلنیوم می باشد.

اره ماهی

یکی دیگر از غذاهایی که خطر ابتلا به سرطان پوست یا همان ملانوما را کاهش می دهد خوردن این ماهی است. علاوه بر میزان بالای سلنیومی که این ماهی دارد با نفخ حاصل از پتاسیم و فسفر نیز مبارزه می کند. حتما از انواع مختلف این ماهی در سبد غذایی خود استفاده کنید. این ماهی نسبت به ماهی های وارداتی دیگر بسیار مفید می باشد.

 

خاویار

شما می توانید برای مبارزه و پیشگیری از سرطان پوست خاویار مصرف کنید. خاویار را به هر صورتی که دوست دارید می توانید میل کنید. مثلا همراه سوشی یا هر مدل دیگر.

خاویار علاوه بر ارزش غذایی بالایی که دارد حاوی سلنیوم نیز می باشد. شما هم مانند خانواده های سلطنتی و اشرافی می توانید از خوردن این غذای خوشمزه لذت ببرید.

 

شاه ماهی

فقط با خوردن مقدار اندکی از این ماهی در مدت زمان کم می توانید خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش دهید.

هر ۳.۵ اونس از این ماهی حاوی ۵۹ میکروگرم سلنیوم می باشد. طبق تحقیقات انجام شده در مورد سرطان، دانشمندان متوجه شدند که نه تنها این ماهی سلنیوم بالایی دارد بلکه می تواند با عفونت ها نیز مبارزه کند.

 

مطالب مرتبط
نحوه مصرف آلودرم ( Alodorm ) + عوارض و تداخلات دارویی

گوشت گاومیش

به جای خوردن همبرگر های تکراری این ساندویچ که با گوشت گاومیش درست شده است را امتحان کنید.

هر ۴ اونس از  این گوشت ۱/۴ میزان سلنیوم مورد نیاز شما را فراهم می کند و به مبارزه و پیشگیری علیه سرطان کمک می کند. علاوه بر این با میزان چشم گیری ویتامینB که دارد به سر حال ماندن و انرژی داشتنتان کمک می کند.

 

ذرت

از خوردن سبزیجات امتناع نکنید زیرا سبزیجات سلنیوم بالایی دارند و برای سلامتی پوست شما مفید اند. یکی از منابع بسیار خوب برای تامین سلنیوم ذرت می باشد. تقریبا می توان گفت هر خوشه آن حاوی ۵۷ میکروگرم سلنیوم است.

 

هالیبوت (نوعی ماهی پهن و بزرگ)

مصرف این ماهی در طول زمان خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش می دهد. هر ۳.۵ اونس از گوشت این ماهی حاوی ۵۵ میکروگرم سلنیوم می باشد. علاوه بر سلنیوم این ماده غذایی مقدار زیادی پروتئین، امگا۳ و فسفر نیز دارد.

 

دانه چیا

شاید غذا های دریایی راهی آسان برای به دست آوردن سلنیوم باشد اما دانه چیا نیز حاوی مقدار زیادی اسید چرب امگا۳ می باشد.

هر ۳.۵ اونس دانه چیا بیش از ماهی سالمون سلنیوم دارد. یعنی هر انس دانه چیا ۱۶ میکروگرم سلنیوم دارد. می توانید از این دانه ها در اسموتی یا غذاهایتان استفاده کنید.

 

خرچنگ

اگر نگران سلامتی پوست خود هستید استفاده از خرچنگ راه پیشنهاد می کنیم. تنها یک تکه گوشت خرچنگ ۶۷ درصد از سلنیوم مورد نیاز بدن را فراهم می کند. علاوه بر این مقدار زیادی ویتامین  AوE  دارد که برای سلامت و زیبایی پوست نیز مورد نیاز است.

 

گندم

اگر قصد خریدن یک نان خوب را دارید، نانی را انتخاب کنید که از گندم درست شده باشد. یک پیمانه آرد گندم ۴۶ میکروگرم سلنیوم دارد که منبع بسیار خوبی برای به دست آوردن کلسیم، منیزیم، پتاسیم و فسفر می باشد.

زنجبیل

با اضافه کردن مقداری زنجبیل به غذاهایتان خطر ابتلا به سرطان و التهاب پوستی و حتی وزنتان را کاهش دهید. هر اونس زنجبیل حاوی ۱۶ میکروگرم سلنیوم می باشد پس با دست ودل بازی این چاشنی را به غذاهایتان اضافه کنید.

 

ماهی ساردین

با مصرف این ماهی می توانید خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش دهید. یک قوطی این ماهی ۵۳ میکروگرم سلنیوم دارد. این ماهی التهابات پوستی را کاهش داده و دارای امگا۳ (اسید چربی که برای سلامت قلب نیاز است)می باشد.

 

ماهی خاردار

اگر به فکر پیشگیری از سرطان پوست هستید حتما از این ماهی دربرنامه غذایی خود استفاده کنید.تنها یک تکه از گوشت این ماهی حاوی۴۷میکروگرم سلنیوم می باشد حتی به بهتر شدن خلق و خوی تان هم کمک می کند.

 

ادویه کاری

استفاده از مقدار کمی ادویه کاری در غذا هایتان به این معنی  است که شما دارید از پوست خود در برابر خطر ابتلا به سرطان محافظت می کنید. باید این را هم بدانید که کاری به غذای شما عطر و طعم مطبوعی می دهد.

 

آبالون(نوعی صدف دریایی)

آبالون تنها یک پوسته صدف نیست بلکه مصرف آن برای سلامتی بسیار حائز اهمیت است. این صدف با سلنیومی که دارد به سلامت پوست شما کمک می کند. با خوردن این غذا سلامتی پوست شما تضمین می شود.

ماهی مرکب

یکی دیگر از غذا هایی که سلامت پوست شما را تضمین می کند این غذای دریایی است. این ماهی حاوی ۱۵ میکروگرم سلنیوم می باشد. خوردن کالاماری (نوعی ماهی مرکب) چه به صورت سرخ شده و چه به صورت بریان، به سلامتی پوست شما کمک شایانی می کند.

 

اختصاصی سایت وردنگار: کپی تنها با ذکر منبع مجاز است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.