آئودی ای ترون محصول کاملا الکتریکی آلمانی معرفی شد

آئودی در نهایت پس از مدت ها انتظار اولین شاسی بلند الکتریکی خود را به نام ای ترون رونمایی کرد. این کمپانی آلمانی پیشتر نسخه کانسپتی از ای ترون را معرفی کرده بود و مدتی بعد اعلام نمود که می خواهد مدل تولیدی ای ترون الکتریکی را رونمایی کند.

0

آئودی ای ترون محصول کاملا الکتریکی آلمانی معرفی شد

آئودی ای ترون : کمپانی آئودی را می توان یکی از برندهای مطرح تولیدکننده خودرو آلمانی شناخته شده و هر سال محصول جدیدی را برای این صنعت معرفی می کند.

این شرکت در نهایت پس از مدت ها انتظار اولین شاسی بلند الکتریکی خود را به نام ای ترون رونمایی کرد. این کمپانی آلمانی پیشتر نسخه کانسپتی از ای ترون را معرفی کرده بود و مدتی بعد اعلام نمود که می خواهد مدل تولیدی ای ترون الکتریکی را رونمایی کند.

در نهایت این وعده عملی شد و شاهد معرفی ای ترون شاسی بلند در روزهای اخیر بودیم. محصول جدید آئودی را می توان رقیب جدی تسلا مدل ایکس دانست. خودرویی که در رده شاسی بلند میان سایز بوده و از سیستم حرکتی تمام الکتریکی بهره می برد. این بدان معناست که آئودی هیچ پیشرانه احتراقی را در ای ترون به کار نگرفت و در کنار آن فناوری های مدرنی از جمله آینه بغل دوربین دار نیز شامل حال E-Tron شد.

شاید تصور شود آئودی ای ترون سال جاری یا آینده از راه می رسد اما آئودی تا سال ۲۰۲۰ آن را عرضه نمی کند. قیمت پایه آن از ۷۴ هزار دلار شروع شده و یک باتری ۹۵ کیلووات ساعتی را دربرمی گیرد. با چنین باتری ای ترون قادر است در ۶ ثانیه به ۱۰۰ کیلومتربرساعت برسد. شاید این سریعترین شتاب نباشد اما به عنوان یک شاسی بلند مطلوب به نظر می رسد. با پیشرانه الکتریکی ۳۵۵ اسب بخاری باید انتظار عملکرد بالایی داشت.

محدوده حرکتی آئودی ای ترون ۴۰۰ کیلومتر بوده و این یعنی با هر بار شارژ می تواند مسافتی ۴۰۰ کیلومتری را بپیماید. البته این روزها کمپانی های تولیدکننده خودروهای الکتریکی در تلاش هستند تا اتومبیل هایی تولید کنند که بتواند دامنه حرکتی بیش از ۴۰۰ کیلومتر داشته باشد. آئودی نیز ازاین قاعده مستثنی نیست و در تلاش بوده تا محصولات الکتریکی آینده را با دامنه حرکتی بالاتر همراه سازد. با فناوری شارژ سریع می توان در ۳۰ دقیقه باتری ای ترون به شارژ ۸۰ درصد رساند.

مطالب مرتبط
رونمایی فورد از فیس لیفت فورد اسکورت

پیش بینی می شود در دهه بعدی نسل جدیدی از خودروها را شاهد باشیم که می توانند با پیشرانه الکتریکی به حرکت درآمده و عملکرد خوبی از خود نشان دهند.

هرگونه کپی برداری با نام و لینک دهی مستقیم مجاز می باشد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.