بررسی آئودی Q8 50 TDI Quattro S

هنگامی که در نزدیکی Q8 50 TDI Quattro S قرار می گیرید با شاسی بلندی رو به رو می شوید که می تواند جذاب و گیرا باشد. برخی اتومبیل ها با طراحی مجذوب کننده ای که دارند نظر همگان را جلب می کنند و Q8 50 TDI Quattro Sنیز از چنین ویژگی برخوردار است. محصولی که بهترین ها برای طراحی آن تلاش کردند تا در نهایت شاهد خودرویی خیره کننده و جسور باشیم.

0

بررسی آئودی Q8 50 TDI Quattro S خودرو بزرگ و قدرتمند آلمانی

آئودی Q8 50 : شرکت آئودی را می توان یکی از برندهای مطرح تولیدکننده خودرو دانست که زیرمجموعه کمپانی مادر یعنی فولکس واگن قرار می گیرد. در سبد محصولات این کمپانی مدل های قابل توجه متعددی را می توان شاهد بود که از جمله باید به سری شاسی بلندهای Q، سری سدان های A و برخی دیگر اشاره کرد.

بررسی اجمالی

اخیرا آلمانی ها دست به کار شده و از شاسی بلند نسل جدید و قابل توجهی به نام Q8 رونمایی کردند. مدلی که شباهتی به نسخه کانسپت خود داشته و هنگام معرفی نظر کارشناسان و فعالان صنعت را به خود جلب کرد. آئودی از زمانی که زبان طراحی جدیدی را برای اتومبیل های خود در نظر گرفته توانست نظر مخاطبان و طرفداران را بیش از قبل جلب کند. بخصوص آن که با کابین کاملا هوشمندانه و آینده نگرانه این محبوبیت دوچندان نیز شد.

Q8 در طراحی شباهت فاحشی به لامبورگینی اوروس دارد زیرا پلتفرم یکسانی برای هر دو به کار گرفته شده و هر دو کمپانی نیز از برندهای زیرمجموعه فولکس واگن هستند. بنابراین هنگامی که Q8 را در کنار لامبورگینی اوروس قرار می دهیم می‌توان به این شباهت پی برد.

در این مطلب قصد داریم به بررسی محصول کمپانی آئودی بپردازیم. مدلی که آئودی Q8 50 TDI Quattro S نام داشته و از طراحی اسپرت و ساختاری تهاجمی بهره می برد.

طراحی

در بحث طراحی ظاهری آئودی Q8 50 TDI Quattro S  تهاجمی، پهن پیکر و اسپرت به نظر می رسد. سه آلمانی که جذابیت را به دنبال داشته و موجب هیجان انگیز شدن ظاهر اتومبیل می شوند. آئودی Q8 50 TDI Quattro S نیز از این بحث کامل بوده و به سختی می توان ایرادی را شاهد بود.

مهندسان طراحی آئودی سعی کردند مدلی را طراحی کنند که برای طرفداران و مخاطبان آئودی خیره کننده باشد. خطوط تیز در کنار این شاسی بلند بسیار جذاب بوده و ظاهری بزرگ را به آئودی Q8 50 TDI Quattro S بخشیده است.

مطالب مرتبط
کانسپت سدان الکتریکی آئودی ای-ترون GT در لس آنجلس رونمایی می شود

این خودرو جدید آئودی طراحی افسانه ای داشته و در ظاهر شاید آن را با لامبورگینی اوروس اشتباه گیرید. مهندسان آئودی سعی کردند بهترین را برای این نسخه در نظر گیرند از این رو باید آئودی Q8 50 TDI Quattro S را یک مدل کاملا تهاجمی و رده بالا دانست.

هنگامی که در نزدیکی آئودی Q8 50 TDI Quattro S قرار می گیرید با شاسی بلندی رو به رو می شوید که می تواند جذاب و گیرا باشد. برخی اتومبیل ها با طراحی مجذوب کننده ای که دارند نظر همگان را جلب می کنند و Q8 50 TDI Quattro S نیز از چنین ویژگی برخوردار است. محصولی که بهترین ها برای طراحی آن تلاش کردند تا در نهایت شاهد خودرویی خیره کننده و جسور باشیم.

البته از زمانی که آئودی زبان طراحی جدید خود را برای نسل جدید محصولاتش به کار گرفته عمده اتومبیل های این شرکت به خودروهای بزرگی تبدیل شدند. بنابراین می توان در بحث ظاهری Q8 50 TDI Quattro S را محصولی برجسته در میان اتومبیل های آئودی به شمار آورد و آن را تحسین کرد.

فنی

بیشتر اتومبیل ها در بحث فنی اختلافی با یکدیگر دارند و هر اتومبیل نیز باتوجه به ساختار خود پیشرانه و متعلقاتی دریافت می کند. در این بین شاسی بلند Q8 نیز به عنوان یک SUV پرچمدار آئودی پیشرانه شش سیلندر توربو ۲۸۶ اسب بخاری ۲۹۶۷ سی سی برای آن در نظر گرفته شد. این پیشرانه عملکرد بالایی داشته و قدرت قابل توجهی به Q8 بخشیده تا قدرتمند در جاده ها ظاهر شود. کیو ۸ با موتور موردبحث می تواند در کمتر از ۶.۳ ثانیه به ۱۰۰ کیلومتربرساعت رسیده و سقف سرعت ۲۳۰ کیلومتربرساعتی دارد.

سیستم حرکتی چهار چرخ محرک در کنار گیربکس DOHC اتوماتیک توان حرکتی بالایی را برای Q8 آئودی فراهم آورده تا به عنوان شاسی بلندی قدرتمند در جاده ها به حرکت در آمده و رقیب سرسختی برای مدل های هم سطح باشد. آئودی موتور مختلفی برای Q8 در نظر گرفته که مشتریان می توانند با مراجعه به نمایندگی این شرکت مدلی با پیکربندی خاص خود سفارش دهند. شرکت موردبحث نسخه های با عملکرد بالایی هم داشته که نه تنها در طراحی بلکه در بحث فنی نیز اسپرت و قدرتمند به شمار می روند.

مطالب مرتبط
توان 650 اسب بخاری آئودی RS6

Q8 نیز در نسخه معمولی قابل توجه است و با مشخصه هایی که آئودی برای آن در نظر گرفته یک مدل برجسته است و قادر بوده توان بزرگی از خود نشان دهد. با این حساب در بحث فنی می توان این خودرو شاسی بلند آلمانی را ایده آل و حتی فراتر از انتظار پنداشت.

کابین داخلی

یکی از بخش هایی که خریداران اتومبیل توجه بسیاری به آن دارند، کابین داخلی اتومبیل است. کابینی که صندلی ها، سیستم سرگرمی و چندی دیگر را در برمی گیرد. خوشبختانه آئودی در نسل جدید خودروهایش سعی کرده طراحی و فناوری نوینی را به کار گیرد که در کمتر اتومبیلی شاهد آن هستیم. کابین مدرن و راحت یکی از ویژگی بارز Q8 بوده که در نگاه اول خیره کننده است و هنگام قرار گرفتن در داخل کابین راحتی کاملی را به مخاطب ارائه می دهد.

آنچه بیشتر نظر هر فردی را جلب می کند بخش کنسول مرکزی است. بخشی که چندین صفحه نمایش لمسی در آن قرار گرفته و طراحی آینده نگرانه ای به کابین Q8 بخشیده است. در کنسول میانی خبری از کلید فیزیکی معمولی نیست و تماما با صفحه نمایش لمسی دیجیتالی رو به رو هستید که تجربه لذت بخشی از سواری را به ارمغان می آورد. آئودی در زبان طراحی جدید محصولات خود کابین انقلابی را به کار گرفته که نظر هر فردی به آن جلب می شود. این کابین به فناوری های مختلفی مجهز شده و افراد را با راحتی کاملی همراه می سازد تا در سفر جاده ای نهایت آرامش را احساب کنند.

البته هدف آئودی نیز از به کارگیری چنین متریالی نیز تنها آرامش سرنشینان بوده و به این هدف نیز دست یافته است. بنابراین می توان در بحث کابین داخلی امتیاز بالایی برای Q8 قائل شده زیرا آئودی سعی کرده در بیشتر بخش ها Q8 را به مدلی برجسته تبدیل کند.

مطالب مرتبط
تیزرهای رسمی آئودی A6 2019

فضای داخلی این مدل نه تنها اسپرت است بلکه با وجود طراحی آینده نگرانه و مدرن سرنشینان تصور قرار گیری در یک سفینه فضایی دارند. البته آئودی همیشه محصولاتی تولید می کند که موردتوجه همگان قرار گیرد و Q8 نیز یکی از این مدل اتومبیل ها بوده و تجربه رانندگی شیرینی رقم می زند. به هر حال می بایست امتیاز بالایی به این خودرو تمام عیار آلمانی داد و مدلی دانست که می تواند برجسته باشد و موردتوجه قرار گیرد.

نتیجه گیری

Q8 ویژگی های مختلفی داشته و تنها شامل طراحی، بحث فنی و کابین داخلی نمی شود. آئودی در نسل جدید اتومبیل های خود فناوری هایی را به کار گرفته که می تواند موردتوجه قرار گیرد.

با تمام این تفاسیر اگر بخواهیم به تعریف این مدل بپردازیم بدون شک باید امتیاز کاملی قائل شد. زیرا در بیشتر بخش ها آئودی بهترین ها را در نظر گرفته که متناسب Q8 است. به نوعی این خودرو را بردار کوچکتر لامبورگینی اوروس نیز می‌دانند.

از رقبای آن باید به مرسدس بنز GLE/GLE Coupe- بی ام و X6/X5- پورشه کاین-رنجروور اسپرت اشاره کرد که هر یک قیمت بالایی داشته و پریمیومی محسوب می شوند.

هرگونه کپی برداری با نام و لینک دهی مستقیم مجاز می باشد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.