خواص برگ های گیاه تارو ( Taro ) چیست؟ + ارزش غذایی

0

استفاده از برگ های تارو، می تواند باعث تقویت شما شود اما برای جلوگیری از عوارض احتمالی ناخواسته، باید از عوارض آن آگاهی داشته باشید.

برگ تارو چیست؟

نوعی برگ خوراکی است با نام علمی کولوسیا اسکولنتا که در صورت اینکه صحیح اماده شود، می تواند مورد مصرف قرار بگیرد و فواید زیادی داشته باشد. سطح برگ می تواند حساسیت زا باشد و باعث سوزش پوست گردد. خوردن برگ خام این گیاه نیز سمی است بنابراین قبل از استفاده، برگ را حتما بجوشانید.

ارزش غذایی برگ تارو

برگ های گیاه تارو ، منبع خوبی از ویتامین A هستند و ۱ فنجان از این گیاه، بیش از ۱۰۰% نیاز شما به این ویتامین را برآورده می سازد. این برگ ها همچنین دارای ویتامین C ، انواع ویتامین های گروه B مانند تیامین، ریبوفلاوین و فولات هستند. سطوح قابل توجهی از منگنز، مس، پتاسیم، آهن و کلسیم نیز می باشد. حدود ۱ فنجان از این برگ ها، فقط ۳۵ کالری انرژی دارند و علاوه بر این ها، دارای مقادیر بالایی فیبر رژیمی است و از نظر چربی هم در سطح پایینی قرار دارد.

فواید سلامتی برگ تارو

به علت دارا بودن ویتامین و آنتی اکسیدان، مزیت های زیادی را دارا می باشد. از جمله:

* از سرطان جلوگیری کرده، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند  و سلامت بینایی را نیز حفظ می کند.

*فیبر موجود در این برگ ها، برای مشکلات گوارشی مفید است و میزان کلسترول موجود در این برگ ها نیز کم می باشد.

* برای کاهش وزن از این برگ ها می توان استفاده کرد زیرا کالری کمی دارند و می توانند شما را سیر کنند و در عین حال ، مواد مغذی را به بدن شما برسانند.

* برگ های این گیاه، به علت دارا بودن پتاسیم و ترکیبات مختلف ضد التهابی، باعث کاهش التهاب مزمن و کاهش فشار خون می شوند.

مطالب مرتبط
نحوه مصرف داروی Aviomarin + عوارض و تداخلات دارویی

* ویتامین B این گیاه، مغز جنین و سیستم عصبی را تقویت می کند.

* بعلت دارا بودن مواد معدنی، از استخوان ها و دندان ها محافظت کرده و پوکی استخوان را کاهش می دهد.

* در مورد بهداشت و باروری زنان، این برگها علائم پره اکلامپسی ( تشنج باروری ) را کم می کنند و همچنین  میتوانند علائم ارتجاعی و کششی رحم را نیز کاهش دهند.

* ویتامین ها و آنتی اکسیدان های این برگ، می توانند ظاهر پوست شما را بهبود ببخشند و همچنین به ترک کردن سیگار در افراد سیگاری نیز کمک می کند.

اگر می خواهید از برگ های تارو استفاده کنید، همان ابتدا خود را بیمار نکنید!!! در برخی از فرهنگ ها، برگها را می پزند ولی برخی دیگر ترجیح می دهند اول آن را بجوشانند تا مواد سمی از برگ ها خارج شوند.

* ابتدا ظرفی را آب کنید و بگذارید تا بجوشد.

* مقداری از برگ ها را به آب جوش اضافه کنید.

* برگ ها را ۱۵-۱۰ دقیقه بجوشانید.

* سپس برگ ها را خشک کرده و در آشپزی و پخت و پز مورد استفاده قرار دهید.

عوارض جانبی برگ تارو

اگر برگ ها را بطور صحیح آماده سازی نکنید، می توانند سمی باشند و در صورتیکه با پوست شما تماس پیدا کنند، باعث التهابات موضعی می شود. همچنین قرار دادن برگ ها بر روی زخم های باز بدن، میتواند باعث تحریک، خارش و قرمزی پوست شود.

 وردنگار – هرگونه کپی برداری با نام و لینک دهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.