سونی به دنبال توسعه هوشمند دوربین های خانگی

0

سونی به دنبال توسعه هوشمند دوربین های خانگی

دوربین : امروزه خانه های هوشمند در کنار سایر فناوری ها به موضوع مهمی بدل شدند به شکلی که بسیاری از کمپانی ها سعی دارند برای چنین خانه هایی دستگاهی ایجاد کنند.

در این اواخر شرکت های نام دار مانند شرکت های سونی، نیکون، فاکسکان، سینرا و ویستران با تحقیق و بررسی در این زمینه که کاربران بسیار از دوربین های نظارتی خانه های هوشمند استقبال چشم گیری داشته اند، قصد دارند با همکاری یکدیگر به طراحی و توسعه ی شبکه و اکو سیستم دوربین های هوشمند نظارتی خانه ها بپردازند.

اکو سیستم جدیدی که شرکت های نام برده قصد دارند آن را طراحی و توسعه دهند تا به لطف آن کاربران بتوانند از طریق یک رابط کاربری تصاویر زنده و ضبط شده از دوربین های هوشمند خانگی با برند های مختلف را مشاهده کنند، اکو سیستم NICE (Network of Intelligent Camera Ecosystem ( نام دارد.

اکو سیستم NICE در دوربین های خانگی هوشمند

اکو سیستم NICE، به گونه ای طراحی شده است که تمامی کاربران تنها با جستجوی یک واژه می توانند به محتوای مورد نظر خود دست یابند.

شاید از خود بپرسید چگونه؟

به گونه ای که اکو سیستم NICE با قرار دادن مشخصات فنی لازم در اختیار تولید کنندگان دوربین های نظارتی خانه های هوشمند این امکان را  فراهم می کند تا تصاویری که از طریق این دوربین ها ثبت شده اند این قابلیت را داشته باشند تا به چندین فایل، نام گذاری، امکان جستجو، ایجاد تامبنیل و ذخیره سازی در فضای ابری تقسیم شوند و از این طریق کاربران دوربین های نظارتی خانه های هوشمند به راحتی بتوانند تنها با جستجوی یک واژه به محتوای مورد نظر خود برسند.

همکاری شرکت های نام برده بایکدیگر باعث می شود امکان توسعه ی شبکه ی یکپارچه به بهترین شکل فراهم شود و اپلیکیشن های لازم را آسان تر خواهد کرد حتی باعث می شود بتوان از دوربین هایی با برند های مختلف در یک مکان و در کنار یکدیگر استفاده کرد.

مطالب مرتبط
استفاده از هوش مصنوعی در دوربین K-1 Mark II پنتاکس

انتظار داریم که طراحی و تولید استاندارد های اکو سیستم NICE  تا پایان سال جاری میلادی تکمیل شود و در ابتدای سال میلادی ۲۰۱۹ از آن رونمایی شود .

انتظار می رود در سال های آینده بر تعداد شرکت های فعال در این زمینه افزوده شود و با پیشرفت های بزرگ و قابل توجی رو به رو شویم.

هرگونه کپی برداری با نام وردنگار مجاز می باشد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.