تنها ابرخودروی رودستر لامبورگینی میورای جهان کجاست و چقدر می ارزد؟

0

لامبورگینی میورای جهان کجاست و چقدر می ارزد؟

لامبورگینی میورا یک خودروی نمادین و احتمالا اولین ابرخودروی در جهان است. در حقیقت این خودرو بود که سبب شد کمپانی لامبورگینی، به شهرت برسد و توانست فراری را در عرصه عملکردی به چالش بکشد.

با وجود شهرت جهانی لامبورگینی میورا، تعداد بسیار اندکی از این خودروی اسرار امیز ساخته شد. خودرویی که به طور رسمی، رودستر لامبورگینی میورا P400 لقب گرفته است، اولین بار در نمایشگاه اتومبیل بروکسل در سال ۱۹۶۸ رونمایی شد.

رودستر لامبورگینی میورا P400

این رودستر با سقفی که به سادگی برداشته می شود، بدنه طراحی شده توسط برتون را به نمایش می گذاشت. بدنه ظریف این خودرو از یک شیشه جلویی خمیده شکل، سقف پایین تر، سوپاپ های جانبی بزرگ و موتور ۳۹۴ اسب بخار ۱۲ سیلندری بهره می برد.

گرچه رودستر لامبورگینی میورا توانست خوش بدرخشد، اما لامبورگینی تمام درخواست های دریافت شده جهت ساخت یک ماشین تولیدی را رد کرد.

فروش اولین رودستر لامبورگینی میورا

در این بین سازمان تحقیقات بین المللی سرب و روی (ILZRO) که به دنبال ماشینی برای نمایش برخی از مواد سبک وزن تولیدی خود بود، وارد عرصه شد.

لامبورگینی تمایلی به فروش این ماشین نداشت اما در نهایت نمونه اولیه میورا به این سازمان فروخته شد.. ILZRO ماشین را خرید و بسیاری از قطعات آن را با مواد ساخته شده از روی جایگزین کرد. رودستر لامبورگینی میورای اصلاح شده چند سال قبل از این که به حراج گذاشته شود دوباره به نمایشگاه اتومبیل بازگشت.

در سال ۱۹۸۰ این خودرو به موزه وسایل حمل و نقل بروکلین بازگردانده شد و پس از چندین بار به نمایش گذاشته شدن و دست به دست شدن، در نهایت، به دست آدام گوردون رسید که ان را به مشخصات اولیه سال ۱۹۶۸ بازگرداند.

مطالب مرتبط
اگر خودروهای سوپراسپرت در قالب اتومبیل های شهری قرار گیرند چنین می شوند

هر چند که هزینه تعویض دستکاری های انجام شده توسط ILZRO نزدیک به ۲۵۰،۰۰۰ پوند برای او تمام شد. او در سال ۲۰۰۸ این خودرو را با خود به Pebble Beach Concours d’Elegance آورد و این دومین باری بود که میورا به این ساحل می آمد.

قیمت فروش رودستر لامبورگینی میورا

در اواخر سال ۲۰۰۸، این ابرخودرو به قیمتی نامشخص فروخته شد، اما برآورد شده که ارزش این خودرو در آن زمان در حدود ۷ میلیون پوند حال حاضر بود. هم اکنون، لامبورگینی میورا را برای نمایش خودروهای کلاسیک خود قرض گرفته است. دلیل اینکه لامبورگینی این رودستر را به مرحله تولید نرساند، همچنان به عنوان یک معما باقی مانده، همانطور که محل فعلی خودرو نیز چندان معلوم نیست.

 اختصاصی وبسایت وردنگار: هرگونه کپی تنها با ذکر لینک وردنگار مجاز می باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.