۵ روش عالی برای خلاص شدن از پف زیر چشم در صبح و گریه کردن

پف زیر چشم

0

 پف زیر چشم – آیا شما از باد زیر چشم رنج می برید؟ آیا بخاطر این ورم ها احساس غیر جذاب بودن و عدم اعتماد بنفس میکنید؟ چشمان پف آلود، علائمی نیستند که مشاهده نشوند و میتوانند شما را خواب آلود و خسته و پیرتر نشان دهند. خستگی یکی از دلائل اصلی باد زیر چشم است و باقیماندن آب و نگرانی نیز از دیگر علت های رایج آن هستند.

شما می توانید به آسانی پف زیر چشمتان را بطور طبیعی و دائمی در خانه از بین ببرید. به خواندن این مقاله ادامه دهید تا دقیقآ بدانید که چگونه باید از تورم زیر چشم در صبح و پس از گریه کردن یا خندیدن خلاص شوید.

۵ راهکار عالی برای خلاص شدن از پف زیر چشم بطور طبیعی و دائمی

۱: غذاهای سرشار از کولاژن( پروتئین تارسان ) بخورید

بافتها و عضلات حمایت کننده از پلک های چشم ها، وقتی سن شما بالاتر میرود، ضعیف تر میشوند یعنی پوست ممکن است شروع به شل شدن یا آویزان شدن نماید که همراه با ایجاد چربی دور چشم ها میباشد. افزایش مصرف ویتامین ث به جذب بیشتر اسید هیالورونیک کمک میکند و غذاهای مملو از اسید آمینه و ویتامین ث میتوانند به تولید کولاژن از طریق آسان سازی سطوح اسید هیالورونیک در بدن شما کمک کنند و پوست شما را سالمتر نمایند. شما میتوانید میوه ها و سبزیجاتی مثل پرتقال و کلم پیچ و توت فرنگی و کلم بروکسل و گل کلم و فلفل قرمز بخورید تا این ویتامین را جذب بدنتان کنید.

۲: الکل کمتری مصرف کنید

الکل میتواند باعث باقی ماندن مایعات در صورت شما و کم شدن آب بدنتان شود. بهترین کار این است که مصرف الکل را محدود به یک یا دو لیوان در هر بار یا یک یا دو بار در هفته نمایید چون مصرف بیش از این مقدار میتواند باعث شود که پوست اطراف چشم شما شل و آویزان گردد.

مطالب مرتبط
راه های از بین بردن پف کردگی چشم

۳: از چای کیسه ای استفاده کنید

استفاده از چای کیسه ای دارای کافئین به از بین رفتن ورم اطراف چشم و دایره های سیاهرنگ آن کمک میکند. چای حاوی کافئین است که دارای آنتی اکسیدان میباشد و میتواند باعث افزایش جریان خون در پوست شما شود. همچنین گفته میشود که چای از پوست بدن در برابر اشعه های ماوراء بنفش محافظت میکند و روند پیری را نیز کاهش میدهد. برای از بین بردن پف زیر چشم، دو چای کیسه ای را بمدت ۲۰ دقیقه در یخچال بگذارید تا خنک شوند و سپس بمدت۳ تا ۵ دقیقه آنها را روی ورمهای زیر چشم قرار دهید. مواد اضافی  را که در اطراف چشم مالیده اید، پاک کنید و به قرار دادن چای کیسه ای به روش فوق الذکر بر روی نقاط باد کرده زیر چشم ادامه دهید و اجازه دهید بمدت ۱۵ تا ۳۰ دقیقه به همان شکل باقی بماند و این مداوا را بطور منظم دنبال کنید تا به نتایح موثر برسید.

۴: قبل از رفتن به رختخواب، آرایش خود را پاک کنید

انجام این کار باعث میشود که تورم زیر چشم شما از بین برود و نکته مهمتر این است که قبل از خوابیدن، صورت خود را بشویید. چند دلیل وجود دارند که چرا شما نباید با صورت آرایش کرده بخوابید، از جمله اینکه با این کار ممکن است متحمل یک واکنش حساسیت آور شوید یا عفونتی را ایجاد کنید که باعث پف زیر چشم یا قرمز شدن آن یا علائم دیگر گردد که میتوانند موجب پیری زودهنگام پوست شما شوند.

۵: بطور روزانه از کرم حاوی ویتامین آ استفاده کنید

کرمهای حاوی ویتامین آ دارای منافع زیاد برای درمان بسیاری از مشکلات پوستی مثل جوش و پیری زود رس و داالصدف و سرطان های خاص هستند. این کرمها میتوانند پس از مالیده شدن بر روی پوست به بهبود ناکارآیی کولاژن کمک کنند. از کرم حاوی ویتامین آ یکبار در روز و ۳۰ دقیقه پس از شستن صورتتان استفاده کنید. اگر باردار هستید، ویتامین آ زیاد مصرف نکنید و فقط از کرم ویتامین آ استفاده نمایید.

مطالب مرتبط
زگیل تناسلی و مراقبت های لازم

هرگونه کپی برداری با نام وردنگار و لینک دهی مستقیم مجاز می باشد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.