لندروور پیشرانه های جدیدی از جمله کروز کنترل تطبیقی برای ولار معرفی کرد

0

لندروور پیشرانه های جدیدی برای ولار معرفی کرد

کروز کنترل تطبیقی ولار : شرکت بریتانیایی لندروور به تازگی خبر از پیشرانه های جدید برای شاسی بلند لوکس خود رنجروور ولار داده است. یکی از آنها پیشرانه شش سیلندر دیزلی D275 سه لیتری  است که در کنار ویژگی های ایمنی بیشتر موجب بهبود کیفیت ولار می شوند.

از ویژگی های ایمنی جدید باید به کروز کنترل تطبیقی، سیستم هدایت کمکی اشاره کرد. در سیستم Cruise Control جدید مدل تا سرعت ۱۸۰ کیلومتر را پشتیبانی کرده و افراد می توانند تا سرعت های بالا این قابلیت را به کار گیرند.

دیگر ویژگی کروز کنترل Adaptive با قابلیت Stop & Go بوده به شکلی که هنگام حرکت مستقیم می توان به طور خودکار شاهد توقف و حرکت خودرو بدون دخالت راننده بود. با ویژگی های جدیدی که لندروور برای رنجروور ولار در نظر گرفته این محصول جدید با قیمت پایه ۴۴ هزار پوندی تا ۴۹ هزار پوندی قابل تهیه است.

ویژگی های جدید دیگری در کار نیست  و ممکن است در آینده بروزرسانی های بیشتری روی مدل صورت گیرد.

کروز کنترل تطبیقی چیست؟

 Adaptive Cruise Control درواقع یک کروز کنترل هوشمند است که می‌تواند هنگام نزدیک شدن به خودرو جلویی به‌صورت خودکار سرعت را کم می‌کند و با ماشین مقابل همگام گردد.

به‌این‌ترتیب که ابتدا راننده حداکثر سرعت را تعیین می‌کند سپس سیستم توسط یک حسگر رادار کوچک که در پشت جلوپنجره در زیر سپر قرار می‌گیرد، اگر خودروی جلویی کندتر حرکت کند سرعت شما به‌صورت خودکار کاهش می‌یابد و فاصله مجاز از خودروی جلویی کنترل می‌شود و اگر سیستم متوجه شود که دیگر خودرویی مقابل شما نیست، کروز کنترل با کنترل دریچه هوا سرعت شما را افزایش و به میزانی که تنظیم کردید بازمی‌گرداند.

Cruise Control تطبیقی همچنین بانام‌های Cruise Control فعال، Cruise Control مستقل، Cruise Control هوشمند، و یا کروز کنترل رادار نیز شناخته می‌شود.

مطالب مرتبط
نسل جدید Range Rover Evoque لندروور ایووک معرفی شد

در اکثر موارد این کار توسط یک رادار کوچک در پشت جلوپنجره مشبک و یا در زیر سپر انجام می‌گردد اما برخی از خودروسازها از لیزر، استفاده می‌کنند.

فن‌آوری ACC هم در روز و هم در شب قابل‌استفاده است اما توانایی‌های آن در باران شدید، مه و برف مختل می‌شود.

اختصاصی وردنگار – هرگونه کپی برداری با نام و لینک دهی مستقیم مجاز است

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.