کمپانی اینتل از به تاخیر افتادن تولید پردازنده های ۱۰ نانومتری خود خبر داد

0

کمپانی اینتل از به تاخیر افتادن تولید پردازنده های ۱۰ نانومتری خود خبر داد

قرار بود در سال قبل کمپانی اینتل از پردازندههای مبتنی بر معماری ۱۰ نانومتری خود به نام Cannon Lake رونمایی کند اما رونمایی از این پردازندهها توسط کمپانی اینتل به تعویق افتاد ، پس از این تاخیر کمپانی اینتل اعلام کرد که قصد دارد پردازنده های مبتنی بر معماری ۱۰ نانومتری خود را چندین ماه دیگر رونمایی کند اما باز هم کمپانی اینتل رونمایی از پردازنده های خود را مجددا برای بار دوم به تعویق انداخت .

هدف از طراحی و تولید پردازندههای ۱۰ نانومتری کمپانی اینتل امکان تولید چیپ های کوچک تر و سریع تر می باشد . اما کمپانی اینتل در تولید این پردازندهها خیلی بد قول شده است چرا که دو بار رونمایی از این محصول را به تعویق انداخته است و درحالی که قرار بود تولید پردازنده های اینتل تا پایان سال ۲۰۱۸ آغاز گردد ، به گفته ی خود این کمپانی قرار است تولید پردازنده های ۱۰ نانومتری در سال ۲۰۱۹ آغاز گردد .

کمپانی اینتل با تولید و رونمایی از نسل هشتم پردازندههای سری Core برنامه ی خود را عوض کرد و تصمیم گرفت از این به بعد پردازندههای مبتنی بر چندین معماری متعدد را در هر سری از محصولات خود تولید و عرضه کند از این رو نسخه های جدیدی از پردازنده های نسل هفتم که نام آنها معماری ۱۴ نانومتری پلاس می باشد معرفی شدند ، پس از عرضه ی پردازندههای ۱۴ نانومتری پلاس کمپانی اینتل تصمیم گرفت پردازنده های «Coffee Lake» خود را بر مبنای فناوری ۱۴ نانومتری پلاس را معرفی کند .

مدیر عامل کمپانی اینتل اعلام کرده است که در حال حاضر پردازندههای ۱۰ نانومتری که قول تولید انبوه آنها داده شده بوده است و این تولید انبوه تا به امروز دو بار به تاخیر افتاده است ، به صورت اندک و به تعداد محدودی روانه ی بازار شده است .

مطالب مرتبط
به ثبت رسیدن پتنت جدیدی توسط ال جی با ماژول نمایشگر بدون حاشیه

مطمعنا برای شما هم سوال است که دلیل این تاخیرها در تولید انبوه پردازنده های ۱۰ نانومتری چیست ؟ احتمالا یکی از دلایل تاخیر در تولید این سری از پردازنده های کمپانی اینتل به شکسته شدن قانون مور مرتبط می باشد چرا که بر اساس این قانون پردازنده هایی که هر سال تولید و روانه ی بازار می شوند باید تعداد ترانزیستورهای آنها دو برابر نمونه های دو سال قبل آنها باشد .

قانون مور کار را برای شرکت اینتل سخت کرده است چرا که شرکت اینتل نمی تواند با وجود مشکل بودن کوچکتر کردن ترانزیستورها با این قانون همگام شود .

منبع

اختصاصی وردنگار – هرگونه کپی برداری با نام و لینک دهی مستقیم مجاز است

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.