اگر به شواهد بیشتری برای اثبات تکامل نیاز دارید نگاهی به بدنتان بیندازید

0

اگر به شواهد بیشتری برای اثبات تکامل نیاز دارید نگاهی به بدنتان بیندازید

دفعه بعد که کسی به شما بگوید چه شواهدی مبتی بر این امر وجود دارد که تکامل حقیقت دارد، می توانید شواهدی از بدنتان را به او نشان دهید در حقیقت بدن شما موزه ای، پر از آثار باستانی است که تندیسی  حقیقی از تکامل را نشان می دهد.

از دندان های عقل ما گرفته تا شیوه عجیب و غریبی که از طریق آن  برخی از انسان ها می توانند گوش خود را تکان دهند، سبب گشته تا بسیاری از ما به این نتیجه برسیم که انسان ها نتیجه تکامل سایر حیوانات هستند.

لذا در این مقاله به برخی از چیزهایی که از اجداد غیر انسانی ما به یادگار مانده اند و نشان دهنده قرن ها تکامل انسان می باشند اشاره خواهیم کرد.

مچ دست

در مچ دست یکی از نمونه های بارز تکامل وجود دارد که به راحتی می توانید آن را مشاهده نمایید. اگر با انگشت شستتان، انگشتان کوچک خود را لمس کنید، احتمالا یک تاندون بلند و کشیده در وسط مچ دستتان پدیدار می شود. اینطور نیست؟

اگر شما چنین ویژگی را ندارید باید بگویم که خوش شانس هستید چرا که جزو ۱۰ تا۱۵ درصد از انسان های زمین می باشید که بدون چنین ویژگی تکاملی متولد شده اند.

این تاندون به پالماریس لونگوس، متصل است و این عضله عضله ای است که در بیشتر انسان ها وجود دارد، اما در حقیقت هیچ دلیل کاربردی برای وجود آن یافت نشده است.

تحقیقات نشان داده اند که حضور این عضله در ساعد ما هیچ تفاوت قابل توجهی را در فرم عضله یا بازو و یا قدرت ما ایجاد نمی کند و در حقیقت هیچ کاربردی برای ما ندارد.

البته برخی  جراحان، این عضله را برداشته و از آن برای عمل جراحی بازسازی و یا پلاستیک جاهای دیگر بدن استفاده می کنند.

مطالب مرتبط
شروع تولید انبوه تسلا مدل 3

پس چرا چنین عضله بی فایده ای در بدن انسان وجود دارد؟ دانشمندان متوجه شده اند در حالی که پالماریس لونگوس در بسیاری از گونه های پستانداران امروزی وجود دارد، اما این تاندون ها در گونه هایی که بیشتر از ساعدشان استفاده می کنند، مانند لمورها و میمون ها، بیشتر توسعه یافته اند.

عضلات گوش

یک نمونه دیگر ،تکامل سه عضله موجود در اطراف گوشمان است که ما به آرامی می توانیم آن ها را خم نموده و لول کنیم.

درست مثل بسیاری از حیوانات امروزی مانند خرگوش ها، آهو ها و گربه ها ماهیچه های گوش ما می توانستند به صداهایی که از جهات مختلف به گوش می رسند پاسخ داده و به سوی صدا تغییر جهت می دادند تا بتوانند منبع صدا را ردیابی نمایند.

خب امروزه دیگر گوش های ما چنین کاربردی ندارند و تنها از آن زمان سه عضله گوش باقی مانده اند که برخی از انسان ها می توانند آنها را حرکت دهند. گرچه  مطالعات نشان داده اند که این عضلات هنوز به صدا پاسخ می دهند  اما این پاسخ آن قدرها شدید نیست تا گوش هایمان حرکت کنند.

احساس سرما

مو به تن سیخ شدندر حال حاضر احساس سرما می کنید؟ هنگامی که ما چنین احساسی داشته باشیم، عضلات کوچکی که به موهای دستمان متصل هستند سبب می شوند که موهای مان به صورت عمودی قرار گیرند و پوست مان نیز دانه دانه شود.

برای اجداد پستاندار پوشیده از خز ما این امر باعث پف کردن خز آن ها شده و به آن ها کمک می کرد تا گرم تر شوند.

اما این ویژگی برای انسان های مدرن، که در خانه هایی با سیستم های گرمایش مرکزی زندگی می کنند بی فایده است. حتی وقتی که می ترسید، یا هنگامی که عمیقا تحت تأثیر موسیقی قرار می گیرید نیز چنین واکنشی در پوستتان رخ می دهد که نشانه ای از تکامل است.

مطالب مرتبط
هدف بزرگ شرکت هوآوی

دنبالچه

دنبالچه یکی از واضح ترین تداخلات تکاملی موجود در ما – دسته ای از مهره ها تحت عنوان دنبالچه هستند که به عنوان نقطه تعادلی برای برخی از عضلات لگن در نظر گرفته می شوند نه چیز دیگری.

در واقع این بخش در ما از دم اجدادمان باقی مانده است. در طول ۴ هفته اول حاملگی، جنین انسان دارای دمی است که از ۱۰ تا ۱۲ مهره تشکیل شده است.

اما در انسان ها و برخی از میمون ها، این بخش ها با نزدیک شدن به زمان زایمان از بین می روند.

اختصاصی وردنگار – هرگونه کپی برداری با نام و لینکدهی مستقیم مجاز است

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.