احتمالا اندروید پی از ژست های حرکتی آیفون ۱۰ پشتیبانی خواهد کرد

0

احتمالا اندروید پی از ژست های حرکتی آیفون ۱۰ پشتیبانی خواهد کرد

اندروید پی : همانطور که می دانید همیشه بین طرفداران دو جناح بر سر برتری جناح خودشان درگیری و بحث برقرار است ، این مسئله در زمینه ی طرفداران سیستم عامل اندروید و سیستم عامل آی او اس نیز صدق می کند، چرا که همیشه طرفداران این دو سیستم عامل بر سر اینکه آیا سیستم عامل اندروید از سیستم عامل آی او اس کپی برداری می کند و یا سیستم عامل آی او اس از سیستم عامل اندروید کپی برداری می کند یا خیر؟ همیشه در بحث و رقابت هستند.

البته احتمال اینکه سیستم عامل اندروید از سیستم عامل آی او اس کپی برداری می کند وجود دارد چرا که در این اواخر گوگل به صورت اتفاقی در وبلاگ توسعه دهندگان سیستم عامل اندروید تصویری را منتشر کرد که این تصویر در زمینه ی طراحی کلید های ناوبری بود که جدیدا اندروید آنها را ارائه داده بود، در این تصویر نوار کوچکی به چشم می خورد که شباهت زیادی به نوار ژست حرکتی در آیفون داشت.

اما پس از گذشت زمانی ، گوگل متوجه شد که به صورت اتفاقی چنین تصویری را منتشر کرده است و سریعا آن را با تصویری از حالت معمول کلید های ناوبری عوض کرد. جالب است که عده ای از کاربران در این مدت زمان کوتاه از این فرصت استفاده کرده اند و از تصویر اولی اسکرین شات گرفته بودند و پس از اسکرین شات گرفتن آن تصویر را با نوار ژست حرکتی آیفون ۱۰ مقایسه کرده بودند.

اندروید پی و قابلیت پشتیبانی از ژست های حرکتی

این مسئله روشن است که وقتی گوگل پس از فهمیدن اینکه تصویری اشتباه را آپلود کرده است و آن را با تصویری دیگر عوض کرد یعنی برنامه های محرمانه ای را در سر دارد.

مطالب مرتبط
هر آنچه که باید درباره تلویزیون هوشمند QE55Q8DN سامسونگ بدانید

البته هنوز هیچ گونه اطلاعاتی در زمینه ی نحوه ی کار کردن این نوار در دست نیست چرا که هنوز نمی دانیم سوایپ به بالا مثل آیفون ۱۰ کاربر را به صفحه ی اصلی خواهد برد و یا فهرست اپلیکیشن ها را نمایش خواهد داد .

براساس گزارشات و اخبار بدست آمده در گذشته قرار بود اندروید پی از بریدگی بالای نمایشگر پشتیبانی کند، درصورتی که این احتمال درست باشد شاهد دیدن یکی دیگر از ویژگی های آیفون ۱۰ خواهیم بود.

اگر کمی با آیفون ۱۰ کار کنید متوجه می شوید که ناوبری بر پایه ی ژست حرکتی امکان دارد به زودی جایگزین ناوبری بر پایه ی لمس دکمه ی فیزیکی و یا مجازی شود .

دلیل اینکه کاربران سیستم های اندروید و آی او اس در این زمینه که کدام سیستم عامل از دیگری کپی برداری می کند، با یکدیگر بحث می کنند مشخص نیست چرا که اگر با دیدی باز تر نگاه کنید اگر هر دو سیستم عامل از یکدیگر ایده و الهام بگیرند تنها تجربه ی کاربری را بهبود می بخشند و اینگونه کاربران می توانند در حال کار با هر یک از این سیستم عامل ها احساس خوشایند تری داشته باشند و قرار نیست که اگر این دو سیستم عامل از یکدیگر ایده و الهام گرفتند اتفاق وحشتناکی بیافتد، بنابراین بهتر است به جای داشتن ارق خاص به یکی از این دو سیستم عامل کمی با دید باز به این مسئله نگاه کنیم.

اختصاصی وردنگار – هرگونه کپی برداری با نام و لینکدهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.