انفجار موتور دیزل سه قلوی کامینز

0

انفجار موتور دیزل: آزمایش انفجار موتور درون سوز دیزل سه قلوی کامینز

موتور دیزل گونه‌ای موتور درون‌سوز است که در آن از چرخه دیزل برای ایجاد حرکت استفاده می‌شود. فرق اصلی آن با دیگر موتورها استفاده از احتراق در اثر تراکم است.

در این گونه پیشرانه‌ ها عمل انفجار صورت نمی‌گیرد، بلکه مخلوط سوخت و هوا در اثر تراکم بسیار بالا بدون جرقه زدن متراکم می‌شوند و دور اصلی این پیشرانه‌ ها بر خلاف موتورهای بنزین سوز ۱۰۰ دور/دقیقه محسوب می‌گردند.

هنگامی که شما در حال ساخت موتوری با عملکرد فوق العاده هستید، احتمال زیادی وجود دارد که همه چیز  اشتباه پیش رود و یا حتی شاید سبب انفجار شود. مثلا اگر، سه توربین را در یک موتور دیزلی کامینز بکار گیرید از طریق یک تست دینامومتر می توانید پایان عمر آن را مشاهده کنید.

دینامومتر و انفجار موتور دیزل کامینز

کامینز، شرکت صنایع سنگین آمریکایی است، که در سال ۱۹۱۹ توسط کلسی کامینز تاسیس شد.

امروزه در زمینه ارائه خدمات طراحی و تولید موتورهای درون‌سوز و فناوری‌های مرتبط با آن، مانند تولید سامانه‌های سوخت‌رسانی انژکتوری، سامانه‌های کنترل، تجهیزات فیلتراسیون و سیستم‌های تولید برق، فعالیت می‌نماید.

ویدیویی که در این مقاله از انفجار موتور مشاهده می کنید به وسیله یکی از مشترکین یوتوب، بروس ویلسون منتشر شده است. موتور موجود در ویدئو  توسط D & J Precision Machine و Firepunk Diesel ساخته شده است، که هر دو اهل اوهایو هستند.

با توجه به ویدئو انتشار یافته، این موتور در هنگام انفجار، فشار افزایشی معادل ۱۴۶ پوند در هر اینچ و توانی بیش از ۲۰۰۰ اسب بخار را تولید می کند. ما موتورهای منفجر شده زیادی را دیده ایم که در آنها واشر سر سیلندر به هوا پرتاب شده، میله ی اتصال پرتاب شده، یا مجموعه سوپاپ نابود شده است.

مطالب مرتبط
رونمایی بی ام و از M2 Competition

اما تاکنون موردی مثل این ویدئو را مشاهده نکرده بودیم که در آن کل بلوک موتور به یکباره ناپدید شود.

احتمالا شما هم از مشاهده این موتور مونتاژ شده با چرخش ضعیف که، ناگهان در بین زمین و هوا شروع به دور خود چرخیدن می کند احساس بدی خواهید داشت. ( به طور کلی هر وسیله مکانیکی که بتواند کمیت هایی مثل نیرو، گشتاور،فشار و… رااندازه گیری کند، دینامومتر نامیده می شود )

خوشبختانه این اتفاق در محیط  تقریباً کنترل شده و در یک اتاق دینامومتر رخ داد و نه در جاده یا در یک پیست اتومبیل رانی چرا که حتی نمی توان آسیبی را که یک بلوک موتور منفجر شده و پرتاب شده ایجاد می کند تصور نمود.

اختصاصی وبسایت وردنگار: هرگونه کپی تنها با ذکر لینک وردنگار مجاز می باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.