بررسی تویوتا C-HR یک هیبریدی بزرگ

0

بررسی تویوتا C-HR یک هیبریدی بزرگ

تویوتا C-HR : اتومبیل های الکتریکی همچنان بر تعداد آنها افزوده می شود و هر روز شرکت ها به معرفی مدل جدیدی از آنها می پردازند.

تسلا را می توان بنیان گذار این رویکرد دانست که با خودروهای برقی خود توانست عصر اتومبیل ها را با تحولی بزرگ رو به رو سازد. نیسان نیز در دهه گذشته فعالیت های بزرگی داشته و توانسته با عرضه خودروهای الکتریکی قابل توجه نظر همگان را به خود جلب کند. این شرکت ها تنها به نیسان و تسلا ختم نشده و تویوتا را باید دیگر بازیگر این صحنه دانست. تویوتا نیز به عنوان یکی از شرکت های مطرح در زمینه تولید اتومبیل دانست که نقش موثری در عرصه تولید اتومبیل های الکتریکی داشته است.

منبع الکتریکی را می توان آینده اتومبیل های جهان دانست. سوخت های فسیلی هر روز بر حجم آنها کاسته می شود اگرچه برای چندین سالی موجود است اما سوخت های فسیلی همیشگی نیستند و بشر باید به دنبال سوخت جایگزین و آسانی چون منبع الکتریکی باشد.

اگر شما به خودرو الکتریکی علاقمند هستید قطعا باید به دنبال یک مدل هیبریدی باشید تا بتوانید به مدلی قابل توجه دست پیدا کنید. تویوتا در سبد کالا خود مدل مختلفی داشته و پریوس یکی از آنها می باشد. اما پیشتر این برند ژاپنی تصمیم گرفت تا کراس اوور اسپرت کامپکت تویوتا C-HR را معرفی کرده و روانه بازار کند. مدلی که با طراحی مجذوب کننده خود توانست بسیار جلب توجه کرده و نظر هر فردی را به خود جذب نماید.

پریوس اگرچه مدلی قابل توجه بود اما استقبال آن بیشتر به مصرف سوخت کم و کارآمد بودن آن بوده اما تویوتا C-HR را می توان کراس اووری مجذوب کننده در کنار ویژگی فنی بزرگ دانست. مشکلاتی که پریوس برای تویوتا به وجود آورده با آمدن C-HR به پایان رسیده و مشتریانی که رضایتی به خودرو هیبریدی پریوس نداشتند تصمیم گرفته تا C-HR را جایگزین کنند.

C-HR پادشاه هیبریدی ها

تویوتا در صنعت خودرو برندی شناخته شده و مطرح بوده و همیشه توانسته نظر هر فردی را به خود جلب کند. برندی بزرگ که طرفداران بسیاری را به خود جلب کرده و هر سال نیز با معرفی محصول جدید توانسته بسیار موردتوجه قرار گیرد. C-HR را باید نماد موفقیت به شمار آورد و در بازار بسیار شناخته شده و محبوب است. این خودرو در حالی که مدت زمان کوتاهی از معرفی آن می گذرد اما استقبال از آن فوق العاده بود.

شرکت تویوتا برخلاف پریوس که پیشرانه ۱.۲ لیتری در کنار موتور الکتریکی داشت، از پیشرانه ۱.۸ لیتری در کنار یک موتور الکتریکی بهره می برد که با گیربکس CVT قادر است عملکرد خوبی از خود نشان دهد. C-HR همانند سایر خودروهای هیبریدی از دو پیشرانه بهره می برد و می توان انتظار عملکرد بالایی داشت.

اگر شارژ کافی نداشته باشید می توانید در حالت احتراقی خودرو را به کار گیرید. البته کمبود انرژی موجب می شود تا نتوان مسافت طولانی با CH-R به حرکت درآید. از آنجایی که این خودرو کراس اوور هیبریدی بوده مصرف سوخت پایین داشته و می توان مسافت های طولانی را با مصرف سوخت کمی پیمود. با این تفاسیر اقتصاد سوختی تویوتا C-HR بسیار قابل توجه بوده بوده و می توان انتظارات بسیاری از آن داشت و با محصولی رو به رو هستیم که جذاب و کارآمد است.

مطالب مرتبط
رونمایی هیوندا از Genesis G70 2019

این کراس اوور تویوتا از طراحی مجذوب کننده بهره می برد و نظر هر فردی را به خود جلب می کند. شرکت ژاپنی هر سال نسل جدیدی از خودروهایش را معرفی کرده و CH-R محصول جدید معرفی شده است که سال ۲۰۱۷ از راه رسید. هزینه خرید CH-R بسیار نیست و می توان آن را با هزینه مطلوبی خریداری کرد. از این رو نباید انتظارات کمی داشت و محصول تویوتا کراس اوور اسپرتی به نظر رسیده که طراحی جالب توجهی توسط شرکت تویوتا برای آن در نظر گرفته شده و می تواند رضایت مشتریان را جلب کند.

با ویژگی اقتصادی قابل توجهی که در CH-R می توان شاهد بود این خودرو در زمینه اقتصادی بسیار کارآمد است و هزینه سوخت بالایی را به دنبال نخواهد داشت. از این رو خرید چنین محصولی بسیار باصرفه بوده و مطابق هزینه های مناسب اقتصادی می باشد.

در حالت احتراقی این مدل مصرف سوختی کمی داشته و حال اگر در حالت ترکیبی یا همان هیبریدی قرار گیرد قطعا هزینه کمتری را به دنبال خواهد داشت. از آنجایی که CH-R یک مدل هیبریدی محسوب می شود از این رو در بخش مصرف سوخت گزینه فوق العاده ای به شمار می رود. این موضوع جنبه مثبت CH-R تویوتا بوده و می تواند نظر هر فردی را به خود جلب کند. موضوع مصرف سوخت برای صاحبان اتومبیل ها اهمیت بسیاری داشته و اتومبیلی که هزینه بالایی در این بخش دارد قطعا تمایل خرید را از بین می برد. اما خوشبختانه CH-R تویوتا در این بخش محصولی کامل و قابل توجه است و افراد می توانند مصرف سوخت بسیار پایینی را در این مدل شاهد باشند.

براساس بررسی انجام گرفته احساس می کنیم CH-R همان اتومبیل بزرگی است که انتظارش را می توان داشت. گشت و گذار طولانی دیگر نگرانی ندارد زیرا آن چه که در این زمینه نگرانی به وجود می آورد هزینه سوخت است که به لطف برنامه جالب تویوتا CH-R در این زمینه می تواند انتظارات را برآورده ساخته و مدلی فراتر از انتظار به شمار رود. در کنار مصرف سوخت عملکرد حرکتی خوبی را می توان در این کراس اوور کامپکت جسور و زیبا تویوتا مشاهده کرد. طراحی بخش مهم دیگری بوده که مشتریان هنگام خرید توجه خود را نسبت به آن افزایش می دهند زیرا طراحی را یکی از اصلی ترین نکات در خرید می پندارند.

اتومبیل های هیبریدی عمدتا مشتریان بیشتری دارند زیرا از یک سو هزینه سوخت آنها کمتر بوده و در سوی دیگر صدا موتور کمتر شنیده می شود. به طور کلی خودرو هیبریدی مطلوب تر از یک مدل احتراقی و معمولی می باشد. CH-R تویوتا نیز خودرویی با پیشرانه هیبریدی یا همان ترکیبی است که از یک پیشرانه الکتریکی و یک پیشرانه احتراقی تشکیل شده است.

البته تویوتا همیشه محصولات متعددی در زمینه هیبریدی داشته و CH-R نیز یکی از آنها می باشد. طراحی ظاهری این کراس اوور کامپکت موجب شد تا شرکت ژاپنی فروش بالایی را تجربه کند و همین امر موجب خواهد شد که بزودی نسل جدید CH-R را شاهد باشیم. البته از آنجایی که خودرو به تازگی از راه رسید بعید به نظر می رسد که بزودی شاهد مدل جدیدی باشیم.

مطالب مرتبط
آژانس ضد دوپینگ مورد حمله سایبری قرار گرفت

تجربه بزرگ پریوس موجب شد تا تویوتا خودرویی جوان پسند و هیجان انگیزی چون CH-R را معرفی کند. این اتومبیل در جاده ها توان بالایی داشته و می تواند نظر هر فردی را به خود جلب کند. پاسخ مشکلات متداول پریوس خودرویی بود چون CH-R که در نوع خود بی نظیر است.

یک نوع جدیدی از هیبریدی

تویوتا کراس اووری را با CH-R معرفی کرده که نظر هر فردی را به خود جلب می کند. این اتومبیل بسیار چشمگیر بوده و با طراحی تهاجمی خود بسیار جوان پسند است و هدف تویوتا نیز از معرفی این مدل محصولی بود تا بتواند رضایت و تمایل مشرتیان را برای خرید جلب کند. CH-R همان کراس اوور اسپرتی به شمار رفته که رقبا سرسختی در بازار دارد اما با درایت تویوتا محصولی توسعه پیدا کرد که فوق العاده به نظر می رسد و علاقه ای را بین افراد جهت خرید آن به وجود می آورد، با این حساب می توان CH-R را در بخش هیبریدی یک مدل جدید به شمار آورد و کم نظیر است. از آنجایی که سابقه تویوتا در تولید اتومبیل هیبریدی کم نیست، CH-R نتیجه یک تلاش موفقیت آمیز محسوب می شود.

این پیشرانه هیبریدی ترکیبی از موتور ۱.۸ لیتری احتراقی و موتور الکتریکی است تا به شکل ترکیبی در کنار مصرف سوخت کمتر، محصولی کارآمدتر باشد. همانند تمامی هیبریدی ها، تویوتا C-HR از جعبه دنده CVT بهره می برد که در کنار پیشرانه های الکتریکی و احتراقی محصولی کارآمد است. اگر شارژ باتری کراس اوور به اتمام برسد می توانید از حالت ترکیبی خارج شده و به حالت احتراقی بازگردید. میزان آلودگی آن نیز کم بوده و همانند بیشتر خودروهای هیبریدی محصولی پاک شناخته شده و می تواند نظر بسیاری را برای خرید جلب سازد.

البته CH-R یک مدل الکتریکی نیست زیرا خودروهای الکتریکی بدون پیشرانه احتراقی هستند و در صورت از دست دادن عمر باتری دیگر پیشرانه جایگزینی وجود ندارد. عملکرد سریع در حالت اسپرت می تواند معنای واقعی یک خودرو هیبریدی را به شما نشان دهد و CH-R نیز در این زمینه کمبودی نداشته و به معنای حقیقی کراس اووری قدرتمند و خوش ساخت از تویوتا بزرگ ژاپنی شناخته می شود.

به هر حال با پایین آوردن گاز می توانید شاهد آرامش بیشتر موتور باشید که پس از اوج هیجان قابل مشاهده است.

فناوری داخلی و دستیار رانندگی

نمای بیرونی تویوتا C-HR بسیار هیجان انگیز و زیبا به نظر می رسد و این موضوع شامل فضای داخل کابین نیز می شود. تویوتا به خوبی توانست از پس طراحی دشوار کراس اوور کامپکت خود برآید و طراحی چشمگیری را شاهد هستیم. پنل نوار ابزار رنگارنگ با یک نمایشگر کوچک لمسی حس جوانی را القا می کند. در حقیقت هدف تویوتا از طراحی این مدل خودرویی جوان پسند بوده و توانست به موفقیت خود دست پیدا کند.

نمایشگر ۸ اینچی در کنار نوار آبی رنگی که اطراف کابین را در برگرفته طراحی این مدل را قابل توجه ساخت. شاید نتوان C-HR را یک مدل بی نقص دانست اما در نوع خود محصولی شگفت انگیز و بی نظیر بوده و با استقبال بسیاری در فروش رو به رو شد طیف وسیعی از قابلیت های فناوری در این خودرو تعبیه شده تا افراد یا همان راننده حین رانندگی حواس خود را از دست نداده و بی نقص خودرو را برانند.

مطالب مرتبط
بهترین گوشی های همراه مناسب کسب و کار

البته این تعاریف بسیار پیرامون شاسی بلبند مورد بحث زیاد نیست زیرا ژاپنی ها سعی داشتند رضایت مخاطب را با چنین مدلی جذب کنند و به این موفقیت نیز دست یافتند. موفقیتی که دستی یفاتنی به نظر نمی رسید اما در نهایت نتیجه داد.

تویوتا سعی کرده در فضای داخلی این مدل فناوری های مختلفی برای رفاه و راحتی سرنشینان در نظر گیرد از این رو بایستی در بخش فناوری داخلی و دستیار رانندگی تویوتا C-HR را کراس اوور کامپکت قابلی دانست. صفحه نمایش ۸ اینچی لمسی با سیستم سرگرمی اختصاصی تویوتا از اپل کارپلی و اندروید اتو پشتیبانی کرده تا افراد بتوانند گوشی هوشمند یا تبلت اندرویدی خود را برای پخش موسیقی یا هر کاربری به خودرو نصب کنند.

راحتی بسیاری را می توان در فضای داخلی تویوتا C-HR مشاهده کرد و با افزودن صندلی های چرمی باکیفیت این راحتی افزایش می یابد. محصولات تویوتا عمدتا کیفیت ساخت بالایی دارند و در این میان محصول کامپکت کراس اوور یک خودرو قابل توجه است.

نویگیشن هوشمندی برای مدل در نظر گرفته شده و با یک دستیار رانندگی قرار گرفتن پشت فرمان تویوتا C-HR تجربه رانندگی لذت بخشی را می توان شاهد بود. ویژگیهایی که تویوتا برای کراس اوور اسپرت خود در نظر گرفته باید آن را در نوع خود بی نظیر دانست و می توان شاهد ویژگی های مختلفی در این خودرو جدید تازه عرضه شده بود.

با سیستم سرگرمی تویوتا می توان از طریق تلفن هوشمند برنامه های مختلفی را در صفحه نمایش به اجرا درآورد. تویوتا فناوری ایمنی متعددی را برای محصول خود در نظر گرفته و اطلاعات ایمنی مختلفی را در قسمت پشت آمپر و نمایشگر مشاهده کرد. از ویژگی های فناوری ایمنی مدل باید به شناسایی علائم جاده، هشدار عدم خروج از خط، کروز کنترل انطباقی، عدم برخورد به عابر پیاده و چندی دیگر اشاره کرد.

با فناوری های موردبحث می توان تویوتا C-HR را یک شاسی بلند کامپکت قابل توجه دانست که فناوری های بزرگی در برمی گیرد و ویژگی های مختلفی با فناوری روز ارائه می دهد.

نتیجه گیری

خودرو تویوتا C-HR یک کراس اوور کامپکت اسپرت بوده که با پیشرانه مناسب و فناوری های روز همراه شده است. خودرویی که می تواند نظر هر فردی را به خود جلب کند و فروش بالایی را برای برند ژاپنی به دنبال داشته است. تویوتا C-HR با طراحی شیک و جوان پسند خود برای آن دسته افرادی طراحی شده که می خواهند از اتومبیلی قابل توجه بهره ببرند از این رو چنین محصولی می تواند نیاز آنها را برطرف سازد و به مدلی قابل تبدیل شود. با تمام این تفاسیر می توان C-HR را بی شک یکی از بهترین ها در نوع خود دانست.

اختصاصی وردنگار؛ هرگونه کپی برداری با ذکر نام و لینک دهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.