تاثیر لیزر درمانی در لیفت صورت و کاهش افتادگی پوست

0

امروزه از لیزر درمانی برای جوانسازی پوست و همچنین درمان پوست آسیب دیده استفاده می شود. با استفاده از مادون قرمز در این روش میتوان افتادگی پوست را درمان کرد. کاهش کلاژن باعث شل شدن پوست می شود که با کمک لیزر درمانی میتوان دوباره پوتی سفت و شاداب داشته باشید. با وردنگار همراه باشید تا به بررسی این موضوع بپردازیم.

استفاده از لیزر برای درمان افتادگی پوست صورت و گردن

یکی از روش ها برای رفع افتادگی پوست صورت و گردن لیزر درمانی می باشد . پرتوهای لیزر اپیدرم (لایه ی بیرونی پوست) را از بین می برند و با هدف قرار دادن لایه زیرین پوست با نام درمیس (قسمت حساس و عروقی پوست) و گرم کردن درمیس باعث تحریک رشد کلاژن ها می شود ، بعد از بهبود درمان پوست صاف تر و سفت تر می شود . رفع افتادگی پوست صورت و گردن در یک جلسه درمان انجام نمی شود ، برای کسب نتیجه ی دلخواه و مطلوب از عمل لیزر درمانی بهتر است ، درمان دو یا سه بار هر ماه انجام شود . روش لیزر درمانی برای درمان چین و چروک و رفع شلی و افتادگی پوست ، مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا می باشد .

استفاده از روش لیزر برای لیفتینگ گردن و صورت بی خطر و امن است و باعث ظاهری جوان و پوستی سفت می شود . . هرچند نتایج حاصل از این روش مانند روش لیفت و کشیدن پوست صورت و کشیدن پوست گردن لیفت گردن چشمگیر و سریع نیست اما بیماران ترجیح می دهند نتایج را به آرامی اما بدون بازگشت مشاهده کنند.

راه‌ها و روش‌ های لیفت صورت با لیزر

بسته به کیفیت پوست شما و ناحیه‌ی مورد درمان، جراح شما ممکن است یکی از روش های سفت کردن پوست که در زیر توضیح داده شده‌اند را انتخاب کند. قبل از انجام عمل لیفت و کشیدن پوست صورت، پوست محل درمان از هر گونه مواد آرایشی و بهداشتی پاک خواهد شد. برخی از روش‌ها در طول عمل نیازمند یک روکش نازک از ژل می‌باشند. بسته به دستگاه استفاده شده، ناحیه درمان و نیازهای شخصی، ممکن است از داروهای مسکن خوراکی و یا تزریق وریدی آنها استفاده شود، که یکی از روش های لیفت صورت روش جوانسازی پوست صورت با لیزر RF  میباشد.

مطالب مرتبط
ناخن و راه های تقویت آن با روغن

امواج رادیویی

محل رفع افتادگی پوست برای لیفت و کشیدن پوست صورت اندازه گیری و علامت‌گذاری می‌شود.

پوست شما به دلایل راحتی و ایمنی، سرد می‌شود.

یک قلم مخصوص درمان افتادگی پوست صورت در روی پوست شما قرار داده می‌شود.

فرکانس‌های رادیویی با سطح انرژی بالا به درون بافت پوست نفوذ کرده و با گرم کردن آن برای رفع افتادگی پوست تولید کلاژن را تحریک می‌کنند.

در طول هر موج، ممکن است احساس لرزش خفیف همراه با گرما و سرما داشته باشید.

لایه‌ی خارجی پوست شما سرد می‌شود.

پالس نوری شدید یا آی پی ال (IPL)

در لیفت صورت چون محل درمان در صورت شما قرار دارد، به شما عینک ایمنی داده خواهد شد. در حالی که لایه‌های درونی پوست شما به وسیله‌ی نور مادون قرمز دستگاه حرارت داده می‌شوند، یک بخش دستگاه نیز به صورت مداوم پوست شما را خنک می‌کند. با تقیل هزینه لیفت صورت ممکن است دستگاه را برای کشیدن پوست صورت از هر نقطه یک یا چند بار دیگر عبور دهند.

هایفوتراپی

در روش هایفوتراپی ناحیه مورد درمان برای لیفت و کشیدن پوست صورت اندازه گیری و علامت گذاری می‌شود.

یک ژل مخصوص فراصوت به روی پوست اعمال می‌شود.

یک وسیله‌ی دستی بر روی پوست شما قرار داده می‌شود و تصویری از بافت زیر خود را بر روی یک صفحه‌ی نمایش، نشان می‌دهد. بدین ترتیب جراح شما می‌تواند ناحیه درمان لیفت صورت برای سفت شدن پوست را بررسی کند.

دستگاه فراصوت موج‌های گرمایشی کوچکی را شلیک می‌کند که لایه‌های حمایت ساختاری عمیق پوست را بدون ایجاد مزاحمت برای سطح پوست، تحریک می‌کنند.

ناحیه‌های قابل درمان با استفاده از روش کشیدن پوست با لیزر

  • پیشانی
  • اطراف ابرو
  • گردن
  • گونه

آیا دهه دوم زندگی برای کشیدن پوست با لیزر زود است؟

خیر. چون بدن در سنین ۲۰ تا ۳۰ سالگی همچنان کلاژن تولید می‌کند، انجام این عمل اقدام پیشگیرانه بسیار مفیدی محسوب می‌شود.

مطالب مرتبط
هزینه پیوند مو چقدر است؟

مزایای لیزر درمانی صورت

برای کاهش و درمان چین و چروک صورت، جای زخم و آکنه، رفع تاتو، لکه‌های پوستی و ماه گرفتگی‌ها می‌توان از این روش استفاده کرد. بهبود بافت کلی پوستی که در نتیجه تجمع آسیب‌های نور خورشید زبر و زمخت شده، از مزایای جوانسازی صورت با این روش است. روشجوانسازی پوست با لیزر همچنین برای از بین بردن خال‌ها و رفع زگیل  استفاده می‌شود. این روش جوان سازی پوست صورت در رفع جای زخم‌های خفیف تا متوسط صورت که ناشی از جراحی یا آسیب دیدگی می باشد نیز بکار برده می‌شود.

عوارض لیزر درمانی صورت

پس از انجام روش جوان سازی صورت با لیزر، عوارض جانبی مشخصی در بین بعضی از بیمارن به وجود می‌آید. با این حال، این عوارض معمولا نسبتا خفیف هستند و در کوتاه مدت از بین می‌روند. عوارض جانبی شایع شامل قرمزی پوست، ورم ناحیه درمان شده و التهاب (شبیه احساسی است که پس از آفتاب سوختگی خفیف به فرد دست می‌دهد) است.

معمولا بعد از استفاده از روش لیفت پوست صوت با لیزر پوست مقداری ملتهب می شود که عادی است و بعد از گذشت ساعتی از بین می رود . روش لیفتینگ صورت با لیزر یک روش کاملا تهاجمی و بدون درد می باشد و کم عوارض می باشد در کل عوارض لیفت صورت با لیزر بسیار کمتر می باشد .از طرفی عوارض جراحی زیبایی را نیز برای بیمار در بر نخواهد داشت مانند عوفونت ، برش ها و اسکار های ناشی از انها و ….

اختصاصی وردنگار؛ هرگونه کپی برداری با نام و لینکدهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.