دستور غذایی تاپناد زیتون : یک رژیم مدیترانه ای

تاپناد زیتون

0

آیا می دانید چگونه میتوانید تاپناد زیتون درست کنید؟ در این مقاله شما را با نحوه این تاپناد آشنا کرده و از مزایا و منافع آن صحبت خواهیم کرد.

اطلاعات کلی در مورد تاپناد زیتون

  • زمان کلی: ۵ دقیقه
  • برای: ۱۲ تا ۱۵ نفر
  • نوع غذا: بدون چربی
  • نان بدون گلوتن
  • مورد استفاده در اروپا و افریقا و آسیا
  • غذای همراه: سوپ و غذای سبک و سبزیجات
  • نوع رژیم: مناسب برای افراد گیاهخوار

ترکیبات تاپناد زیتون

  • ۱ تا ۲ فنجان زیتون بدون هسته سیاه و سبز
  • یک چهارم یا نصف فنجان گوجه فرنگی خشک شده در آفتاب
  • نصف فنجان باقرقره آبکشی شده
  • نصف قاشق چایخوری نمک صورتی رنگ هیمالیایی
  • نصف قاشق چایخوری فلفل کوبیده
  • نصف قاشق چایخوری سیر
  • نصف قاشق چایخوری پودر پیاز
  • یک و نیم قاشق چایخوری پونه کوهی
  • نصف فنجان برگ تازه ریحان
  • نصف فنجان برگ تازه جعفری
  • دو قاشق غذاخوری روغن زیتون یا روغن آوکادو

دستورات:

همه مواد را داخل مخلوط کن بریزید و با سرعت زیاد بچرخانید  تا  مواد بخوبی با هم ترکیب شوند.

ماده ایجاد شده را بر روی نان تست شده قرار دهید.

تهیه پیش غذاها اغلب سخت تر از غذاهای اصلی هستند. گذشته از این، شما میخواهید پیش غذا خوشمزه باشد ولی اشتها را برای خوردن غذای اصلی از بین نبرد و اگر فقط پیش غذا یا غذای سبک برای مهمانان تهیه کرده اید، دوست دارید که به اندازه کافی کامل و سیر کننده باشد.

خوشبختانه یک دستور غذای ساده شامل تمام این نیازها میشود:  تاپناد زیتون.

  تاپناد چیست؟

تاپناد غذایی است که معمولآ از زیتون خرد شده و باقرقره تهیه میشود. در حالیکه این غذا احتمالآ مربوط به برنامه غذایی منطقه مدیترانه است که باقرقره متعلق به آنجاست، ولی تاپناد در منطقه جنوب فرانسه محبوبیت پیدا کرد. در این منطقه، تاپناد معمولآ با نان یا کلوچه خورده میشود، لذا شما میتوانید هر مقدار از آنرا که میخواهید با نان یا کلوچه بخورید. این غذا همچنین با کره مخلوط شده و در داخل بدن مرغ یا ماهی قرار میگیرد و پخته میشود.

مطالب مرتبط
غذای دانش آموزان کره جنوبی، ژاپن، انگلیس، آمریکا، ترکیه، تایلند، فرانسه و فنلاند

با اینکه زیتون ها و باقرقره ها جزو مواد اصلی تاپناد هستند ولی مناطق گوناگون نیز ترکیبات مورد علاقه خود را به این غذا اضافه میکنند تا آنرا خوشمزه تر نمایند. گوجه فرنگی خشک شده در آفتاب و سیر سرخ شده و ماهی و بادمجان، مکمل های رایجی هستند که در تاپناد زیتون ریخته میشوند تا آنرا لذیذتر کنند.

loading...

غذاهای مفید برای قلب و کاهش دهنده کلسترول مثل روغن زیتون سرشار از مواد مغذی و سیر و ماهی و بادمجان و مواد غذایی مشابه ازجمله مواردی هستند که باعث شده اند این غذای مدیترانه ای این قدر معروف شود.

حقایقی راجع به مواد مغذی موجود در تاپناد

یک وعده از تاپناد حاوی زیتون تقریبآ شامل مواد زیر است:

  • ۵۳ گرم کالری
  • ۴ گرم چربی
  • ۳ گرم کربوهیدرات
  • ۴۳۱.۶۳ میلی گرم سدیم
  • ۴۱.۳۹ میکرو گرم ویتامین کا
  • ۲۴۵.۱۹ میکروگرم ویتامین آ
  • ۳.۵۶ میلی گرم ویتامین سی

چگونه تاپناد زیتون درست کنیم

چون من از علاقمندان واقعی گوجه فرنگی خشک شده در آفتاب هستم، مقداری از آنرا به روش پخت خود از تاپناد زیتون اضافه کرده ام و حتمآ شما هم مزه عالی آنرا دوست خواهید داشت.

چون این روش آسان تهیه تاپناد زیتون دارای ترکیبات کمی است، به شما توصیه میکنم که با کیفیت ترین زیتون و باقرقره را تهیه کنید چون تفاوت زیادی در طعم و مزه را ایجاد خواهند کرد.

شما میتوانید از روغن زیتون یا آوکادو استفاده کنید که هر دو مزه بسیار خوبی دارند. ما از سبزیجاتی مثل ریحان و جعفری برای مزه های اصلی استفاده میکنیم.

نکته پایانی این که با وجودیکه تاپناد های سنتی با هاون و ران خوک درست می شدند، ولی در روش پیشنهادی من، شما از یک مخلوط کن استفاده میکنید تا در عرض چند ثانیه به یک ترکیب مناسب برسید.

مطالب مرتبط
آیا رژیم مدیترانه ای ، افراد را از آلودگی هوا محافظت می کند؟

تمام اجزاء را در داخل مخلوط کن بریزید.

سپس آنها را با سرعت زیاد مخلوط کنید تا اینکه تمام اجزاء بخوبی با هم ترکیب شوند و یک تاپناد لذیذ و پف کرده آماده گردد.

تاپناد زیتون را با نان یا کلوچه دلخواه خود میل نمایید.

اگردوست ندارید این تاپناد زیتون آسان را با نان یا کلوچه بخورید، میتوانید ابتکار بخرج دهید و از آن به عنوان یک چاشنی برای ساندویچ بعدی مدیترانه ای خود یا برای ریختن روی سالاد استفاده کنید. شما هرگز اشتباه نمیکنید اگر به هر شکل از تاپناد زیتون استفاده نمایید.  نوش جان.

هرگونه کپی برداری با نام وردنگار و لینک دهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.