درمان های نادرست، تزریق، جراحی و داروهای مسکن باعث بدتر شدن کمردرد می شود

0

درمان های نادرست و داروهای مسکن برای غلبه بر کمردرد باعث بدتر شدن این بیماری می شود

پزشکان هشدار داده اند که صدها میلیون نفر از بیماران مبتلا به کمردرد در سراسر جهان به شدت با داروهای مسکن ،جراحی و اسکن هایی  که هنوز مزایای شان آشکار نشده درمان می شوند.

کمردرد (LBP) یکی از مهم ترین علل اصلی شناخته شده برای ناتوانی در سطح جهانی است. با توجه به آمار، این بیماری تا کنون ۵۴۰ میلیون نفر را گرفتار نموده  و عادت های رفتاری بد، سبب بدتر شدن آن می شود.

درمان کمردرد: فعال بودن

درمان شامل پروسه ای از تزریق ها، مراجعه به اورژانس و مشاوره پزشکی است که به بیماران توصیه می کند تا از کار و فعالیت دور بمانند و به استراحت بپردازند، اما هم اکنون شواهد نشان می دهند که بهترین درمان برای این بیماری، این است که فعال باشید.

پروفسور راشل بوچیندر، متخصص روماتولوژی دانشگاه موناش، استرالیا، گفت: “اکثر موارد کمردرد، پاسخ خوبی را به درمان های ساده فیزیولوژیکی و روان شناختی نشان می دهند که افراد را فعال نگاه داشته و آن ها را قادر می سازند تا به ادامه کار و زندگی خود ادامه دهند. پروفسور بوچیندر یکی از نویسندگان مجموعه بین المللی کمردرد نیز هست که در مجله پزشکی لنست منتشر شده است.

او در مطالعه خود نوشت که: “در سرتاسر جهان، استفاده نادرست از تصویربرداری، استراحت، دارو، تزریق به درون ستون فقرات و جراحی برای درمان کمر درد مورد استفاده قرار می گیرد. “استفاده از این در مان ها باعث کاهش توانایی کمر یا عواقب طولانی مدت خواهد شد.” آن چه بیشتر نگران کننده است، این است که نویسندگان دریافتند اشتباهات درمانی که برای اولین بار در کشورهای پیشرفته مانند انگلستان، آمریکا و استرالیا مورد استفاده قرار گرفتند، در کشورهای در حال توسعه مثل هند به طور مداوم در حال تکرار هستند.

مطالب مرتبط
نحوه مصرف سیناریزین ( Cinnarizine ) + بررسی عوارض و کاربرد

ورزش بهترین راه درمان کمردرد

نویسندگان در حال حاضر خواستار ارائه دستورالعمل های بین المللی برای تأکید بر لزوم “سلامت ” هستند که به ورزش و خود مراقبتی به جای تکیه بر قرص ها و پزشکان تاکید داشته باشند.. علی رغم آن چه تصور می شود، بسیاری از موارد کمر درد، دارای علتی نیستند که به راحتی قابل شناسایی باشد، آنها ممکن است توسط ایراد یک آسیب رخ دهند، اما اغلب می توانند پس از آن به عنوان یک مورد “غیر اختصاصی” طبقه بندی گردند.

نویسندگان در ادامه نوشتند: “فقط علت کمر درد های بخش کوچکی از جمعیت مبتلا به این بیماری به خوبی شناخته شده است  به عنوان مثال علت کمر درد بیمارانی که دچار شکستگی در  یکی از مهره های ستون فقرات یا عفونت شده اند به راحتی قابل تشخیص است. با این حال، ویژگی های شایع تری در مبتلایان به کمر درد وجود دارد، که از جمله آنها، زندگی در یک گروه اجتماعی که از لحاظ اقتصادی وضع چندان مطلوبی ندارند و یا  از نظر جسمی، شغل خود، و یا روحی و روانی دچار مشکل هستند یا اینکه جزو گروه افراد سیگاری و چاق محسوب می شوند را می توان نام برد.

تحقیقات نشان داده است که در انگلستان، راهنمایی های ملی برای استفاده از ورزش، ماساژ و سایر درمان های غیر دارویی به عنوان اولین گام جهت درمان کمر درد ارائه شده، که باعث کاهش ۱۱ درصدی این بیماری در افراد مبتلا گردیده است .

۱۰.۷ میلیارد پوند هزینه های مراقبت و نگهداری

سالانه بسیاری از افراد که هنوز در سن فعالیت قرار دارند و می توانند به کار بپردازند به سبب ابتلا به انواع کمر درد خانه نشین می شوند و نویسندگان هزینه های این نیروی کار از دست رفته را به همراه هزینه های مراقبت و نگهداری از آنها، چیزی در حدود  ۱۰.۷ میلیارد پوند تخمین زده اند.. محققان دریافتند که در ایالات متحده، کمر درد حداقل باعث ایجاد ناتوانی در سه میلیون نفر ی شده که به طرق مختلفی تحت درمان قرار گرفته اند. محققان دریافتند که در نتیجه LBP، در سال گذشته  ۲.۶ میلیون نفر به اورژانس مراجعه کرده اند و مطالعات نشان داده اند که ۶۰ درصد از آن ها داروهای مسکن دریافت نموده اند.

مطالب مرتبط
آیا گوشت کروکودیل مفید است؟ فواید سلامتی گوشت کروکودیل در برخی کشورهای آسیایی

دونالد ترامپ و  مجازات سفت و سختی را برای کسانی که به معامله غیر قانونی داروهای مسکن می پردازند

دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده در هفته جاری، اعلام کرد که تمهیداتی را برای کاهش نسخه های دارویی درمان بیماری ها و رساندن آن ها به حدود  یک سوم در نظر گرفته است و بر این اساس قرار است تا  مجازات سفت و سختی را برای کسانی که به معامله غیر قانونی داروهای مسکن می پردازند در نظر گیرد، چرا که بحران  استفاده از داروهای مسکن تا سال ۲۰۱۶ به ۴۲۰۰۰ اور دوز منجر گردیده است.

نادین فاستر، استاد سلامت و مراقبت های اسکلتی عضلانی از دانشگاه کیل و نویسنده اصلی این مقاله در انگلستان، گفت که تمام سیستم های بهداشتی باید از ارائه تسهیلات به  مسکن داروها جلوگیری کنند. وی افزود: “ما باید منابع مالی خود را از آزمایشات و درمان های مضر دور کنیم و به سمت رویکردهایی پیش رویم که فعالیت جسمانی و عملکردی فرد را ارتقا می دهند. دکتر ناتالی کارتر، رئیس تحقیقات ارتباطاتی و ارزیابی تحقیقات آرتروز انگلستان، گفت: “این بررسی نشان می دهد که عوارض جهانی کمردرد در سیستم های بهداشت و درمان و اقتصاد چشمگیر است. دکتر کارتر نیز بیان داشت که پشت این آمارها و ارقام، افراد واقعی حضور دارند که هر روز خود را  با درد به شب می رسانند و زندگی بسیار دشواری را تجربه می کنند.

اختصاصی وردنگار – کپی برداری با لینک دهی مستقیم و نام منبع مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.