چگونه رژیم غذایی خیار بگیریم؟ | فواید + برنامه غذایی هفتگی

0

رژیم غذایی خیار رژیم غذایی نسبتا ساده و بر اساس خوردن چند غذا است. از آنجا که شما غذاهای متنوعی را با این رژیم غذا نخواهید خورد، به اندازه کافی مواد مغذی لازم دریافت نخواهید کرد و به همین علت این رژیم غذایی نباید بیش از دو هفته اعمال شود. کسانی که به این برنامه رژیم پایبند هستند می توانند تا ۱۵ پوند را در طول این مدت زمان از دست بدهند.

قوانین رژیم غذایی خیار

قوانین رژیم غذایی بسیار ساده هستند – این سبزیجات را تا آنجا که می توانید بخورید.  خیار سبزیجات کم کالری – حدود ۳.۵ اونس (۱۰۰گرم) وزن دارد، حاوی تنها ۱۵ کالری و غنی از ویتامین ها و مواد معدنی است. با محاسبات ساده می توان نتیجه گرفت که حتی اگر شما ۳ کیلوگرم خیار در روز بخورید، فقط ۴۵۰ کالری مصرف می کنید و فقط در یک هفته ۵ پوند از دست می دهید. این واقعا برای از دست دادن وزن سریع است و البته، توصیه نمی شود هر روز فقط یک وعده غذا بخورید.

در طول این رژیم غذایی، شما معمولا سالاد خیار می خورید و هر زمان که احساس گرسنگی می کنید، می توانید آن را به همان اندازه که بخواهید بخورید . با هر وعده غذا و بین وعده های غذایی، می توانید این سالاد را بخورید.

علاوه بر این سالاد، شما باید ماهی و مرغ را به منظور تامین مواد مغذی که در خیار وجود ندارد – اسید آمینه های ضروری و تخم مرغ را برای دریافت پروتئین و چربی فراهم کنید.

مزایای سلامتی خیار

خیار به ویژه برای افراد مبتلا به دیابت و افرادی که کلسترول بالا دارند، به دلیل خواص ضد لیپمی و ضد دیابتی مناسب است.  آب تازه خیار برای تغذیه پوست استفاده می شود (شما احتمالا می دانید که برش های خیار بر روی چشم و صورت قرار می گیرند تا چروک ها را کاهش دهند و پوست را نرم کنند)

مطالب مرتبط
خوردن یک خیار در روز، شما را از دکتر قلب بی نیاز می کند

خیار دارای خواص سم زدایی عالی است زیرا سموم شیمیایی را از بدن حذف می کند.

بذر خیار اغلب برای درمان یبوست استفاده می شود.

دستور العمل سالاد خیار

عناصر:

  • ۳ فنجان (۴۵۰ گرم) خیار تازه
  • یک چهارم فنجان (۶۰ گرم) ماست ترش و کمی سس مورد علاقه
  • نمک
  • سیر (اختیاری)

خیار را به قطعات کوچک ریز کنید، آن را با نمک ترکیب کنید، ماست و سس را بریزید و هم بزنید . اگر می خواهید سیر را نیز اضافه کنید.

دستور العمل نوشیدنی خیار

یک فنجان (۱۵۰ گرم) خیار با پوست، سیب، اسفناج را ترکیب کنید و کمی زنجبیل رنده شده را در مخلوط کن اضافه کنید. مخلوط را به طور کامل هم بزنید و آن را در یک لیوان بریزید و برخی از آجیل ها را در بالای آن اضافه کنید. این نوشیدنی بسیار غنی از مواد معدنی (منیزیم، پتاسیم، آهن و کلسیم) و ویتامین ها (ویتامینویتامین C، ویتامین E و ویتامین A) است.

برنامه هفتگی رژیم غذایی خیار

صبحانه ناهار شام
روز اول سالاد خیار و دو عدد تخم مرغ پخته شده سالاد خیار، نان تست و کمی پنیر نوشیدنی مخلوط خیار با سیب و اسفناج
روز دوم سالاد خیار و تن ماهی سالاد خیار، نیمی از نان جو و ماهی قزل آلا کبابی نوشیدنی مخلوط خیار با سیب و اسفناج
روز سوم ۴ اونس قارچ کبابی و سالاد خیار ۵ اونس گوشت قرمز یا گوشت سفید پخته شده و سالاد خیار سالاد میوه

توجه داشته باشید: هر زمان که شما گرسنه باشید، می توانید سالاد خیار و نوشیدنی خیار را بخورید.
بعد از روز سوم چرخه را تکرار کنید. شما می توانید این رژیم را برای حداکثر ۱۴ روز اعمال کنید.
انتظار ۱۵ پوند کاهش وزن طی ۱۴ روز را داشته باشید.

مطالب مرتبط
بیماران کلیوی با مصرف کافئین زندگی طولانی تری دارند

مزایای رژیم غذایی خیار

  • کم هزینه
  • آسان برای دنبال کردن
  • غذاها به راحتی قابل دسترسی است
  • تسریع در سوختن چربی شکم
  • مقدار کافی ویتامین ها و مواد معدنی را فراهم می کند
  • اثرات سم زدایی

معایب رژیم غذایی خیار

بیش از حد محدود (فقط برای مدت کوتاهی استفاده می شود)

تجربه افراد دیگری که در این رژیم غذایی قرار گرفته اند نشان داده اند که شما به ندرت احساس سیری می کنید حتی اگر شما مجاز به خوردن خیار باشید هر چقدر که می خواهید و هر زمان که گرسنه هستید.

اختصاصی وردنگار – هرگونه کپی برداری با نام و لینکدهی مستقیم مجاز استد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.