مزایای رژیم غذایی کتو

0

با رژیم کتوژنیک آشنایی دارید؟ آیا می دانید چگونه میتوان این رژیم غذایی را گرفت؟ در این مقاله از وردنگار، به بررسی مزایای رژیم غذایی کتو می پردازیم. با ما همراه باشید.

کمک می کند تا چربی آب شود

بدن، چربی را در مکان های مختلف ذخیره می کند: چربی زیر جلدی (زیر پوست) و چربی احشایی (در حفره شکمی). نوع دوم چربی خطرناک است زیرا در اطراف اندام ها قرار دارد. این منجر به التهاب و اختلال متابولیک می شود. رژیم کتوژنیک این چربی مضر را از بدن دفع می کند.

کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی

به علت مصرف کربوهیدرات زیاد، مولکول های چربی به نام تری گلیسیرید، افزایش می یابند. این می تواند به طور قابل توجهی با یک رژیم کم کربوهیدرات کاهش یابد که به نوبه خود خطر بیماری قلبی را کاهش می دهد.

سطح HDL را افزایش می دهد

برای داشتن یک قلب سالم مهم است که سطح HDL سالمی داشته باشید. HDL کلسترول را از بقیه بدن به کبد منتقل می کند. رژیم کتوژنیک سطح HDL را افزایش می دهد.

دیابت را درمان می کند

رژیم کتوژنیک برای بهبود قند و انسولین در بدن مفید است. غذاهایی با کربوهیدرات بالا به شکر ساده تجزیه می شوند و این باعث افزایش سطح قند خون می شود. هورمون انسولین به ذخیره گلوکز در سلول ها کمک می کند.

این به دیابت نوع II منجر می شود. رژیم کتوژنیک برای درمان موثر است و حتی می تواند این نوع دیابت را معکوس کند.

کاهش فشار خون

مطالعات بسیاری نشان می دهد که رژیم غذایی کم کربوهیدرات باعث کاهش فشار خون می شود. این به جلوگیری از انواع بیماری ها مانند سکته مغزی، بیماری های قلبی، نارسایی کلیه و غیره کمک می کند.

مطالب مرتبط
در مورد رژیم کتوژنیک چه می دانید؟

سطوح LDL خون را کاهش می دهد

رژیم غذایی با کربوهیدرات بالا اغلب به کلسترول LDL شناور در جریان خون منتهی می شود. این می تواند به بیماری های قلبی منجر شود. رژیم کم کربوهیدرات به کاهش تعداد LDL شناور در جریان خون کمک می کند و از قلب محافظت می کند.

مفید در درمان اختلالات مغزی

رژیم کتوژنیک برای بسیاری از اختلالات مغزی مثل بیماری آلزایمر و پارکینسون خوب است.

مفید برای درمان صرع در کودکان

رژیم کتوژنیک برای درمان کودکان مبتلا به صرع مفید است. این رژیم غذایی برای بیمارانی توصیه می شود که به درمان به وسیله سایر داروها یا درمان های ضد تشنجی نپرداخته اند.

بهبود سلامت بیماران سرطانی با رژیم غذایی کتو

رژیم کتوژنیک برای بیماران سرطانی نیز مفید است. سلول های سرطانی به عنوان منبع اصلی انرژی از شکر استفاده می کنند. یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات، با چربی های خوب و پروتئین های متوسط، نشان دهنده بهبود سلامت کسانی است که حتی در مرحله پیشرفته سرطان هستند.

اثرات جانبی رژیم غذایی کتو

ممکن است در ابتدا احساس سرگیجه و ضعف داشته باشید.

ممکن است احساس نیاز به ادرار بیش از حد کنید.

در شبها ممکن است عرق در دست ها و لرز در پاها ایجاد شود.

ممکن است نوسانات رفتاری، سردرگمی و عملکرد ضعیف مغز را تجربه کنید.

باید بدانید که رژیم غذایی را نباید برای مدت طولانی دنبال کرد. رژیم های غذایی که ادعا می کنند که در مدت زمان کمی کاهش وزن زیادی را به ارمغان می آورند نباید برای مدت طولانی انجام شوند. انجام آن ها برای مدت طولانی ممکن است منجر به کمبود ویتامین و مواد معدنی شود.

هرگونه کپی برداری با نام و لینک دهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.