آیا شما هم در هواپیما گریه می کنید؟ محققان به علت آن پی برده اند

0

آیا شما هم در سفر هوایی گریه می کنید؟ محققان به علت آن پی برده اند

تعداد کمی از مردم از سفر هوایی لذت می برند. شانس اینکه اتفاق بدی در سفر هوایی رخ دهد، به طرز باور نکردنی اندک است، اما این بدان معنا نیست که یک تجربه دلپذیر خواهید داشت.

پاهای شما ممکن است متورم شوند، گوش شما ممکن است به وزوز بیفتد، و حتی برخی از مردم، ممکن است در نهایت مانند یک بچه به گریه بیفتند. در سال ۲۰۱۱، ویرجین آتلانتیک، مطالعه ای را انجام داد که نشان داد ۵۵ درصد از پاسخ دهندگان دارای احساسات فوق العاده شدیدی در طی  پروازهای خود بودند، ۴۱٪ از مردانی که مورد بررسی قرار گرفتند از پتوهای خود برای پنهان کردن اشک هایشان استفاده می کردند.

هشدارهای بهداشتی احساسی

در نتیجه،  یک شرکت هواپیمایی قبل از پرواز ، “هشدارهای بهداشتی احساسی” را منتشر کرد.

جیسون سلیمان، یکی از منتقدین پروژه ویرجین آتلانتیک ، در این خصوص گفته است که این امر به دلیل وارد شدن به محیطی نا آشنا  و ایجاد اختلال در انواع مختلف احساساتمان رخ می دهد.

او می گوید: “در طی یک پرواز، ما از عزیزانمان جدا می شویم، آن ها را ترک می کنیم و وارد فضایی نا آشنا می شویم و همه این ها باعث به هم ریختن احساساتمان می شود.

“در چنین شرایطی ما عصبی و خسته خواهیم شد،  و نوشیدنی ها و سایر پذیرایی ها دردی از دردهایمان را دوا نمی کند. پرواز می تواند تا حد زیادی احساسات ما را به هم بریزد و این امر ما را به شدت منقلب خواهد کرد.

پرواز باعث بروز رفتارهای عجیب و غریب می شود

بعضی از تحقیقات نشان می دهند که پرواز باعث بروز رفتارهای عجیب و غریبی ، مانند تغییر خلق و خو، حواس پرتی و یا خستگی بیش از حد در ما می شوند.
در واقع کم شدن فشار هوا  و  مقدار اکسیژنی که به خون می رسد تا ۲۵٪  ،  به همراه کمبود تهویه مطبوع سبب می شود که خون رسانی و اکسیژن رسانی به مغز با اختلالاتی مواجه شود.

مطالب مرتبط
احتمال دو سیمکارته بودن دو مدل از سه آیفون پیش رو

 اختلال هیپوکسی  و  کمبود اکسیژن

 اختلال هیپوکسی  و  کمبود اکسیژن – می تواند سبب بروز رفتارهای عجیب و غریب مانند گریه کردن شوند. بنابراین جای تعجب ندارد که ممکن است در هنگام پرواز با هواپیما، احساس آسیب پذیری داشته باشیم، مخصوصا اگر شما به تنهایی سفر کنید، و در بین غریبه هایی محاصره شده باشید که قرار است چند ساعت را با آن ها در یک قفس لوله ای فلزی بگذرانید.
برخی از دانشمندان بر این باورند که گریه رفتاری است که ما معمولا در طی قرن ها در مواجهه با مشکلات از خود بروز می دهیم. گریه در تئوری موجب می شود که افراد دیگر به شما ترحم کنند و شما را آرام کنند و شاید این جلب توجه اندکی احساسات فرد را متعادل سازد.
بنابراین شاید زمانی که در یک محیط غیر عادی و آسیب پذیر قرار می گیرید، اولین عکس العملی که نشان دهید همان رفتار ابتدایی گونه بشر و گریه کردن برای جلب توجه باشد.

هرگونه کپی برداری با نام وردنگار و لینک دهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.