اسب ها می توانند حالات و احساسات چهره افراد را تشخیص دهند و به حافظه بسپارند

0

اسب ها می توانند حالات و احساس های چهره افراد را تشخیص دهند و به حافظه بسپارند

احساس و حافظه اسب ها : یک مطالعه جدید نشان داده است که اسب ها می توانند نشانه های صورت انسان ها را بخوانند و یک شخص خاص را به سرعت به خاطر آورند. دانشمندان بر این باورند که این حیوانات به افرادی که در ملاقات قبلی با آن ها لبخند زده اند پاسخ مثبت می دهند و از افرادی که آن ها را به صورت اخم آلود به یاد می آورند دوری می کنند. این یافته ها از تحقیقات قبلی منتج شده که نشان می دادند اسب ها احساسات افراد را از روی چهره هایشان تشخیص می دهند.

حافظه ای برای احساس ها

هم اکنون دانشمندان بیان داشته اند که حیوانات نه تنها می توانند خلق و خوی هر فرد را تشخیص دهند بلکه دارای “حافظه ای برای احساسات” هستند که تعاملات آتی آن ها با یک فرد را رقم خواهد زد. کاران مک کوب یکی از نویسندگان اصلی این مطالعه و استاد رفتارهای حیوانی در دانشگاه ساسک در این خصوص اذعان داشت که “آن چه که ما متوجه شده ایم، این است که اسب ها نه تنها می توانند نشانه های صورت انسان ها را بخوانند، بلکه آن ها می توانند حالت احساسی قبلی چهره فرد را در ملاقات قبلی، به یاد بیاورند، و مهم تر از همه این که رفتاری مطابق با حالات قبلی فرد را بروز دهند.

اسب ها دارای حافظه ای هستند که به احساس ها تعلق دارند

  او افزود: “اساسا اسب ها دارای حافظه ای هستند که به احساسات تعلق دارند. محققان  عکس های گرفته شده توسط یک عکاس با حالات چهره غمگین، خندان و عصبانی را به بیست و یک اسب خانگی نشان دادند. چند ساعت بعد، این اسب ها از نزدیک با همین افراد ملاقات نمودند که از نظر چهره هیچگونه احساسات خاصی را بروز نمی دادند. لکن گویا مشاهده کوتاه مدت عکس های گرفته شده توسط عکاس برای تمایز قایل شدن در بین افراد مختلف کافی بود.  اسب هایی که با فردی که در عکس دارای حالت چهره عصبانی بود ملاقات نموده بودند  با چشم چپشان به  آن فرد نگاه می کردند و اطلاعات را به نیمکره راست مغز خود ارسال می نمودند که در آن تهدیدات بالقوه پردازش می شوند.

مطالب مرتبط
تصاویر جالبی از شخصیت های مشهور دنیا در دوران جوانی

اما اسب هایی که یک مدل شاد را مشاهده نموده بودند برای مدت طولانی با چشم راست خود به فرد نگاه نمودند،چرا که چشم راست با بخشی از مغز که به واکنش های مثبت تعلق دارد مرتبط می باشد.

اسب ها حیوانات هوشمندی هستند

لیان پروپس، نویسنده این تحقیق و استاد ارشد رفتارهای حیوانی در دانشگاه پورتسموث در رابطه با این موضوع بیان کرد که: “ما می دانیم که اسب ها حیوانات هوشمندی هستند، اما این اولین بار است که یک گونه از پستانداران به این توانایی خاص دست یافته است. برای ما “این اتفاق بسیار شگفت انگیز است چرا که این اسب ها خاطره مثبت یا منفی از این اشخاص نداشتند. نکته مهم این است که شرکت کنندگان این مطالعه نمی دانستند که کدام یک از عکس های شان به اسب ها نشان داده شده، و لذا از خطر نشان دادن سیگنال های ناخودآگاه جلوگیری می نمودند. محققان بیان داشته اند که یافته های منتشر شده از این مطالعه در مجله زیست شناسی ، می تواند به مردم کمک کند تا با اسب ها ارتباط خوبی برقرار کنند و از رفتارهای پرخاشگرانه در رابطه با آن ها جلوگیری نمایند.

در سال ۲۰۱۵، محققان دانشگاه ساسک “لغت نامه” عبارات صورت اسب را تهیه کردند. آنها گفتند حیوانات دارای یک “پرونده غنی از حرکات پیچیده صورت” هستند که بسیاری از آنها مشابه علائم چهره انسان ها می باشند. تحقیقات بیشتر انجام شده در سال گذشته نشان داد اسب ها می توانند زبان بدن انسان را بخوانند، حتی زمانی که آن ها فرد مورد نظر را نمی شناسند.

اختصاصی ورد نگار – هرگونه کپی بداری با نام و لینک دهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.