طرز تهیه‌ی پودینگ لیمویی

0

پودینگ لیمویی یکی از خوش‌طعم‌ترین انواع پودینگ است. این پودینگ نه‌تنها طعم بسیار خوبی دارد، بلکه به‌سبب استفاده از لیمو در آن دارای بویی بسیار خوشایند است که به‌هنگام چشیدن طعم آن، لذت خوردن را دو چندان می‌کند. پودینگ لیمویی نیز همانند دیگر انواع پودینگ به‌راحتی در منزل قابل تهیه می‌باشد و می‌توان از آن به‌عنوان یک دسر خانگی بسیار عالی برای پذیرایی از مهمانان و همچنین میان‌وعده‌ای برای کودکان و دیگر اعضای خانواده استفاده نمود.

پودینگ‌ها به‌طور کلی دسرهایی هستند که برای تهیه‌ی آن‌ها باید از یک ماده‌ی چسبنده برای جامد نمودن مواد اولیه استفاده کرد. این ماده‌ی چسبنده می‌تواند ژلاتین، تخم‌مرغ و … باشد. پودینگ‌ها انواع گوناگونی دارند و از بسیاری از مواد اولیه نظیر انواع میوه، قهوه، برخی سبزیجات و … می‌توان تهیه‌شان کرد. پودینگ‌ را می‌توان دسر سوپرایزکننده نامید! این دسر با استفاده از قاشق خورده می‌شود و نباید به‌هنگام سرو، آن‌ را از کاسه‌های مخصوص پخت خارج نمود. زمانی که قاشق را برای خوردن این دسر در آن فرو بردید، متوجه سوپرایز آن خواهید شد!

در این نوشته قصد داریم تا طرز تهیه‌ی پودینگ لیمویی را مرحله به مرحله آموزش دهیم. با ما همراه باشید تا درصورتی‌که تا کنون این دسر را در منزل تهیه نکرده‌اید، بتوانید آن را در لیست دسرهایی که می‌توانید آن‌ها را درست کنید وارد نمایید و از این پس از طعم خوشایند آن لذت ببرید.

مواد اولیه‌ی مورد نیاز برای تهیه‌ی پودینگ لیمویی

  • شیر: ۱ پیمانه
  • تخم‌مرغ: ۳ عدد
  • آرد: ۶ قاشق غذاخوری
  • شکر: ۱ پیمانه
  • کره: ۲ قاشق
  • رنده‌ی پوست لیمو: ۲ قاشق چایخوری
  • آبلیمو: ۶ قاشق غذاخوری
  • نمک: ۴/۱ پیمانه
  • پورد قند و میوه در صورت تمایل برای تزئین پودینگ
  • شش عدد ظرف کاسه‌ای شکل قابل استفاده در فر به اندازه‌ی یک کیک یزدی

نکته!

دقت داشته باشید که در تهیه‌ی پودینگ‌ها نسبت مواد اولیه‌ی مورد نیاز به یکدیگر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. به همین سبب تلاش کنید تا مواد اولیه را دقیقاً به میزانی که در فهرست آمده به کار ببرید. میزان مواد اولیه‌ای که در این نوشته به آن‌ها اشاره شده است، برای تهیه‌ی شش عدد پودینگ می‌باشد. چنان‌چه قصد داشتید تعداد بیشتر یا کمتر پودینگ درست کنید، مواد اولیه را به همین نسبت‌ها زیاد یا کم نمایید.

طرز تهیه‌ی پودینگ لیمویی

مرحله‌ی اول:

برای آن‌که پودینگ‌های شما به‌خوبی پخته شوند و مواد درون آن‌ها آن‌گونه که باید با هم ترکیب گردند، لازم است تا فر را مدتی پیش از قرار دادن پودینگ‌ها در آن‌ گرم نمایید. بدین منظور فر را روی دمای ۱۷۵ درجه‌ی سانتی‌گراد تنظیم نمایید و سینی فر را در طبقه‌ی وسط آن قرار دهید.

مرحله‌ی دوم:

در این مرحله بایستی سفیده و زرده‌ی تخم‌مرغ را از هم جدا نمایید. برخی از افراد این مهارت را دارند تا بدون استفاده از هیچ وسیله‌ی خاصی سفیده و زرده‌ی تخم‌مرغ را از هم جدا کنند، اما در صورتی‌که شما دارای این مهارت نیستید، می‌توانید ابزار مخصوص جدا کردن سفیده از زرده‌ی تخم‌مرغ را از مغازه‌های فروش لوازم قنادی تهیه نمایید. پس از جدا نمودن زرده و سفیده‌ی تخم‌مرغ، هر کدام را در ظرفی جداگانه نگاه دارید.

در این مرحله زرده‌ی تخم‌مرغ را با شیر، آب لیمو، کره، رنده‌ی پوست لیمو و نمک در ظرفی نسبتاً بزرگ بریزید و آن را به هم بزنید تا این مواد به‌خوبی با هم ترکیب شوند.

مرحله‌ی سوم:

دراین مرحله باید آرد و شکر را به ترکیب مرحله‌ی دوم اضافه نمایید و دوباره به‌خوبی ترکیب را به هم بزنید تا مایه‌ای یکدست حاصل شود.

مرحله‌ی چهارم:

در این مرحله باید سفیده‌ی تخم‌مرغ را که در ظرفی جداگانه نگاه داشته بودید، آن‌قدر به هم بزنید تا کاملاً سفت شود و به‌گونه‌ای فرم بگیرد که در صورت وارد کردن همزن در آن  و خارج نمودن مقداری از سفیده از کاسه، از همزن جدا نشود. مسلماً برای آن‌که بتوانید راحت‌تر سفیده‌ی تخم‌مرغ را به چنین حالتی درآورید، بهتر است از همزن برقی استفاده کنید.

مرحله‌ی پنجم:

۴/۱ از سفیده‌ی زده‌شده و فرم‌گرفته را به ترکیب حاصل از مرحله‌ی سوم اضافه نمایید و به هم بزنید تا ترکیب یکدست شود. پس از این کار مابقی سفیده‌های زده‌شده را نیز به ترکیب اضافه نمایید اما این بار آن را با شدت به هم نزنید بلکه تنها با استفاده از یک لیسه‌ی سیلیکونی ترکیب را زیر و رو نمایید تا مایه‌ای یکدست، کف‌دار و سبک به دست آید. لیسه نیز جزو لوازم قنادی است و می‌توان آن را از فروشگاه‌های لوازم قنادی تهیه نمود.

مرحله‌ی ششم:

در ابتدای این مرحله داخل کاسه‌های کوچکی را که از پیش تهیه نموده‌اید، با استفاده از روغن چرب کنید و آن‌ها را داخل ظرفی بچینید که قابل استفاده در فر باشد. این ظرف باید دارای لبه باشد چرا که پیش از قرار دادن آن در فر لازم است داخل آن مقداری آب ریخته شود. سپس ترکیب پودینگ را داخل یک یک کاسه‌ها بریزید. دقت داشته باشید که کاسه‌ها را به‌طور کامل از ترکیب پودینگ پر نکنید و جایی را برای پف کردن آن در نظر بگیرید.

مرحله‌ی هفتم:

در این مرحله داخل ظرفی که کاسه‌های حاوی پودینگ در آن چیده شده‌اند مقداری آب با دمای اتاق بریزید. میزان آب باید به اندازه‌ای باشد که تقریبا به نیمه‌ی کاسه‌های حاوی پودینگ برسد.

مرحله‌ی هشتم:

در نهایت ظرف حاوی آب و کاسه‌های پودینگ را داخل فری که از پیش گرم نموده‌اید قرار دهید. مدت زمان لازم برای پخت این دسر در حدود ۴۵ تا ۵۰ دقیقه است. زمانی‌که پودینگ‌ها کاملاً پف کردند و رنگ روی آن‌ها طلایی شد، آماده هستند.

مرحله‌ی نهم:

پس از پختن پودینگ‌ها آن‌ها را از فر خارج نمایید و مقداری صبر کنید تا خنک شوند. پس از خنگ شدن پودینگ‌ها می‌توانید آن‌ها را با استفاده از پودر قند و هر نوع میوه‌ای که مورد علاقه‌ی شما بود، تزئین نمایید.

سخن آخر

یکی از بهترین مزیت‌های این پودینگ این است که دارای کالری کمی می‌باشد و درنتیجه برای افرادی که نیاز به پرهیز غذایی دارند هم تا حدودی قابل استفاده است. از دیگر مزایای استفاده از پودینگ به‌عنوان دسر این است که شما می‌توانید در صورت نداشتن زمان کافی در روزی که می‌خواهید این دسر را سرو کنید، پودینگ‌ها را یک روز قبل آماده کنید و روی آن‌ها را با سلفون بپوشانید و در یخچال قرار دهید. در روز بعد هر زمان که خواستید پودینگ‌ها را سرو کنید، فر را روی دمای ۱۷۵ درجه‌ی سانتی‌گراد تنظیم نمایید و پودینگ‌ها را برای ۱۰ الی ۱۵ دقیقه داخل آن قرار دهید تا گرم و تازه شوند و برای سرو آماده باشند.

اختصاصی وردنگار؛ هرگونه کپی برداری با نام و لینکدهی مستقیم مجاز است

مطالب مرتبط
آموزش طرز تهیه پودینگ کره و نان پنیر ریکوتا و ریواس

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.